|

روتین پوستی شب

روتین پوست در شب؛ برای داشتن صورتی شاداب تو خوابم باید مراقب پوستت باشی!

روتین پوستی

از آنجایی که پوست ما در معرض انواع آلودگی‌ ها و مواد آرایشی واشعه‌های خورشید قرار دارد، باید به طور دائم و همیشگی از آن مراقبت و رسیدگی شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پوست همانند سایر اعضای بدن به یک عادت خواب مناسب و سالم نیاز دارد تا جوانی و طراوتش را از دست ندهد. باوجود اینکه در طول روز پوست شما در برابر تهدیدهای خارجی وظایف زیادی را انجام می‌ دهد، اما شب‌ ها در حالت استراحت و بازسازی قرار می‌ گیرد تا سلول‌ های آن فرایند جوان‌ سازی را آغاز کنند، در نتیجه برای کمک به پوست صورتتان در این فرایند بهتر است که یک روتین پوستی مناسب برای قبل از خواب داشته باشید. همانطور که می دانید پوست شما در طول روز در معرض برخورد با اشعه خورشید، باکتری‌ ها و آلودگی‌ های مختلف قرار می‌ گیرد، پس معمولا شب‌ ها این فرصت را دارید که از محیط‌ های مضر برای پوستتان دور بمانید. برای داشتن روتین مناسب برای پوستتان لازم است که ابتدا از نوع پوست خود اطلاع داشته باشید و در مرحله دوم بهتر است روتینی را انتخاب کنید که با پاکسازی و رطوبت‌ رسانی پوست باعث شود، باکتری‌ ها و محصولات آرایشی از بین بروند و ترمیم سلول‌ های آسیب‌ دیده به‌ راحتی انجام شوند.

آب‌ رسانی پوست قبل از خواب در یک روتین پوست شب به‌ عنوان یک عامل کمکی برای تغذیه پوستتان به‌ حساب می‌ آید. در نتیجه با یک روتین مناسب برای شب نرمی و استحکام پوست حفظ می‌ شود. همچنین به دلیل افزایش جریان خون در شب‌ ها، سلول‌ های پوست با سرعت بیشتری بازسازی می‌ شوند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با یک روتین پوستی شب آشنا شوید.

روتین پوست شب

صورتتان را بشویید و از پاک کننده مخصوص پوستتان استفاده کنید

حذف نکردن آرایش صورت و خوابیدن با آن، عوارض جبران ناپذیری داشته و ما اکیدا توصیه می‌ کنیم آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید. در نتیجه برای اولین قدم صورت خود را با یک فیس واش یا هر شوینده دیگر که دوست دارید بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. در ادامه بهتر است که از یک پاک‌کننده مبتنی بر آب برای حذف عوامل آسیب‌ رسان رادیکال‌های آزاد در پایان روز استفاده کنید، این کار را می توانید با پد و تونر مناسبی که همیشه برای پوستتان استفاده می کنید انجانم دهید تا پوستی کامل تمیز و شفاف داشته باشید.

روتین پوست شب

روتین پوست شب

سرم و کرم دور چشم بزنید تا همیشه چشمانی خندان داشته باشید

سرم‌ ها قوی‌ ترین و قابل تنظیم‌ ترین مرحله در روتین مراقبت از پوست بوده و نقشی شگرف در روتین شب دارند، برای روتین شب سرم ویتامین C بهترین گزینه می باشد. برای استفاده از سرم پوست، در ابتدا مقداری از آن را برروی نقاطی از پوست بریزید سپس با حرکت انگشت، آنرا برروی صورت خود پخش کنید؛ همچنین می‌توان با استفاده از یک غلتک مراقبت‌کننده، پوست صورت را ماساژ داد. برای زدن کرم دور چشم هم بهتر است کرم دور چشم را قبل از سرم بزنید و برای زدن آن از انگشتتان بصورت ضربه ای استفاده کنید.

روتین پوست شب

روتین پوست شب

و در آخر به صورتتان کرم شب و روغن بزنید

خب نوبتی هم باشد نوبت استفاده از یک مرطوب‌کننده چسبناک است، این مرطوب‌کننده مهرتاییدی بر تمامی کارهای سختی که در مراحل قبل انجام داده‌اید خواهد بود. حال خبر خوب این است که در روتین شب می‌توان به‌ راحتی از کرم‌ های شب استفاده نمود چرا که نگرانی بابت درخشش اضافی یا آسیب رساندن به آرایش وجود ندارد. بعد از گذر از مرحله مرطوب کننده و جذب آن بهتر است که برای اتمام روتین از یک روغن پاکسازی کننده استفاده کنید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر خلاف تصورم بیشتر مردم روغن به هیچ‌وجه به مسدود شدن منافذ کمک نکرده و بنابراین برای انواع پوست حتی پوست‌ های مستعد آکنه و حساس هم ایده‌آل است.

روتین پوست شب

روتین پوست شب

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها