|

بیکار نشین! بیا چند تا ترفند خفن خونه داری بگم مادرشوهر بگه خدایا شکرت چه عروسی گرفتم

home-shayanews

با یه سری ترفند های ریز و ساده میتونید به زیبایی و تمیزی هر چه بیشتر خونتون اضافه کنید و از بودن در محیط خونه لذت بیشتری ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کار های خونه، روی هم که تلنبار میشه بعد یه مدت آدم کلافه میشه پس سعی کنید یه برنامه برای خودتون داشته باشید که به همه ی کارهاتون برسید و کنارش تفریح و استراحت هم داشته باشید؛ مثلا روز هایی رو برای شستن لباس ها مشخص کنید و بجز موارد ضروری در روزهای دیگه رخت نشورید، یه روز در هفته رو به برق انداختن آینه و شیشه اختصاص بدین و... کلا برنامه ریزی کردن تو هر زمینه باعث میشه از وقتتون بهترین استفاده رو ببرین، پس خانم محترم نشین فقط با گوشی و اینستاگرام بازی کن تاااا شب و وقتی هم که شب میشه به خودت بیای ببینی که واویلا چقدر کار داری، این وسط کنارت یه ظرف تخمه و پفک هم میذاری، مشت مشت برمیداری، میدونی چقد وزن اضافه میکنی به خودت بیا بانو! یه ذره تحرک همچین هم بد نیست! برای همین میخوام چند تا ترفند خونه داری بهت یاد بدم که وسط اینستا گردی انجامشون بدی که هم راحتن و هم کاربردی، عزیزانی که شاغل هستین هم بگم که میشه این ترفندها رو به آسونی و در وقت کم انجام داد پس دست به کار بشید که رسیدن به امورات خونه حس خوبی بهتون خواهد داد.

نظافت

دیوار های خونه سوراخ شده با خمیر دندون پرشون کنید!

بعضی وقتا یه مهمون میخواد بیاد خونت که قبلا نیومده و باهاش رودربایستی داری و وای یهو میبینی دیوار سوراخ های ریزی داره که بدجور توی چشم هستن و دوست نداری که مهمونت ببینه، ایراد نداره سریع یه خمیر دندون سفید بردار و اندازه سوراخ رو باهاش پر کن بعد با کاردک روش بکش که سطحش صاف بشه.

اتو آهک گرفته و وقتی بخار میزنه، گند میزنه به لباست؟

آهک باعث میشه که دریچه های بخار اتو بسته بشن، شما می تونید برای از بین بردنش اتو رو بزنید به برق و گرمش کنید و یکم بعد از برق جداش کنید و وقتی یه ذره خنک شد داخل مخزن رو سرکه بریزید و بذارید که یک ساعت بمونه و بعد از اون خالیش کنید و چند بار با آب بشوریدش، راستی اگر میخواهید لباس هاتون موقع اتو کشی بوی خوبی بدن میتونید داخل مخزن به همراه آب یکم از ادکلن مورد علاقتون رو اضافه کنید.

اتو

بو های بد رو نابود کن!

وقتی کشوها رو باز میکنی بوی بدی ازشون میاد که اذیتت میکنه؟ میتونی داخل یه فیلتر قهوه، جوش شیرین و چند قطره ازین روغن های معطر و خوشبو بریزی و توی پوشش الاستیک و سوراخ دار که تو بازار هست، قرار بدی و بعد هر جا که دوست داشتی بوی خوب بده بذاری.

ظرف های پلاستیکی کثیف رو چیکار کنیم؟

بعضی از ظرف های پلاستیکی هستن که اثرات غذا روشون باقی میمونه و با مایع ظرفشویی از بین نمیره و در نهایت هم بوی بدی میده، برای تمیز کردن این ظروف کافیه اون ها رو یک شب تا صب داخل یک ظرف آب ولرم و یک قاشق جوش شیرین بذارید و بعد با آب بشوریدش.

پنجره های کثیف رو با سرکه تمیز کنید

پنجره هایی که آثار حشرات مرده روشون هست و یا خیلی گرد و غبار و خاک گرفتن رو اول با یه جوراب کهنه تمیز کنید و بعد به میزان مساوری سرکه سفید رو با آب ولرم مخلوط کنید و با یه جوراب کهنه دیگه مایع رو به پنجره ها بمالید تا کثیفی ها پاک بشن.

پنجره

ماشین لباس شویی بوی میده؟

در ماشین لباسشویی رو که باز میکنی بو میده؟ برای از بین بردن این بوی بد کافیه با آب داغ و یه فنجون سرکه، ماشین رو راه بندازی و ببینی که چطور همه ی اون بویی که ازش نفرت داشتی غیب میشه! همچنین سرکه میتونه کپک و آهکی که امکان داره تو لباسشویی باشه رو هم از بین ببره.

سردوش حموم رسوب گرفته؟

برای از بین بردن رسوبات که توی سردوش حموم جمع میشن، میتونید یه کیسه ی محکم پلاستیکی رو از سرکه سفید پر کنید و با کمک بست یا کش، این کیسه رو محکم دور سردوش ببندید و از شب تا صبح بذارید که سردوش داخل این مایع بمونه، فردا می بینید که سردوش مثل روز اولش شده.

کف خونه سرامیکه و فرش لیز میخوره؟

اگر فرش شما با کوچک ترین حرکت روی سرامیک لیز میخوره و حسابی اعصابتون رو بهم میریزه، میتونید با استفاده از چسب های نر و ماده پارچه که توی بازار موجوده این مشکل رو حل کنید؛ یک قسمت این چسب ها رو به زمین بچسبونید و طرف دیگه رو هم به فرش، حالا دیگه امکان نداره دوستی فرش و کف بهم بریزه.

نر و ماده

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها