|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن هود؛ در صدمی از ثانیه با یه معجزه هود رو تمیز و شفاف کن!

how to clean range hood

هود از مهم ترین لوازم آشپزخونه به حساب میاد و باید به تمیزیش توجه کرد. اینجا کلی ترفند سرعتی واسه رفع لکه و خاک از هود یاد میگیرین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید تابحال با این صحنه مواجه شده باشید که با تمیزی آشپرخونه و برق زدن لوازمش کلی ازتون به عنوان یه خانوم خونه دار درجه یک تعریف کردن. حالا تصور کنید در برابر کلی تمیزکاری و بشور و بساب یهو یکی از مهمترین لوازم آشپرخونه کثیف باشه. در این صورت محیط داخلی آشپرخونه یه طوری به نظر میرسه که انگار هیچ تمیزکاری انجام نشده.بی تردید یکی از بخش های خونه که باید خیلی به تمیز کردنشون توجه کرد، هود نام داره و تمیز کردن هود آشپزخانه معمولا کار ساده‌ای نیست زیرا بخار غذا به تمام قسمت‌ها وارد شده و لایه‌ای از چربی روی سطح داخلی و خارجی آن را پوشانده است. پس بهتر است برای تمیز کردن هود آشپزخانه از روش‌های خاص و ترفندهای مفید استفاده کنیم تا در کمترین زمان بیشترین میزان پاکیزگی را داشته باشیم واسه همین هم قصد داریم تو این مقاله شما رو با ترفندای تمیز کردن هود آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

How-to-clean-a-cooker-hood-five-steps-to-blitz-your-kitchen-extractor-fan-1560112

اگر کمی دقت کرده باشید، می دانید که هود از دو قسمت درونی و بیرونی تشکیل شده که هر کدام از این دو بخش، روش های خاص خود را برای تمیز کردن دارد. جنس هود معمولا شیشه ای یا استیل هستند و ما قصد داریم به شما پاک کننده های قوی تر را معرفی کنیم.

تمیز کردن قسمت بیرونی هود با جنس استیل

یکی از انواع هود که طرفدارای مخصوص خودش رو داره و تمیز کردنش هم قِلق خاص خودش رو، هودهای استیل نام داره. برای تمیز کردن این دسته از هود ها حتما حواستون باشه که نباید از مواد شوینده شیمیایی قوی استفاده کنین؛ وگرنه آسیب زیادی به صفحه استیل هود وارد میکنه. به جای اون از مواد شوینده حاوی تترا استفاده کنین یا میتونین به حای اون از ترکیب آب و سرکه هم کمک بگیرین.

How-to-clean-a-cooker-hood-five-steps-to-blitz-your-kitchen-extractor-fan-3895013

تمیز کردن قسمت بیرونی هود با جنس شیشه

یکی دیگه از انواع جنس های هود که هم زیبایی فوق العاده ای به آشپزخونه میبخشه و هم اینکه فوق العاده ساده پاک میشه، هودهای شیشه ایه. برای اینکه بتونین چربی ها رو از این جنس هود پاک کنین، تنها کافیه از همون ترفندایی استفاده کنین که برای تمیز کردن شیشه های معمولی استفاده میشه. بدین منظور شیشه پاک کن رو روی  بخش موردنظرتون اسپری کنین و بدون اینکه فشار زیادی موقع تمیز کردن هود به صفحه شیشه ای وارد کنید، با پارچه مناسبی چربی ها رو به کل محو کنین از ستفاده از مواد دیگه باعث کدر شدن شیشه می شود.

clean-cooker-hood

تمیز کردن داخل هود آشپزخانه

پیش از آنکه کار را شروع کنید، نگاهی به داخل هود بیدازید. اگر کثیفی ها زیادی را مشاهده کردی ا با این ترفند خونگی ساده میتونین از شر هر چی لکه و کثیفیه رها شید.

یه قابلمه رو پر از آب کنید و بذارین روی گاز تا بخاراتش به طور کامل چربی ها و لکه های روی هود رو مرطوب کنه و راحت تر بشه اونا رو از سطح داخلی هود رفع کرد. بهتره بخار آب تا 30 دقیقه هود رو مرطوب کنه. پس از اون قابلمه رو بردارید و مطمئن باشید که گازتون خنک شده است و در ادامه باید تمیز کننده را در داخل هود اسپری کنید و و با دستمال تمیز یا یک اسفنج مناسب که زبری اون به فیلترهای هود آسیبی وارد نکنه، از هر چی لکه است هود رو خلاص کنین.. گاهی کثیفی های داخل هود کم است و برای پاک کردن آنها نیازی به تمیزکننده ها قوی ندارید. پیش از آنکه اقدام به تمیز کردن هود آشپزخانه بکنید، دقت داشته باشید که مواد تشکیل دهنده آن با جنس هود سازگار باشد.

range-hood

ولی اگر چربی و جرم های هود بسیار زیاد است می توانید فیلترها را جدا کنید و در آب داغ با ترکیب آب صابون با یک برس نرم شستشو دهید و در آخر فیلترها را روی یک پارچه‌ی مناسب قرار داده و با یک پارچه‌ی نرم،‌ به آرامی، آن‌ها را خشک کنید و سر جای خود قرار دهید .

hood

hood

نویسنده: پرستو شیرمحمدی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها