|

اوه اوه ادویه رو زیاد ریختی؟ غذا شور شده؟ ترش شده؟ ایراد نداره چون چاره داره

بعضی وقت ها به دلیل سهل انگاری ادویه و چاشنی غذاها بیش از اندازه میشه که با چندتا ترفند میتونیم این مشکل رو به آسونی برطرف کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی وقتا شده که آدم توی اندازه ریختن ادویه ها و چاشنی غذا دچار خطا بشه و غذای خوشمزه رو خراب کنه، مثلا یه موقع با تلفن حرف میزنی یا تلفن زنگ میخوره یا داری به چیزی فکر میکنی اصلا حواست نیست، حالا عمق فاجعه کجا میتونه باشه اونجا که مهمون داشته باشی و این اتفاق بیفته، وای که حتی فکر کردن بهش هم آدم رو میترسونه، فکر کن خورشت با اون همه گوشت لذیذ یهو تلخ بشه، شور بشه و... آدم واقعا حیرون میمونه، نمیشه که اون همه زحمت رو یهو دور بریزی هم وقتت، هم انرژیت و هم پولش، پووول!

والا که روا نیست یه همچین کاری کردن، اصلا خدا رو خوش نمیاد باور کن. حالا باید چیکار کرد تو این مواقع، اولین قدم اینه که اصلا و به هیچ عنوان به این چیزا فکر نکنی (وای بریزمش بره، وای مهمونا الان میرسن، وای استرس دارم، وای اونهمه پول دادم به خاطرش و...) قدم بعدیت خوندن این مقاله اس چون قراره چاره ی کار رو بهت بگم پس حتی اگه الان همه چی امن و امانه و غذات خراب نشده، ترفندها و راهکارهای این مقاله رو تو ذهنت نگه دار و یا یه جا بنویس که یادت نداره چرا که شاید برای شما هم اتفاق بیفتد.

post-H0S3dEgAhn

اگر ادویه و چاشنی غذا زیاد شد چیکار کنیم؟

یه راهکار کلی برای این موضوع وجود داره که مواد و محتویات غذا رو دو برابر کنی، بدون اضافه کردن عاملی که باعث خرابکاری شده مثلا اگر نمک باعث خرابی غذا شده بیخیال ریختنش شو، البته این نکته رو هم باید در نظر بگیری که احتمالا تا چند روز باید غذای تکراری میل کنی. خب این یه راهکار کلی هستش اگه به دردت نمیخوره بیا تا به راهکار های دیگه برسیم.

با غذایی که شور شده چیکار کنیم؟

برای این موضوع چند تا راه حل وجود داره اولین کار میتونه اضافه کردن آب یا کمی سرکه و یا شکر به غذا باشه. یه پیشنهاد دیگه برای حل این مشکل استفاده کردن از مواد اسیدی مثل جوش شیرین هستش همچنین میتونی از ماست ساده بدون چربی یا خامه ترش هم که برای از بین بردن شوری غذا در صورت مرتبط بودن غذا با هر کدوم از این مواد استفاده کنی و یادت نره که ماست و یا خامه رو برای این کار باید رقیق کنی. بعضی وقت ها هم میشه با انداختن یه سیب زمینی پوست کنده داخل غذا یا اضافه کردن سس به غذا، شوری رو از بین ببریم.

اگر با هیچ کدوم از روش های گفته شده نتونستی شوری رو از بین ببری و یا وقت کافی برای پیاده کردن این ترفند ها رو نداری، غذا رو با ترشی سرو کن چون سرکه ای که توی ترشی هست و مزه ی ترشش غالب هستن و یه جورایی باعث میشن شوری غذا احساس نشه.

نمک25

اگر غذا خیلی شیرین شد چیکار کنیم؟

وقتی غذا بیش از حد شیرین بشه خیلی راحت میشه با یک قاشق سرکه و یا کمی نمک مشکل رو برطرف کرد. اگر فسنجون درست کردید و از بد روزگار زیادی شیرین شده میتونید با اضافه کردن یه قاشق رب انار بهش شیرینی رو میزان کنید. راهکار دیگه برای از بین بردن شیرینی غذا میتونه استفاده لیمو ترش و یا آب لیمو باشه؛ فقط باید کمی اون رو بجوشونید تا طعم آبلیمو نده.

تلخی غذا رو چطوری رفع کنیم؟

برای این موضوع پیشگیری بهتر از درمانه و باید عاملی که احتمال میدید و میدونید که باعث تلخی غذا رو میشه رو حذف کنید مثلا وقتی دارید خورشتی درست میکنید که داخلش از لیمو عمانی قراره استفاده کنید حتما تخم و پوست اون رو جدا کنید همچنین میتونید برای از بین بردن تلخی لیمو عمانی قبل از اضافه کردنش به غذا، سوراخ هایی روی اون ایجاد کنید و برای مدتی داخل آب قرارش بدید.

مورد دیگه ای که باید ازش جلوگیری کنید تا غذا تلخ نشه اینه که مراقب باشید غذا دچار سوخت سطحی نشه مثلا پیاز داغ رو زیاد نپزید چون امکان داره مزه ی تلخی به غذا بده. استفاده از آبلیمو هم میتونه تلخی خیلی از غذا ها رو از بین ببره همچنین جوش شیرین هم میتونه تلخی بیش از حد غذا رو از بین ببره، فقط دقت کنید که باید به میزان خیلی کمی استفاده کنید.

لیمو

غذایی که ترش شده رو چیکار کنیم؟

اگر خورشت یا سوپ ترش شده چند تا تیکه سیب زمینی توش بندازید تا با غذا بجوشه و ترشی رو بگیره همچنین در رابطه با خورشت ترش شده میتونید از آب خورشت بردارید، دوباره بهش آب و کمی ادویه و در صورت لزوم عصاره گوشت و یا مرغ اضافه کنید.

اگر آش دوغتون خیلی ترش شده، برای رفع کردنش میتونید ماست شیرین رو انقد با همزن هم بزنید تا باز بشه، بعد به آش اضافه کنید و اجازه بدید جوش بزنه.

وقتی ادویه ی غذا زیاد میشه چیکار کنیم؟

اگر فلفل غذاتون زیاد شده، یکم قبل از این که پخت کامل بشه با اضافه کردن آب یه لیموترش بهش و هم زدنش با غذا میتونید تندی زیاد رو برطرف کنید.

اگر زرد چوبه داخل غذاهایی مثل آبگوشت و یا مرغ آبپز زیاد بشه میتونید آب غذا رو زیاد کنید، یکم که جوش خورد آب اضافی رو دور بریزید. در مورد ماکارونی میتونید بهش فلفل سیاه اضافه کنید.

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی