|

رب گوجه فرنگی اصل و باکیفیت چه ویژگی‌هایی داره؟

ترفندای تشخیص رب گوجه فرنگی سالم از تقلبی؛ حواس جمع نباشی بدجووور رفته تو پاچَت

رب گوجه فرنگی یکی از محصولاتیست که تقلب توش زیادِ بنابراین خیلی مهمِ که ویژگی های رب باکیفیت رو بدونید تا سرتون کلاه نره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رب گوجه فرنگی یکی از افزودنی های پرطرفدار در آشپزی ایرانیست که برای پختن انواع خورشت ها مثل قیمه، مرغ مسما، پلو های مخلوط مثل استانبولی و لوبیا پلو و خوراک هایی مثل لوبیا چیتی استفاده میشه.

قدیما بیشتر مردم خودشون توی خونه رب درست میکردن و کمتر کسی سراغ رب های کارخونه ای می رفت اما این روز ها سبک زندگی تغییر کرده و استفاده از محصولات کارخونه ای رواج بیشتری پیدا کرده. خوشبختانه برند های موجود در بازار هم با افزایش سطح کیفی محصولات خود سعی کردند نیاز مصرف کنندگان را پاسخ بِدن اما همیشه در کنار محصولات باکیفیت محصولات غذایی فاقد کیفیت و نامعتبر هم در بازار هست پس بسیار مهمِ که مصرف کنندگان در مورد معیار های کیفی محصولات غذایی آگاهی داشته باشن تا بتونن بهترین محصول را با توجه به نیازشون تهیه کنند.

توی این مطلب قراره در مورد روش های تشخیص رب گوجه فرنگی سالم و باکیفیت از رب تقلبی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

1236616_261

از برند های معتبر تهیه کنید

ساده ترین روشی که شما رو از شر محصولات تقلبی رها میکنه اینِ که برید سراغ برند های معتبر؛ چرا که سیستم نظارتی قوی تری روی این شرکت ها نسبت به شرکت های بی نام و نشان وجود داره. علاوه بر این اعتبار برند های معتبر یک شبه به دست نیامده بلکه نتیجه سال ها تلاش و صرف هزینه زیادِ بنابراین به هیچ وجه حاضر نیستند با ارائه یک محصول بی کیفیت اسم و نشانشون رو زیر سوال ببرند. پس بهترین کار این که برای خرید هر محصولی سراغ شرکت های معتبر برید و با خیال راحت خرید کنید شاید گرون تر بخرید اما خیالتون از کیفیتش راحتِ.

از رنگ رب غافل نشید

رنگ رب باید طبیعی باشه نه خیلی کدر نه خیلی روشن. اگه ربی خریدید که قرمزیش خیلی تو ذوق میزنه احتمالا از رنگ غیر مجاز توش استفاده شده. به گزارش شایانیوز رب گوجه فرنگی باکیفیت باید رنگی بین قرمز و صورتی داشته باشه.

mceu_44824039621674911997693

رب سالم باید توی روغن پخش بشه

رب سالم به محض ریخته شدن توی روغن داغ باید به راحتی پخش بشه پس اگه توی روغن پخش نشد و حالت تکه تکه پیدا کرد یعنی ناخالصی داره. معمولا توی ترکیبات چنین رب هایی از نشاسته، کدو و ... استفاده میشه.

رب سالم بعد از ریختن داخل روغن نباید سیاه بشه

یکی دیگه از روش های تشخیص رب سالم از تقلبی اینِ که داخل رب تقلبی بعد از ریختن داخل روغن نقاط سیاه رنگی ایجاد میشه. این موضوع نشان دهنده کیفیت پایین رب و وجود ناخالصی در آن است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی