|

چطور سیب زمینی ویژه درست کنم؟

طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی که بد آتیشت میزنه؛ یه بار امتحانش کن تا مشتری دائمیش شدی

spicy potato with garlic sauce

اگه عاشق سیب زمینی سرخ کرده هستی و خروارها پول خرج میکنی تا یه سیب زمینی سرخ کرده ناب بخوری این دستور پخت رو یادبگیر که عاشقش میشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هیچ چیزی به اندازه یه سینی سیب زمینی سرخ کرده نمی تونه حال آدم رو جا بیاره و اون رو از بی حالی خارج کنه برای همین هم سیب زمینی یک از محبوب ترین آیتم های منو هر کافه و رستورانی به حساب میاد اما تا کی قراره که سیب زمینی سرخ کرده با پنیر و ژامبون و این جور چیزا بخورید؟ وقتش رسیده که یه طعم تازه و ویژه از سیب زمینی رو امتحان کنید که قشنگ طعمش بهتون بچسبه مخصوصا اگر اهل تند خوردن باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی با سس مخصوص رو با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی

مواد اولیه مورد نیاز:

مواد لازم برای سیب زمینی

سیب زمینی: 5 عدد متوسط

سیر: 2 حبه

فلفل سیاه و قرمز: 1 قاشق چایخوری

پودر کاری: 1/2 قاشق چایخوری

پودر پاپریکا: 1 قاشق چایخوری

آب لیمو ترش: 4 قاشق چایخوری

پودر پیاز: 1/2 قاشق چایخوری

روغن زیتون: 4 قاشق چایخوری

نمک: به میزان مورد نیاز

مواد لازم برای سس سیر

سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری

سیر له شده یا پودر سیر: 2 قاشق چایخوری

پوست لیمو رنده شده: 1 قاشق چایخوری

آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

فلفل: 1/2 قاشق چایخوری

نمک: 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول میریم سراغ آماده کردن سس سیر که نقش به سزایی در لذیذ شدن طعم این سیب زمینی های دوست داشتنی داره. برای آماده کردن سس سیر کافیه که تمام موادی رو که از قبل آماده کردیم مرحله به مرحله داخل یک ظرف مناسب بریزیم و هم بزنیم تا مواد به خوبی با هم ترکیب بشند سپس ظرف سس رو داخل یخچال قرار میدیم تا خوش رو بگیره.

در این مرحله میریم سراغ سیب زمینی ها و اون ها رو پوست می کنیم و برای حدودا 20 دقیقه داخل آب میندازیم تا پخته بشند. در این مرحله حتما باید حواستون باشه که سیب زمینی ها له و شل نشند و همین که مقدار کمی نرم بشند نشونه پخته شدنشونه. سپس در مرحله بعد سیب زمینی ها ر و آبکش می کنیم و میگذاریم کنار تا کمی خنک بشه و بعد خردشون می کنیم.

در قدم بعدی یک تابه مناسب رو روی حرارت قرار میدیم و داخلش 2 قاشق غذاخوری روغن میریزیم سپس سیر خرد شده، پودر پاپریکا، پودر کاری، پودر پیاز و فلفل ها رو داخل روغن میریزیم و خیلی کم تفتشون میدیم و بعد آب لیموترش رو هم بهشون اضافه می کنیم و بلافاصله سیب زمینی های خرد شده رو هم داخل تابه میریزیم به علاوه مقداری نمک. برای حدودا 2 الی 3 دقیقه سیب زمینی ها رو با ادویه هایی که از قبل داخل تابه ریختیم تفت میدیم و بعد تابه رو از روی حرارت بر میداریم و سیب زمینی ها رو داخل ظرف مورد نظر برای سرو میریزیم و به همراه سس سیر که تا الان کاملا جا افتاده سرو می کنیم. اگر دوست دارید می تونید سس سیر رو روی سیب زمینی ها بریزید اگر هم دوست دارید می تونید اون ها رو داخل یک ظرف جدا به همراه سیب زمینی ها سرو کنید و برای تزئین سیب زمینی ها از مقدار کمی سبزی معطر خشک یا تازه استفاده نمایید.

طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی

سیب زمینی های اسپایسی و ویژه شما آماده اند امیدواریم که از طعم و مزه این غذای لذیذ لذت ببرید و نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها