|

چطور چیکن استراگانف درست کنم؟

طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی واسه اونایی که به فکر هیکل جذابشونن؛ بدون خامه اما خوشمزه

طرز تهیه چیکن استراگانف بدون خامه رو یاد بگیر تا بتونی بدون عذاب وجدان از دریافت چربی زیاد، این غذای خوشمزه رو بزنی بر بدن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر اهل غذاهای فرنگی و رستورانی باشید مطمئنا متوجه شدید که یکی از محبوب ترین غذاهایی که در منو هر کافه و رستوران درجه یکی دیده میشه بیف استراگانف و چیکن استراگانف است، غذاهای غربی ای که حسابی با ذائقه ما ایرانی ها جور در میاد و طعم بی نظیری هم دارند اما بزرگ ترین مشکل این غذاهای خوشمزه اینه که طعم خوبشون رو تا حد زیادی مدیون خامه و سس چرب و چیلی ای که دارند هستند به همین خاطر هم بسیاری از خانوم ها و آقایونی که به فکر رژیم و حفظ تناسب اندام خودشونند از خوردن این غذاها امتناع می کنند؛ اما در ادامه ما می خوایم طرز تهیه چیکن استراگانف رو با شما به اشتراک بگذاریم اما بدون خامه که باعث میشه سس سبک تری داشته باشه و کمی تا قسمتی رژیمی به حساب بیاد.

طرز تهیه چسکن استراگانف

مواد لازم برای چیکن استراگانف:

کره: 2 قاشق غذاخوری

قارچ خرد شده: ½ فنجان

پیاز خرد شده: 1 عدد

آب مرغ: 2 فنجان

آرد: 2 قاشق غذاخوری

پنیر خامه ای کم چرب: ½ فنجان

ماست یونانی: 2 فنجان

سینه مرغ پخته و مزه دار شده: 225 گرم

نمک: به میزان دلخواه

فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه چسکن استراگانف

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول برای درست کردن این غذای لذیذ و دوست داشتنی میریم سراغ کره و اون رو داخل تایک تابه مناسب با حرارت بالا ذوب می کنیم سپس پیاز ها رو که از قبل به صورت نگینی خرد کرده بودیم داخل تابه میریزیم و تفت میدیم تا طلایی بششند سپس نوبت میرسه به قارچ ها و اون ها رو هم که از قبل مثل پیاز ها خرد کرده بودیم داخل تابه میریزیم و به تفت دادن ادامه میدیم تا قارچ نرم و قهوه ای بشه.

در این مرحله توی یک قابلمه دیگه فیله های مرغ رو داخل قابلمه میگذاریم و به همراه دو لیوان آب و پیاز روی حرارت قرار میدیم تا برای 25 الی 30 دقیقه بمونه و بپزه، اگر دوست دارید می تونید مقداری کرفس هم داخل قابلمه بندازید تا طعم بهتری بگیره سپس دو فنجان آب مرغ بر میداریم و مرغ ها رو کنار میگذاریم. حالا یک فنجان از آب مرغ ها رو به مخلوط پیاز و قارچمون اضافه می کنیم و مواد رو با هم مخلوط می کنیم و میگذاریم روی حرارت بمونند تا قول بخورند. توجه داشته باشید که باید مواد رو انقدر هم بزنید که به ته تابه نچسبند.

در مرحله بعد آرد رو طی چند مرحله به آرامی به تابه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد به رنگ قهوه ای در بیاد سپس فنجان دیگر آب مرغ رو داخل تابه میریزیم. تقریبا برای پنج دقیقه مواد رو روی حرارت میگذاریم تا بجوشند و سس چیکن استراگانفمون حسابی غلیظ بشه. نهایتا  ماست یونانی و پنیر خامه ای رو هم به باقی مواد سس اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا به خورد مواد بره.

به گزارش شایانیوز، به عنوان آخرین مرحله مرغ ها رو که قبل تر پخته بودیم به قطعات نسبتا کوچک تقسیم می کنیم و داخل تابه سس ها میریزیم و در حالی که مواد رو هم میزنیم اجازه میدیم تا برای حدودا پنج دقیقه روی حرارت بمونند.

طرز تهیه چسکن استراگانف

چیکن استراگانف رژیمی شما آماده است امیدواریم که از طعم و مزه این غذای جذاب لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی