|

غذای تازه چی بخورم؟

طرز تهیه سیب زمینی با سس پستو سبز که نخوری بد باختی؛ طعمش معجزه میکنه هااا!

Pesto Smashed Spuds recipes

می تونی خیلی سریع و بی دردسر یه غذای ویژه با سیب زمینی و سس پستو آماده کنی تو هیچ رستورانی لنگش پیدا نمیشه و طعمش فوق العاده خوشمزه است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین غذاهایی که در سر تا سر دنیا ازش استقبال میشه سیب زمینی است و تقریبا میشه گفت چون دستور پخت های متنوعی برای اون وجود داره  هیچ وقت طعم و مزه اش تکراری نمیشه و همیشه میشه یه طعم تازه و ویژه رو باهاش تجربه کرد. حالا اگر دوست دارید که یه مدل خاص و ویژه از سیب زمینی رو امتحان کنید پیشنهاد ما سیب زمینی با سس پستو سبز است که فوق العاده خوشمزه و بی نظیره و خیلی سریع هم آماده میشه.

طرز تهیه سیب زمینی با سس پستو سبز

مواد لازم

مواد لازم برای سیب زمینی پستو:

سیب زمینی: 750 گرم

روغن  زیتون: 2 تا 3 قاشق غذاخوری

نمک دریا: 1 قاشق غذاخوری

سس پستو سبز: 3 تا 4 قاشق غذاخوری

جعفری با ریحان تازه برای سرو: به میزان لازم

مواد لازم برای سس پستو سبز:

برگ ریحان تازه: 2 فنجان

پنیر پارمزان: 1/2 فنجان

روغن زیتون: 1/2 فنجان

گردوی خرد شده: 1/3 فنجان

سیر خرد شده: 3 حبه

نمک: 1/4 فنجان

فلفل سیاه تازه آسیاب شده: 1/8 قاشق چایخوری

آماده سازی

آماده سازی سس پستو سبز:

به گزارش شایانیوز، با توجه به این که سس پستو از مواد اولیه و اصلی این غذای خوشمزه و لذیذ به حساب میاد باید سس رو آماده کنیم که موقع نیاز در دسترسمون باشه اما قبل از آماده کردن سس، خوبه که سیب زمینی ها رو بگذارید داخل قابلمه تا آب پز بشند.

برای آماده کردن سس پستو سبز در قدم اول بعد از شستن و خشک کردن برگ ریحان ها اون ها رو به همراه گردو ها داخل میکسر میریزیم و چند بار پالس می کنیم تا با هم مخلوط بشند سپس سیر و پنیر پارمزان رو هم داخل میکسر میریزیم و با چند تا پالس دیگه مواد رو با هم مخلوط می کنیم.

در مرحله بعد پس از این که مواد به خوبی با هم مخلوط شدند روغن زیتون رو هم به آرومی به باقی مواد اضافه می کنیم . اگر غذا ساز یا میکسر شما قابلیت این رو اره که در حال روشن بودن روغن زیتون رو داخل بریزید حتما از این مزیت استفاده کنید چون وقتی روغن زیتون طی یک جریان آرام و ثابت به مواد اضافه میشه بهتر با اون ها ترکیب میشه. در آخر هم نمک و فلفل سیاه رو به باقی مواد اضافه کنید و با یک یا دو پالس دیگه کار رو تموم کنید. سس پستو آماده است و زمانی که سیب زمینی ها آب پز شد میتونید برید سراغ آماده کردن غذای اصلی.

طرز تهیه سیب زمینی با سس پستو سبز

آماده سازی سیب زمینی پستو:

بعد از این که سیب زمینی ها داخل آب جوش کاملا پخته شدند بدون این که پوست بگیریدشون اون ها رو آبکش کنید و داخل یک تابه مناسب بریزید سپس با انتهای لیوان یا هر وسیله دیگه ای که تمایل دارید سیب زمینی ها رو کمی له کنید تا از هم جدا بشند.

در مرحله بعد روغن زیتون، نمک و سس پستو رو که از  قبل آماده کردید به روی تمام سیب زمینی ها بمالید و بعد سیب زمینی ها رو برای مدت 45 تا 1 ساعت روی حرارت ملایم بگذارید و تفت بدید. سیب زمینی پستو شما آماده است کافیه اون رو داخل ظرف مناسب بریزید و برای سرو روی اون ها کمی جعفری یا ریحان تازه بریزید.

طرز تهیه سیب زمینی با سس پستو سبز

امیدوارم که از طعم و مزه این غذای خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:real.foodi , simply recipes

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی