|

کاهش اضطراب با رژیم غذایی

رهایی از استرس با این پنج تا مواد غذایی تو سه سوت به دست میاد؛ حال خوبت رو به دست بیار

Foods That Help Ease Anxiety

اگه اضطراب و حال ناخوشایند ناشی ازش زندگیت رو احاطه کرد قبل از هرچیز این مواد غذایی که میگم رو بچپون تو رژیم غذاییت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- استرس و اضطراب یکی از شایع ترین مشکلاتی ایست که این روز ها به طبع اتفاقات مختلفی که در جوامع رخ میدهند مردم را گرفتار خود کرده اند. راه های زیادی وجود دارد که می توان برای کنترل اضطراب به کار برد مانند ورزش کردن و فعالیت بدنی بالا داشتن، انجام حرکات مدیتیشن و یا حتا در موارد شدید تر مراجعه به پزشک و دارو درمانی اما اگر میزان اضطراب و بی قراری شما تا به این حد بالا نیست یک راه بسیار ساده و کارآمد دیگر هم وجود دارد که می تواند در این مورد حسابی به کارتان بیاید و آن هم طبق معمول پیروی از یک رژیم غذایی سالم می باشد. غذاهای زیادی هستند که می توانید مصرف کنید تا عملکرد مغزتان را بهبود بخشید و علائم اضطرابتان را کاهش دهید.

کاهش اضطراب با رژیم غذایی

1.بابونه گیاه خوش بو و رها کننده

به گزارش شایانیوز، بابونه از جمله گیاهانی است که می تواند به طرز چشمگیری به کاهش اضطراب کمک کند چراکه هم از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار است و هم ضد التهابی. اعتقاد بر این است که بابونه می تواند به تنظیم انتقال دهنده های عصبی مرتبط با خلق و خو مانند سروتونین و دوپامین کمک نماید.

2.شکلات تلخ خوشمزه و دوست داشتنی

به طور کلی به عنوان یک خوراکی و میان وعده شکلات تلخ می تواند گزینه ای بسیار مقوی و خوشمزه در نظر گرفته شود. شکلات های تلخ حاوی ترکیبات گیاهی ای هستند که می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند و در نتیجه برای عملکرد مغز مفید باشند و اثرات محافظت کننده عصبی داشته باشند؛ این اثرات می توانند به شما اجازه دهند تا با موقعیت های استرس زایی که می توانند نتیجه به اضطراب شوند بهتر سازگار شوید.

کاهش اضطراب با رژیم غذایی

3.ماست مقوی و پر طرفدار

ماست های حاوی پروبیوتیک می توانند با کاهش التهاب و افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی تقویت کننده خلق و خو مانند سروتونین، سلامت روان و عملکرد مغز را تقویت کنند. اگرچه که تحقیقات بیشتری برای ارتباط بین مصرف ماست و کاهش اضطراب مورد نیاز است اما با این حال نتایجی که تا کنون به دست آمده اند همگی امیدوار کننده می باشند.

4.تخم مرغ همه کاره و پر مغز

تخم مرغ منبع بسیار خوبی برای تریپتوفان به حساب می آید، انتقال دهنده عصبی ای که می تواند برای کنترل علائم اضطراب مفید باشد. طی تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته است نشان داده شده که عدم مصرف کافی پروتئین و تریپتوفان که هر دو در تخم مرغ فراوان می باشند می تواند با سطح بالای اضطراب در ارتباط باشد. به انضمام این که تخم مرغ حاوی ویتامین D نیز می باشد و برخی از تحقیقات حاکی از آنند که سطوح پایین ویتامین D می تواند منجر به افزایش علائم افسردگی و اضطراب گردد.

کاهش اضطراب با رژیم غذایی

5.بادام دوست داشتنی و قدرتمند

بادام منبع عالی ای برای چندین نوع ماده مغذی است که تصور می شود می توانند عملکرد مغز را بهبود بخشند از جمله ویتامین E و چربی های سالم. در رابطه با بادام نیز مانند ماست های حاوی پروبیوتیک برای تصمیم قطعی درباره ارتباط آن ها با کاهش اضطراب تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما با توجه به این که بادام و دیگر آجیل ها بسیار مغذی هستند و تاثیرات مثبتی بر سلامت کلی بدن دارند اضافه کردن آن ها به رژیم غذایی خود مسلما خالی از لطف نخواهد بود.

برای داشتن زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها