|

رهایی از اضطراب

با پنج راهکار ساده شرِ اضطراب رو از زندگیت کم کن؛ اینجوری روزات قشنگ تر میشن

Alternative Treatments for Anxiety

اگه دنبال راهکار های ساده و مطمئن برای بهبود و کاهش سطح اضطرابت هستی این ترفند ها رو امتحان کن که جوابه جوابن واست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همه ما در زندگی خود گاها ممکن است با شرایط و موقعیت هایی رو به رو شویم که باعث ایجاد حس اضطراب و استرس در وجود ما شوند، با این همه چنین مواردی را نمی توان در دسته ابتلا به اختلال اضطراب در نظر گرفت. در حقیقت ما در مورد افرادی صحبت می کنیم که به مراتب بیشتر از آنچه که باید دچار اضطراب می شوند و به همین دلیل هم ممکن است در انجام امور روزمره خود با مشکل مواجه شوند و نتوانند آن طور که باید و شاید از پس مسائل زندگیشان بر بیایند، به همین خاطر اگر احساس می کنید که درگیر شرایطی هستید که به طور مداوم دچار احساس اضطراب می شوید باید سریعا به پزشک یا روانشناس مراجعه کنید.

از طرفی دیگر اگر شما به طور معمول خیلی خفیف اضطراب را تجربه می کنید باز هم باید به دنبال راهی برای رفع این احساس مزاحم باشید، احساسی که ممکن است در عامیانه آن را دلشوره بنامیم و چنان بر حال و هوای ما تاثیر بگذارد که ما را از لذت بردن یک روز شاد و زیبا محروم کند. در ادامه ما به شما راهکارهایی ساده اما موثر را معرفی می کنیم که اگر آن ها را به برنامه معمول زندگیتان اضافه کنید قطع به یقین شاهد تغییراتی خواهید بود و می توانید در زندگیتان آرامش بیشتری داشته باشید.

پنج راهکار ساده برای کاهش اضطراب:

1.کافئین کمتری مصرف کنید

متاسفانه یا خوشبختانه بیشتر ما به مصرف بالای کافئین اعتیاد پیدا کرده ایم یا فنجان پشت فنجان چای می خوریم یا در روز بیشتر از ظرفیتمان قهوه می نوشیم. بله کافئین می تواند شما را سرحال و پر انرژی کند اما از طرفی دیگر می تواند باعث اضطراب نیز هم بشود. جالب است بدانید که طی مطالعه تحقیقاتی ای که در سال 2017 صورت گرفت نشان داده شد برخی افراد حتا با دو فنجان قهوه در روز هم دچار احساس بی قراری و اضطراب می شوند. البته به طور معمول افراد می توانند 4 الی 5 لیوان قهوه در روز بنوشند اما شما واکنش بدنتان به نوشیدن قهوه را چطور ارزیابی می کنید؟

کاهش اضطراب

2.رژیم غذاییتان را اصلاح کنید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل به طرز باور نکردنی ای می تواند رد سلامت و حال بهتر ما تاثیر داشته باشد، فراموش نکنید آن چه که می خورید به طرز مستقیمی زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. برای کمک به کاهش احساس اضطراب بهتر است اقدامات پیشنهادی زیر که توسط متخصصان ارائه شده است را رعایت کنید.

  • میوه ها، سبزیجات و چربی های سالم را به رژیم غذاییتان اضافه کنید.
  • از مصرف غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.
  • از مصرف غذاهای حاوی قند خودداری کنید.
  • وعده های غذاییتان را منظم کنید. ( صرف مرتب وعده های غذایی از کاهش قند خون جلوگیری می کنند، قند خون پایین می تواند باعث بروز علائم اضطراب شود. )
  • از نوشیدن نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.

3.آب کافی بنوشید

شاید به نظرتان مسئله پیش پا افتاده ای باشد اما واقعیت این است که اکثر ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم، د ر حالی که نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز یا سایر مایعات آبرسان باعث عملکرد مناسب بدن ما می شود که در نتیجه آن شاهد کاهش سطح استرس و اضطراب خواهیم بود.

کاهش اضطراب

4.از مکمل های گیاهی و دارویی استفاده کنید

خیلی از مواقع عامل ایجاد استرس، کاهش یک نوع ویتامین یا ماده معدنی خاص است که با تغذیه صحیح یا مصرف مکمل برطرف می شود. اصولا بهتر است برای مصرف مکمل ها به ویژه مکمل های دارویی با مشورت پزشک اقدام به مصرف کنید اما به طور کلی یک سر ی از موارد هستند که به بهبود حال شما کمک می کنند و در ادامه ما تعدادی از ا« ها را به شما معرفی می کنیم.

  • ویتامین B12
  • بابونه
  • گل گاو زبان
  • زعفران
  • اسید های چرب امگا سه
  • ال-تیانین ( ال-تیانین به طور طبیعی در چای سبز و قارچ یافت می شود. )

5.خوب و به اندازه بخوابید

طی مطالعه تحقیقاتی ای که در سال 2019 صورت گرفت نشان داده شد که خواب می تواند به آرامش و کگاهش حس اضطراب کمک کند، البته خواب عمیقی که طی آن ضربان قلب و فشار  خون کاهش پیدا می کند. شما باید سعی کنید تا هر شب بین 6 الی 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید برای رسیدن به یک خواب خوب بهتر است از مواردی که در زیر ذکر شده است پیروی کنید.

  • هر روز در ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید.
  • در صورت نیز فقط اوایل بعد از ظهر آن هم به مدت 15 الی 20 دقیقه، یک چرت کوتاه بزنید.
  • در طول روز به ویژه صبح ها زمانی را خارج از خانه و در زیر نور خورشید سپری کنید.
  • تقریبا 1 الی 2 ساعت قبل از خواب از لوازم دیجیتالی مانند تلویزیون و گوشی موبایل خودداری کنید.
  • ورزش کنید.

کاهش اضطراب

نتیجه گیری:

به گزارش شایانیوز، روش های ذکر شده به شما کمک می کنند تا آرامش بیشتری را در زندگی تجربه کنید و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید با این حال اگر به این نتیجه رسیدید که همچنان نیاز به کمک دارید و اضطراب باعث آزار شما می شود، بدانید که هیچ چیز به اندازه مراجعه به پزشک نمی تواند در بهبود حال شما موثر باشد.

به نظر شما کاربران شایانیوز برای رهایی از استراس و اضطراب چه راهکارهای دیگری وجود دارد؟ نظرات و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها