|

پرخوری قبل از دوره ماهانه

قبل دوره ماهانه پرخوری بی رویه میاد سراغت؟ بیا تا بگم هیولای درونت رو چطور کنترل کنی

Understanding Compulsive Eating Before Your Period

اگه هر ماه قبل شروع دوره ماهانه دچار پرخوری عجیب غریب میشی واسش راه کار هست این جا همه چیز رو راجع به پرخوری اجباری گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا شما هم مثل هر خانم دیگری با مشکلات و معضلات متفاوت قبل و طی دوران قاعدگی دست و پنجه نرم می کنید همچنین به احتمال بسیار زیادی یکی از اصلی ترین مسائلی که ذهن شما را درگیر می کند پیروی از یک رژیم غذایی مناسب است که باعث می شود درد کمتر و ناراحتی های کمتر را طی این دوران تجربه کنید؛ اما جدای از آن چه که باید بخورید و آنچه که نباید بخورید یکی از مشکلاتی که بسیاری خانم ها درگیر آن هستند پرخوری قبل شروع دوره قاعدگی است.

پرخوری اجباری چیست؟

اگر بخواهیم تعریف ساده ای برای پرخوری اجباری ارائه دهیم باید بگوییم تمایل به خوردن بیش از اندازه و عدم کنترل بر روی حجم خوراکی های مصرفی را پرخوری اجباری می نامیم. در برخی از مواقع این روند به اختلال پرخوری منجر می شود که Binge Eating Disorder نام دارد و شامل دوره های پر خوری مکرر با حجم بالا می باشد. برای خانم ها معمولا نمی توانیم آن را اختلال به نامیم اما در بسیاری از مواقع چند روز قبل از شروع دوره قاعدگی ممکن است این پرخوری بدون کنترل به سراغ آن ها بیاید.

پرخوری قبل از دوره ماهانهپرخوری قبل از دوره ماهانه

علائم معمول پرخوری اجباری:

  • خوردن خوراکی های مختلف آن هم زمانی که گرسنه نیستید و یا حتا احساس سیری می کنید
  • به طور مکرر مقدار زیادی غذا بخورید
  • قبل از هر بار پرخوری دچار شرم و ناراحتی شوید
  • در طول روز مدام به دنبال خوردن خوراکی های مختلف باشید
  • به صورت مخفیانه و در خفا خوراکی بخورید

چرا پرخوری اجباری برای ما اتفاق می افتد؟

براساس تحقیقاتی که تا کنون صورت گرفته است به نظر می رسد که این اتفاق یک دلیل علمی دارد که به هورمون ها بر می گردد. براساس مطالعات به نظر میرسد که سطوح بالای پروژسترون در مرحله پیش از قاعدگی می تواند منجر به پرخوری شود چرا که ظاهرا بدن از میزان غذایی که دریافت می کند راضی نیست. در حقیقت این طور که به نظر میرسد قبل از این دوره به طور کلی بدن در نارضایتی به سر می برد و نسبت به هیچ چیز احساس رضایت ندارد در نتیجه می تواند محرکی برای خوردن اجباری به حساب رود که البته با شروع دوره ماهانه به پایان می رسد و اگر تا مدت ها بعد از این دوره شما همچنان به پرخوری دچار بودید باید به پزشک مراجعه نمایید.

پرخوری قبل از دوره ماهانه

چطور می توان از پرخوری اجباری دوری کرد؟

به گزارش شایانیوز، اولین قدم و مهم ترین قدم برای جلوگیری از این مشکل تشخیص آن است به عبارت دیگر شما باید متوجه شوید که قبل از دوره ماهانه خود آیا دچار پرخوری اجباری می شوید یا خیر. به علاوه باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که دقیقا چه زمانی دچار پرخوری می شوید تا از آن پیشگیری کنید.

آگاهانه غذا بخورید

زمانی که متوجه شدید دچار پرخوری قبل از دوره ماهانه می شوید یکی از بهترین کار هایی که می توانید انجام دهید این است که آگاهانه غذا خورن را امتحان نمایید. سعی کنید میزان کالری دریافتیتان را حساب کنید و روی یک برگه بنویسید تا حواستان باشد که چه میزان مصرف می کنید و همچنین خوب است که سعی کنید تا از یک رژیم غذایی سالم و مقوی پیروی نمایید. به جای مواد کربوهیدراتی و قندی، از مواد غذایی ای استفاده کنید که سرشار از فیبر می باشند مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و ....

میان وعده صحیح انتخاب کنید

در قدم اول سعی کین از خریدن تنقلاتی که هیچ مزیتی ندارند دوری کنید و در عوض با تنقلات سالم مانند آجیل و میوه خشک و یا شیک و امثال این ها تمایلتان برای خوردن را کنترل کنید. نکته دیگر این که اگر میل به خوردن را احساس کردید سعی کنید که اول با خوردن یک لیوان آب خنک که کمی میوه درون آن انداخته اید کمی حال و هوایتان را عوض کنید تا شاید یا این که آدامس بجوید. به عنوان قدم بعدی پیشنهاد می کنیم که میوه های تازه، ماست و ماست میوه را امتحان کنید.

پرخوری قبل از دوره ماهانه

استرس را کاهش دهید

شاید عجیب به نظر برسد اما اضطراب و استرس می توانند میل شما به خوردن را طی دوره پریودتان تحریک کنند پس سعی کنید تا از عوامل استرس زا دور باشید، کمی ورزش کنید، خوب بخوابید و از روش هایی که برای کاهش میران استرس معرفی می شوند استفاده کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها