|

در دوره ماهانه چیا نباید خورد؟

با حذف این مواد غذایی از رژیم غذاییت دوران قاعدگی راحت تری خواهی داشت!

Foods to Avoid During Your Period

اگه هر ماه دوره پریودت سخت و دردناک سپری میشه می تونی با رعایت یک سری اصول در رژیم غذایی این درد رو برای خودت کمتر کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های داشتن سبک زندگی سالم پیروی از رژیم های غذایی سالم و مقوی است چراکه هر آن چه که ما می خوریم و می نوشیم می تواند تاثیر شگرفی بر وضعیت سلامت بدن ما و همچنین عملکرد ما نه تنها در روز بلکه در بلند مدت بگذارد؛ به همین خاطر هم مهم است که به خورد و خوراک خود توجه داشته باشیم به خصوص در یک سری از دوره های ویژه و خاص مانند دوران بارداری که برای خانم ها اهمیت زیادی دارد و بیشتر از هر زمان دیگری باید به رژیم غذایی خود توجه کنند.

یکی دیگر از دوره هایی که خانم ها باید طی آن به مواد خوراکی مصرفی خود دقت ویژه ای داشته باشند دوران قاعدگی است چرا که بسیاری از این افراد طی این دوران دچار علائم ناراحت کننده و دردناک می شوند که آن ها را عذاب می دهد اما خوشبختانه مصرف برخی از مواد غذایی و اجتناب کردن از برخی دیگر آن ها می تواند این علائم را کاهش دهد.

در دوره ماهانه چیا نباید خورد؟

برخی از علائم ناراحت کننده در دوره ماهیانه

گرفتگی شکم

سردرد

حالت تهوع

خستگی

نفح

نوسانات خلقی

اسهال

......

در دوره ماهانه چیا نباید خورد؟

برخی از مواد خوراکی باید از خوردن آن ها طی دوره ماهیانه پرهیز کرد

به طور کلی پیشنهاد می شود که طی این دوره از تمامی مواد غذایی به حد اعتدال استفاده شود اما با توجه به این که گفتیم برخی از این مواد می توانند علائم ناراحت کننده شما را افزایش دهند شاید دلتان بخواهد دوره خود را با کمی پرهیز سپری کنید. برخی از مهم ترین مواد غذایی قابل اجتناب عبارتند از:

1.نمک

مصرف بالای نمک باعث بروز احتباس آب در بدن و در نتیجه نفخ می شود بنابراین برای کاهش احتمال بروز این اتفاق بهتر است میزان نمک مصرفی خود در غذا هایتان را طی این دوره کاهش دهید و از مصرف مواد خوراکی فرآوری شده که حاوی مقدار زیادی سدیم هستند نیز اجتناب کنید.

2.شکر

استفاده از شکر در حد اعتدال ایرادی ندارد اما اگر مصرف شیرینی جاتتان بالاست باید بدانید که شکر باعث افزایش انرژی کوتاه مدت و پس از آن روند رو به افول انرژی می شود بنابراین اگر طی این دوره احساس بی حوصلگی، افسردگی، اضطراب یا موارد این چنینی دارید بهتر است حتما مصرف شکر خود را بررسی کنید.

3.قهوه

قهوه مانند نمک می تواند منجر به احتباس آب و بروز نفخ شود از طرف دیگر می تواند منجر به سردرد نیز بشود اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که قطع کامل مصرف قهوه اگر عادت به آن دارید نیز می تواند به نوبه خود منجر به سردرد شود بنابراین اگر روزانه یک یا دو فنجان قهوه مصرف می کنید طی دوران ماهانه بهتر است مصرف آن را کاهش دهید نه این که کاملا قطع کنید.

یکی دیگر از مشکلاتی که مصرف قهوه می تواند برای شما ایجاد کند اختلال در روند گوارش است به این ترتیب اگر شما از جمله افرادی هستید که طی این دوره دچار اسهال می شوند بهتر است حتما در میزان مصرفی قهوه خود تجدید نظر کنید.

4.غذاهای تند

به گزارش شایانیوز، بسیاری از مردن با مصرف غذاهای تند دچار ناراحتی معده، اسهال و حتا حالت تهوع می شوند بنابراین اگر معده شما در تحمل غذاهای تند مشکل دارد یا اصلا عادت به خوردن آن ها ندارید بهتر است طی این دوران نیز مصرف خود را شدیدا کاهش دهید.

5.گوشت قرمز

در طول دوران قاعدگی بدن پروستاگلاندین تولید می کند؛ این ترکیبات به انقباضات رحم و خلاص شدن از شر دیواره رحم کمک می کند و در نتیجه جریان قاعدگی اتفاق می افتد اما از طرف دیگر سطوح بالای آن نیز باعث گرفتگی عضلات می شود بنابراین باید به میزان مصرف آن توجه داشت. گوشت قرمز اگرچه که سرشار از آهن می باشد اما از طرف دیگر پروستاگلاندین بالایی نیز دارد بنابراین بهتر است از مصرف بالای آن در دوره ماهانه خودداری کرد.

در دوره ماهانه چیا نباید خورد؟

به عنوان آخرین نکته اگرچه بدیهی به نظر میرسد اما ارزش گفتن دارد باید به شما بگوییم که خوب است از خوردن غذاهایی که به آن ها حساسیت غذایی دارید پرهیز کنید. برای مثال اگر به لاکتوز حساسیت دارید ممکن است در حالت عادی به جای شیر میلک شیک بخورید اما طی دوران قاعدگی بهتر است از آن هم اجتناب کنید. در نظر داشته باشید که خوردن این نوع از غذا ها می تواند باعث حالت تهوع، یبوست یا اسهال شود که البته طی این دوران آزار دهنده خواهند بود.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها