|

مواد غذایی مناسب برای رفع حساسیت فصلی

با این مواد غذایی آلرژی فصلیت رو کاهش بده؛ اینطوری از شر عطسه و خارش چشم و بینی خلاص شو

These Foods Might Help Alleviate Seasonal Allergy Symptoms

با اضافه کردن برخی از مواد خوراکی می تونی حساسیت های آزار دهنده فصلیت رو کاهش بدی و از فصل بهار و تابستون حسابی لذت ببری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها با نزدیک شدن به فصل بهار یکی از معضلات اصلی ای که بسیاری از افراد به آن دچار می شوند حساسیت های فصلی است مانند آبریزش بینی یا خارش چشم. بسیاری از افراد فکر می کنند که با حذف برخی از مواد غذایی یا خوراکی ها می توانند این روند را کنترل کنند، برای مثال انگور از آن دست میوه هایی است که می تواند آلرژی شما را تشدید کند و طبیعتا پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می تواند در این روند کمک کننده باشد اما جدای از آن دست مواد خوراکی ای که می توانید در رژیم غذایی خود کاهش دهید یک سری از مواد خوراکی وجود دارند که مصرف آن ها می تواند به کنترل حساسیت فصلی شما کمک نماید.

1.زنجبیل موثر و باور نکردنی

بسیاری از علائم حساسیتی ناشی از مسائل التهابی هستند مانند التهاب و تحریک در مجرای بینی، چشم و گلو. طی تحقیقات متعدد ثابت شده است که زنجبیل چه خشک و چه تازه دارای خاصی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد به همین خاطر هم خوشبختانه زنجبیل می تواند این علائم را به طور طبیعی کاهش دهد. پس کافی است مقدار کمی از آن را به غذای خود یا حتا به چایتان اضافه کنید و میل نمایید.

2.ویتامین C دوای همه درد ها

همان طور که می دانید ویتامین  Cبه تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به همین خاطر هم می تواند از سرماخوردگی جلو گیری کند و یا این که دوره آن را کوتاه نماید اما جدای از این مسئله می توانند علائم حساسیت را نیز کاهش دهد. تحقیقات نشان داده اند که مصرف ویتامین C می تواند باعث کاهش تحریک دستگاه تنفسی فوقانی ناشی از گرده گیاهان شود. بنابراین خوب است که طی فصلی که آلرژیتان عود می کند مصرف مرکبات و میوه های حاوی ویتامین C را افزایش دهید.

مواد غذایی مناسب برای رفع حساسیت فصلی

3.گوجه فرنگی خوشمزه و مقوی

اگرچه وقتی صحبت از ویتامین C به میان می آید تمام افتخار آن به مرکبات می رسد اما گوجه فرنگی نیز به طرز قابل توجهی غنی از این ماده مغذی ضروری می باشد، به علاوه این که گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن نیز می باشد که یک آنتی اکسیدان موثر در کاهش التهابات سیستماتیک بدن به حساب می رود. جالب است بدانید که لیکوپن در حالت پخته شده راحت تر جذب می شود بنابراین گوجه فرنگی های پخته مثل املت می توانند گزینه خوبی برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما باشند.

4.ماهی یه غذای بی نقص و دریایی

به گزارش شایانیوز، شاید برایتان جالب و غیر قابل انتظار باشد که بدانید اسید های چرب امگا 3 موجود در ماهی ها می توانند به تقویت بدن شما در برابر آلرژی کمک کنند و حس آسم و عطسه کردن های متعدد را کاهش دهند. برخی از ماهی ها در این روند موثر تر هستند مانند ماهی سالمون، ماهی تن و ماهی ساردین.

مواد غذایی مناسب برای رفع حساسیت فصلی

5.پیاز سبزی همه فن حریف

پیاز حاوی سطح قابل توجهی کورستین می باشد که بر اساس تحقیقات معتبری که انجام شده به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند و باعث کاهش علائم آلرژی فصلی می شود. غلظت کورستین پیاز های خام بیشتر است به همین خاطر هم پیشنهاد می شود که آن را به صورت خام مصرف کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها