|

چرا باید کلم پیچ بخوریم؟

خواص باور نکردنی کلم پیچ که بخونی کَفِت میبره؛ هم خوشمزه است هم خیلی مقوی

Impressive Health Benefits of Cabbage

در یک رژیم غذایی سالم و مقوی سبزیجات نقش تاثیر گذاری دارند اما برخی از آن ها تاثیرشان بیش تر است چرا که فوق العاده مغذی هستند مثل کلم پیچ.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- داشتن یک رژیم غذایی سالم و مقوی طبیعتا می تواند سبک زندگی ما را به کل زیر و رو کند و به سلامت جسم ما کمک نماید. برخی از خوراکی ها و مواد غذایی هستند که خواص بی نظیر آن ها کاملا شناخته شده است و حتا اگر شما دقیقا ندانید که چرا برای بدنتان خوب هستند هم می دانید که در دسته مواد غذایی سالم و مقوی قرار دارند مثل تخم مرغ، که کوچک و بزرگ می دانند در یک رژیم غذایی سالم تخم مرغ جایگاه ویژه ای دارد اما با این حال یک سری دیگر از مواد غذایی هستند که آن طور که باید و شاید ارزش غذایی آن ها شناخته شده نیست و به همین خاطر هم به قدر کافی به آنها توجه نمی شود مثل کلم پیچ.

بله همان طور که گفتیم کلم پیچ یک سبزی فوق العاده سالم و مقوی است که سرشار از مواد غذایی است و در حالی که کالری بسیار کمی دارد سطح بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را ارائه میدهد مانند ویتامین B6 و فولات که هر دو آن ها نیز برای بسیاری از فرآیند های مهم در بدن ضروری هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از شگفت انگیز ترین ویژگی های این گیاه سبز و مقوی را با شما به اشتراک بگذاریم.

خواص کلم پیچ

1.کلم سرشار از ویتامین C می باشد

مطمئنا شما هم مثل اکثر افراد مرکبات را تنها منبع غنی این ویتامین می دانید اما بادی به شما بگوییم که کلم پیچ نیز سرشار از ویتامین C می باشد. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که نقش های بسیار مهمی را در بدن ایفا می کند از جمله برای تولید کلاژن، فراوان ترین پروتئین موجود در بدن، به این ویتامین نیاز است، علاوه بر این ویتامین C به جذب آهن غیر هِم، که در مواد غذایی گیاهی یافت می شود نیز کمک می کند؛ از نقش آنتی اکسیدانی آن نیز نیم توان چشم پوشی کرد. بنابراین ویتامین Cیک ماده مغذی بسیار مهم است که به وفور در کلم پیچ یافت می شود.

2.کلم بهبود دنده روند هضم می باشد

به گزارش شایانیوز، اگر به فکر بهبود سلامت گوارشی خود هستید باید به سراغ کلم پیچ بروید، این سبزی ترد و خوشمزه سرشار از فیبر محلول و غیر محلول می باشد که یکی برای افزایش تعداد باکتری های مفید روده و دیگری برای ترویج حرکات منظم روده مفید می باشد.

خواص کلم پیچ

3.کلم بهبود دهنده سلامت قلب می باشد

کلم پیچ به ویژه از نوع قرمز رنگش حاوی ترکیب قدرتمندی به نام آنتوسیانین می باشد و طی تحقیقات متعددی که صورت گرفته شده به نظر می رسد که ارتباط قابل توجهی بین مصرف مواد غذایی حاوی آنتوسیانین و کاهش خطر بیماری قلبی وجود دارد. جالب است بدانید که کلم حاوی بیش از 36 نوع مختلف از آنتوسیانین های قوی می باشد.

4.کلم کاهش دهنده فشار خون می باشد

در سراسر جهان بیش از یک میلیارد آدم هستند که تحت تاثیر فشار خون بالا قرار دارند. اغلب برای کاهش فشار خون به فکر کاهش مصرف نمک هستند اما جدای از آن افزایش پتاسیم دریافتی از رژیم غذایی نیز برای کاهش فشار خون مهم می باشد چراکه هم به دفع سدیم اضافی از طریق ادرار کمک می کند و هم باعث شل شدن دیواره رگ های خونی می شود که فشار خون را کاهش میدهد.

خواص کلم پیچ

5.کلم سرشار از ویتامین K می باشد

ویتامین K یکی از مهم ترین ویتامین های محلول در چربی است که نقش قابل توجهی را در بدن ایفا می کند  و کلم نیز منبع بسیار خوبی از این ویتامین می باشد. یکی از مهم ترین نقش هایی که ویتامین K در بدن ایفا می کند کمک به لخته شدن خون است، در واقع بدون آن خون توانایی خود را برای به درستی لخته شدن از دست می دهد و بنابراین احتمال و خطر خونریزی بیش از حد افزایش می یابد.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی