|

شام متفاوت چی بپزم؟

طرز تهیه سینی مرغ پارمزان؛ یه خوشمزه لعنتی که طعمش حسابی حالی به هولیییت میکنه

اگه به دنبال یه طعم تازه و یه غذای ویژه میگری باید سینی مرغ پارمزان رو امتحان کنی که طعمش به طرز باورنکردنی ای خوشمزه و درجه یکه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ما ایرانی ها اساسا علاقه زیادی به مرغ و گوشت و غذاهایی که بیس اصلیشون رو این مواد تشکیل میدند داریم، یعنی وقتی به ذائقه کلی و غالب مردم ایران نگاه می کنیم میبینیم که به طور معمول غذاهای گوشتی و مرغی طرفدار بیشتری دارند و استقبال زیادی ازشون به عمل میاد. با توجه به این مسئله یک سوال مهم مطرح میشه اونم این که تا کی می خواید از مهمون هاتون با زرشک پلو و مرغ، یا مثلا جوجه کباب پذیرایی کنید؟! اونم در حالی که می تونید کلی غذاهای هیجان انگیز و درجه یک درست کنید که طعم خارق العاده ای دارند و می تونند هم شما و هم مهمان هاتون رو به وجد بیارند.

یکی از این غذاهای هیجان انگیز مرغ پارمزان است که در ادامه ما طرز تهیه اش رو برای شما آماده کردیم و امیدواریم که به مزاجتون خوش بیاد. درست کردن این غذا زمان زیادی نمی بره و تقریبا 50 الی 60 دقیقه وقتتون رو میگیره اما در عوض مطمئنا از خوردنش لذت خواهید برد.

طرز تهیه سینی مرغ پارمزان

مواد اولیه برای یک سینی مرغ پارمزان:

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

سیر: 2 حبه له و ریز شده

فلفل قرمز: 1/4 قاشق چای خوری

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: 6 عدد نصف شده

سس مارینا: 2 فنجان

ریحان تازه خرد شده: 1/4 فنجان

پنیر موزارلا: 1 بسته رنده شده یا خرد شده

پنیر پارمزان: 1/2 فنجان رنده شده

کروتون سیر: 1 بسته (البته اگر به کروتون دسترسی ندارید می تونید از داخل مواد اولیه حذفش کنید)

طرز تهیه سینی مرغ پارمزان

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول مثل اکثر وقت هایی که با فر سر و کار داریم، فر رو روی دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم تا کاملا گرم بشه. در مرحله بعد کف یک قابلمه یا سینی مناسب فر رو روغن زیتون میریزیم و سپس با سیر و تکیه های فلفل قرمز می پوشانیم. پس از آن سینه های مرغ رو که از قبل تکه تکه کردیم در ته ظرف میچینیم و سس مارینا را روی مرغ ها میریزیم. اگر دوست دراید میتونید سینه ها رو به صورت تکه های درشت هم بگذارید.

در ادامه پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را روی مرغ ا و سس مارینا میریزیم در این مرحله اگر کروتون سیر در دسترس بود، می تونید برای خوشمزه تر شدن ازش استفاده کنید و روی مرغ ها بریزید و سپس مقداری دیگه پنیر پارمزان و پنیر موزارلا روشون بریزید.

در مرحله بعدی سینی رو میگذاریم داخل فر که تا الان به خوبی گرم شده و صبر میکنیم تا پنیر ها طلایی بشند اما جدای از بحث پنیر ها باید حواستون باشه که مرغ ها نیز خوب بپزند، تقریبا 35 تا 40 دقیقه زمان لازمه اما اگر می خواید که از پخت مرغ ها کاملا مطمئن بشید می تونید یک دماسنج رو در ضخیم ترین قسمت سینه مرغ قرار بدید، دما سنج باید حداقل دمای 70 درجه سانتی گراد رو نشون بده، اگر چنینی بود سینی مرغ پارمزان شما آماده است.

طرز تهیه سینی مرغ پارمزان

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این غذای خوش طعم و لذیذ نهایت لذت رو ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    بسمه تعالی
    هیچ آدم عاقلی این کارو نمیکنه
    والسلام

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها