|

انواع کباب های ترکیه (سایت آشپزی Rezim)

انواع کباب های ترکیه

در این مقاله شما را با بهترین و سنتی ­ترین غذا­های کشور ترکیه آشنا می کنیم تا سفر شما به ترکیه با تجربه تناول کباب­ های لذیذ فوق العاده شود

لینک کوتاه کپی شد

هر قوم، شهر و یا کشوری، دارای فرهنگ، آداب و رسوم و سنت ­های مخصوص به خود است. غذا­ها و آشامیدنی ­ها بخش مهم و جذابی از این فرهنگ و آداب و رسوم است. بخش شگفت ­انگیزی که در مسافرت به هر نقطه از کره زمین نمی­توان از آن صرف­نظر کرد. سفر به ایتالیا بدون چشیدن طعم پیتزا و پاستای آن، کره و کیمچی، آذربایجان و دلمه ­های لذیذ، ایالات متحده آمریکا و همبرگر­های معروف یا ترکیه و کباب­ های بی­نظیرش قطعا لطفی ندارد. ما توصیه می­ کینیم چنانچه قصد سفر به هر شهر یا کشوری را دارید لیستی از غذاهای معروف آن تهیه و حتما میل کنید.

یکی از مقاصد گردشگری و سفر برای ما، کشور ترکیه است چرا­که با یک پرواز کوتاه­ مدت، می­توان از زیبایی سواحل دریا، اماکن تاریخی، مراکز خرید و رستوران­ های ترکی لذت برد. الی گشت تصمیم دارد تا شما را با بهترین و سنتی ­ترین غذا­های کشور ترکیه آشنا کند تا سفر شما با تجربه تناول کباب­ های لذیذ ترکی در رستوران­های زیبای استانبول، آنتالیا یا قونیه به فوق ­العاده ترین سفر زندگی شما تبدیل شود.

پس برای آشنایی با بهترین و معروف­ترین کباب­ های ترکی با ما همراه باشید

دستور پخت پیشنهادی : طرز تهیه جوجه کباب خانگی خوشمزه و ساده (2 نکته مهم)

آدانا کباب

Adana Kebabs (Ground Lamb Kebabs) Recipe

حتما نام شهر آدانا و دیدنی­های تاریخی و مدرن آن مثل پل سنگی یا مراکز خرید لوکس آن­را شنیده اید. یکی از قسمت­ های جذاب سفر به ترکیه بخصوص شهر آدانا، تجربه خوردن کباب معروف آن در سواحل زیبای یومورتالیک است. کباب آدانا غذایی لذیذ برای افرادی است که علاقمند به غذا­های تند، پر­ادویه و آتشین هستند، هرچند ترکیب گوشت چرخ­شده برّه، پیاز و ادویه ­های ترکی با دورچینی از سبزیجات معطر، فلفل، گوجه ­فرنگی و گاهی پلو، اشتهای هر شخصی را باز می­کند.

اسکندر کباب

امروزه کمتر کسی را می­توان یافت که نام اسکندرکباب را نشنیده یا آن­را حتی یک بار امتحان نکرده باشد. در بسیاری از کشور­ها، این غذای اصیل ترکی طبخ و سرو می ­شود اما به جرات می ­توان گفت هیچکدام طعم اسکندرکباب طبخ شده در رستوران­ های ترکیه به­خصوص شهر بورسا را ندارند. اسکندرکباب در واقع تکه­ های گوشت آغشته شده در کره، ماست و سس گوجه فرنگی است که با تجربه، علم و فوت کوزه­گری سرآشپز­های چیره ­دست ترک، تبدیل به معروف­ترین غدای ترکیه شده است. هرچند در تمام نقاط کشور ترکیه این غذا سرو می ­شود اما پیشنهاد می­ کنیم چنانچه برای خرید به هان­کوزا یا پیست اسکی الوداغ رفتید حتما خود را به صرف یک اسکند رکباب ناب دعوت کنید.

اورفا کباب

شاید با شنیدن نام اورفا کباب به یاد دریاچه زیبای کیلی­گون و بهار و تابستان­های معتدل و رویایی اورفا بیفتید.

کاملا درست متوجه شدید

اورفا  کباب غذای سنتی و معروف شهر اورفا است. غذایی که درست شبیه بهار و تابستان­ های متعادل اورفا است و قرار نیست تندی و عطر ادویه ­هایش سوزاننده باشد. عطر گوشت چرخ­شده به همراه پونه­ کوهی و پاپریکا قطعا هر عابری را به سمت رستوران ­های ترکی می­کشاند تا کباب آبدار اورفا را یک­بار هم که شده امتحان کند.

بیتی کباب

Boti Kebab | Traditional Meat Dish From Lucknow, India

اگر علاقمند به سرو غذا­های تاریخی و سنتی ترکیه هستید به شما پیشنهاد می­ کنیم حتما به رستوران­های استانبول سری بزنید و بیتی کباب، این غذای  اصیل عثمانی را میل کنید. چند سیخ گوشت تازه گاو که با ادویه ­های مختلف مزه دار شده و در پوششی از خمیر یوفکا پیچیده و کباب شده، در کنار دورچینی از سس­های خوش طعم و نوشیدنی ­های گوارا حتما برای شما جذاب خواهد بود.

دستورپخت پیشنهادی : طرز تهیه کباب کوبیده خانگی خوشمزه و ساده (2 نکته مهم)

تاووک شیش

متاسفانه امروزه گوشت قرمز برای بسیاری از مردم جامعه مضر است و یا برخی از افراد علاقه­ای به مصرف آن ندارند. اما این دلیل کافی برای از دست دادن لذت سرو کباب­های ترکی و رستوران­گردی در کشور کباب­ها نیست.

پیشنهاد می­کنیم حتما تاووک شیش را در برنامه غذایی سفر خود قرار دهید و با خیال آسوده کباب کم کالری خود را در ترکیه زیبا نوش جان کنید. سینه مرغ کباب شده و آغشته به ماست و روغن­زیتون به همراه دورچینی از سس­های لذیذ ترکی و سالاد، کم کالری ترین و در عین حال لذیذ­ترین غذای سفر شما را خواهد ساخت.

چوکورتمه کباب

اگر شب را در سواحل زیبای استانبول میگذرانید و قصد خوردن شام سبک و لذیذی دارید فورا چوکورتمه سفارش دهید. نوار­های باریک گوشت گوساله مزه دار شده با ادویه­ های ترکی در کنار یک نوشیدنی خنک، سبک­ترین، مقوی­ ترین و لذیذ­ترین شام شما در ترکیه خواهد بود.

دونر

Doner Kebab recipe (baked or grilled) + VIDEO (how to prep ahead, etc.)

سفر به ترکیه بدون خوردن دونر کباب معروف ترکی، خالی از لطف است. اگر ذائقه شما غذا­های ساندویچی است حتما دونر کباب­های شگفت­انگیز استانبول یا ازمیر را امتحان کنید. عطر برش­های نازک گوشت که به صورت فشرده درآمده و روی سیخ بزرگ متحرک در حال کباب شدن است، هوش و حواس هر کسی را می­برد.

شیش کباب

برای افرادی که عاشق کباب­های کاملا گوشتی و بدون سبزیجات و با طبخ سنتی روی ذغال  هستند، شیش کباب بهترین گزینه است. تکه­ های گوشت مزه­دار و کباب شده روی آتش، قطعا خاطرات نوستالژی­ شما را یادآوری و خاطره شیرینی از ترکیه گردی برایتان فراهم می­کند.

کاسپین کباب

قدم زدن در سواحل غربی ترکیه و خوردن کاسپین کباب­های معروف، لذت­ بخش ­ترین لحظات سفر شما را خواهد ساخت. کاسپین کباب، غذای سبک و معمولا پیش­ غذای اصیل ترکی است. چند سیخ چوبی از تکه­ های گوشت قرمز مزه­دار شده به همراه سبزیجات کم حتما اشتهای شما را برای یک شام مفصل باز می­کند.

کباب اورمان

Orman Kebabı Tarifi, Nasıl Yapılır? (Resimli Anlatım) - Yemek.com

اگرعاشق غذا­های سرشار از سبزیجات و صیفی­جان هستید، حتما کباب اورمان را امتحان کنید. ترکیبی از قطعات کوچک گوشت قرمز، گوجه­ فرنگی، پیاز، سیب­ زمینی، هویج و نخود  فرنگی قطعا شما را به وجد خواهد آورد. این سمفونی رنگ و طعم یکی از بهترین غذا­های ترکی برای اوقاتی است که قصد گردش و کمپ زدن به همراه دوستان در دل طبیعت ترکیه را دارید.

ما به اختصار معروف ترین و لذیذ­ترین کباب­های ترکیه را معرفی کردیم به امید آنکه با شناخت کامل، غذا­های سفر خود را سفارش دهید و بهترین لحظات را سپری کنید.

سایت آموزش آشپزی رضیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها