|

طرز تهیهی سیب زمینی تنوری در ماکروفر و ماکروویو

فِر نداری و دلت سیب زمینی تنوری مَشتی میخواد؟ با این دستور پخت تو ماکروفر کار و در بیار

Microwave Baked Potato recipe

اگه شما هم مثل اکثر آدم های دنیا عاشق سیب زمینی هستید بهتون پیشنهاد می کنیم که این سیب زمینی تنوری رو خودتون تو خونه درست کنید که محشر ترینه

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مطمئنا برای شما هم پیش آمده که از سر کار برسید خونه و بی نهایت گرسنه باشید اما غذای آماده تو خونه نداشته باشید و حوصله این که یک ساعت پای گاز بایستید تا برای خودتون شام درست کنید نداشته باشید، این جور وقتا همه آدم ها دنبال غذاهای فوری فوتی هستند که در کمترین زمان ممکن آماده بشه و خیلی آدم رو به دردسر نندازه، اما از طرف دیگه وقتی گرسنه هستی، خوش طعم بودن غذا ها خیلی اهمیت داره. یکی از ساده ترین و بی دردسر ترین غذاهایی که می تونی برای خودت درس کنی سیب زمینی تنوری است اما توی ماکروفر یا اگر ماکروویو دارید که دیگه نور علی نور میشه و می تونید سه سوته برای خودتون سیب زمینی تنوری درست کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این وعده لذیذ و دوست داشتنی رو با شما به اشتراک بگذاریم که مطمئنا به قدری شیفته اون خواهید شد که نه فقط وقت های بی حالی و بی حوصلگی بلکه حتا برای پذیرایی از مهمون هاتون هم این نوع سیب زمینی رو سرو خواهید کرد.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با ماکروفر

مواد لازم برای سیب زمینی توری:

سیب زمینی بزرگ: 1 عدد

کره: 1 قاشق غذاخوری

پنیر چدار رنده شده: 2 قاشق غذاخوری

خامه ترش: 1 قاشق غذاخوری

نمک، به میزان دلخواه

فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با ماکروفر

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، همان طور که گفتیم درست کردن این نوع سیب زمینی ابدا کار دشواری نیست در قدم اول سیب زمینی را بشویید و با چاقو یا چنگال سوراخ هایی در آن ایجاد کنید، توجه داشته باشید که اگر سیب زمینی شما خیلی بزرگ است باید سوراخ های عمیقی روی سیب زمینی خود ایجاد کنید.

اگر ماکروفر دارید گریل آن را نیز روشن کنید و اگر ماکروویو دارید آن را روی قدرت بالا تنظیم کنید. برای ماکروفر تقریبا 15 دقیقه و برای ماکروویو تقریبا 5 دقیقه لازم است که سیب زمینی را داخل بگذارید تا خوب بپزد. سپس یک بار سیب زمینی را خارج کنید و آن را برگردانید و مجددا داخل ماکروفر بگذارید.

بعد از اینکه سیب زمینی را برای بار دوم از ماکروفر خارج کردید یا آن را از وسط دو نصف کنید یا یک برش بزرگ و عمیق عمودی روی آن ایجاد کنید تا باز شود و به شکل کاسه در بیاید سپس با چنگال مقداری از سیب زمینی را داخل پوست خودش له کنید و بعد کمی نمک، فلفل و کره و پنیر چدار به آن اضافه کنید. یک بار دیگر سیب زمینی ها را داخل ماکروفر بگذارید، تقریبا دو الی 5 دقیقه برای ماکروفر و 1 الی 2 دقیقه برای ماکروویو نیاز است تا کره ذوب و پنیر ها آب شوند. در آخر خامه ترش را به روی سیب زمینی ها بریزید البته اگر دوست دارید می توانید جعفری یا هر نوع سبزی معطر دیگر هم برای تزئین به آن اضافه کنید.

سیب زمینی های تنوری شما آماده است امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این غذای بی نظیر لذت ببرید. درست کردن این غذا تقریبا 15 دقیقه زمان میبره یعنی کمتر از هر نوع غذای دیگه ای که بخواید درست کنید.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با ماکروفر

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها