|

وقایع حیات وحش

از جذابیت های حیات وحش؛ ماده شیر نگران تک و تنها تو پَستو تولَش رو به دنیا آورد

Rare Lion Birth Caught On Camera

در حیات وحش حیوانات هر روز برای بقا در جدال هستند اما زیبایی های آن به چنین صحنه هایی خاتمه نمی یابد تولد توله شیر یک صحنه کمیاب او ناب است

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- برای اکثر ما آدم ها حیات وحش یادآور درندگی و کشت و کشتار است، خیلی ها این طور گمان می کنند که علاقه‌مندان به حیات وحش و در واقع از تعقیب و گریز و مبارزه های تن به تن آن است که به وجد می آیند اما این باور از اساس غلط است و حتا تصورش را هم نمی کنید که شما می توانید شاهد چه صحنه های دراماتیک و جذابی در حیات وحش باشید که فراتر از یک مبارزه است. یکی از جذاب ترین این صحنه ها لحظه ایست که یک حیوان ماده به توله ای تازه جان میدهد.

وقایع حیات وحش

مریشو لوگنج شاهد یکی از این صحنه های ناب و کمیاب در پارک ملی کروگر بوده است. این طور که تعریف می کند: ما در منطقه مالا مالا پارک ملی کروگر در حال گشت و گذار بودیم به امید آن که بتونیم شیر ها و پلنگ های منطقه را از نزدیک ببینیم. در همان هنگام یکی از اعضا توانست رد پای یک شیر را تشخیص دهد و ما آن را به سرعت دنبال کردیم و با یک ماده شیر تنها مواجه شدیم که سعی می کرد بدون هیچ جلب توجهی خود رو از هر گونه خطر احتمالی دور نگه دارد و به درون زهکشی ها پناه گیرد.

وقایع حیات وحش

بعد از حدودا 5 دقیقه شیر ماده بلند شد و اندکی حرکت کرد انگار به دنبال فضایی دنج تر و آرام تر می گشت. وقتی کمی بیشتر به اون دقت کردیم متوجه موضوع عجیب و خارق العاده ای شدیم، انگار شکمش در حال حرکت بود و نوعی انقباضات داشت آن وقت بود که حدس زدیم شاید باردار باشد. پس از چند قدم این طرف و آن طرف رفتن ماده شیر در کناری نشست و شروع کرد به لیسیدن خود وقتی که بلند شد تازه ما متوجه شدیم که چه اتفاقی افتاده است، او در همان لحظه زایمان کرده بود. بعد از بلند شدن بلافاصله توله خود رو به دهن گرفت و شروع کرد به حرکت کردن و ما تصمیم گرفتیم او را دنبال نکنیم تا برای او استرس ایجاد نکنیم.

وقایع حیات وحش

ماده شیر ها موجودات عجیبی هستند، آن ها به وقت زایمان به موجودات آرامی تبدیل میشوند که برای دوری از خطر هر نوع شکارچی در کمین همیشه به دنبال مکان های آرام و امن هستند؛ شاید به هیمن دلیل است که حتا راهنما هایی هم که سال های زیادی از عمر خود را در طبیعت می گذارند باز هم غالبا شانس آن را پیدا نمی کنند که چنین صحنه ای را از نزدیک ببینند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی