|

وقایع حیات وحش

از جذابیت های حیات وحش؛ مبارزه شجاعانه بچه ایمپالا با ماده شیر برای تبدیل نشدن به شام

Baby Impala Fights Back with Head inside Lion’s Mouth

در حیات وحش حیوانات هر روز برای بقا در جدال هستند و بعضی قدرتمند تر و بعضی کوچک تر هستند؛ این یعنی گاها مبارزه ناعادلانه خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- وقایع حیات وحش گاها می توانند به قدری متحیر کننده باشند که حتا فکرش را هم نمی کنید اما از طرف دیگر گاهی ممکن است به نظر ما درگیری ای ناعادلانه در میان باشد اما مگر می شود به آن چه که در طبیعت رخ می دهد خرده گرفت؟! حیات وحش مکانی است که اگر در ان نظاره کنید می توانید شاهد لحظه های شگفتی ساز باشید عادلانه یا نا عادلانه اش فرقی نمی کند ما نمی توانیم تعیین کنیم که آن چه در این دنیای اسرارآمیز رخ میدهد عادلانه است یا به وقوع پیوستن آن سزاوار نبوده است.

یکی از شگفت آور ترین صحنه هایی که تا به حال در حیات وحش مشاهده شده است شکار دو بچه ایمپالا توسط یک شیر است. ایمپالا ها اصولا هدف های راحتی نیستند آن ها با قدرت خارق العاده ای که در جهیدن و پریدن دارند همیشه به هدف های سختی برای شیر ها و دیگر انواع حیوانات درنده تبدیل می شوند با این حال گویا این شیر موفق شده است تا دو بچه ایمپالای کوچک را شکار کند.

وقایع حیات وحش

دییود پوسی راهنمای پارک ملی گروکر شاهد چنین صحنه دراماتیک و دردناک بوده است. این طور که آقای پوسی تعریف می کند: در طول فصل تولید مثل ایمپالا ها بسیاری از شکارچیان از ایمپالاهای کوچک به عنوان منبع غذایی استفاده می کنند و از آن جایی که ایمپالاهای کوچک در ابتدا به قدر کافی سریع نیستند بیشتر پنهان می شوند تا مبادا گیر شکارچیان درنده بیوفتند.

وقایع حیات وحش

این شیر در حالی که از منطقه گذر می کرد ناگهان دو بچه ایمپالا را دید که به خوبی پنهان نشده بودند اما ظاهرا چنین هدف های آسانی برای شیر باور کردنی نبود تا این که ایمپالاهای کوچک به سمت او حرکت کردند و شیر شکارچی احتمالا احساس می کرد که در یک مسابقه برنده شده است.

وقایع حیات وحش

ایمپالا اول متاسفانه خیلی زود از پا در آمد اما ایمپالای دوم شجاعانه با شیر وارد مبارزه شد و حتا موفق شد تا چند لگد خوب و کاری به شیر بزند اما توانایی بچه ایمپالای بی چاره برای مبارزه کافی نبود و او نیز از پا در آمد. نهایتا شیر هر دو بچه ایمپالا را به دندان گرفت، آن زمان بود که متوجه شدیم این شیر نیز احتمالا در بیشه توله هایی دارد که برای تامین تغذیه آن ها این بچه ایمپالا ها را به دندان گرفته است.

وقایع حیات وحش

متاسفانه صحنه شکار شدن حیوانات کوچک و کم سن دردناک و دراماتیک است اما موضوع چیزی نیست که بشود بر سر آن بحث کرد.

شما می توانید ویدئو این صحنه دراماتیک و غم انگیز را در زیر تماشا کنید.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • مهدی ارسالی در

    غم انگیزه، ولی ای کاش تمام موجودات علفخوار بودن

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها