|

از جذابیت های حیات وحش؛ دوئل ناجونمردانه شیر و بچه زرافه و البته یک پایان تراژیک!

در حیات وحش گاهی اتفاقاتی می افتد که به ذهنتان هم خطور نمی کند مثل نبرد شیر با زرافه تازه به دنیا آمده کهپایانی عجیب داشت.

لینک کوتاه کپی شد
18

شایانیوز- حیات وحش پر از صحنه های باورنکردنی و غیر قابل پیش بینی ای است که می تواند شما را شگفت زده کند. این روزها پیشرفت تکنولوژی باعث ثبت این صحنه های جذاب و البته تراژیک شده. مثل مبارزه زرافه تازه به دنیا آمده با شیر که پایانی عجیب داشت.

این منظره باورنکردنی توسط عکاس حیات وحش 30 ساله دان هاینکه در حین سافاری در یک پارک جنگلی کنیا ثبت شده است.

یک زرافه ماده یک بچه به دنیا آورد. زرافه ها یک قابلیت منحصربه فرد دارند و آن این است که 30 دقیقه پس از تولد می‌توانند با حداقل تلو تلو خوردن راه بروند و در عرض 10 ساعت می‌توانند بدوند! بلافاصله پس از تولد بچه زرافه شیر و کفتار مترصد شکارش بودند.

ezgif.com-gif-maker (1)

خُب بچه زرافه تازه متولد شده بود و یک شیر و یک کفتار برای شکار آن برنامه ریخته بودند اما حضور شیر باعث شد که کفتار از شکار زرافه و گوساله اش منصرف شود و تنها شیر باقی ماند که تقریباً گله زرافه ها را برای بیش از 6 کیلومتر دنبال کرده بود. زرافه تازه متولد شده در حین فرار از شیر توسط مادرش چندین بار به زمین زده شد.

ezgif.com-gif-maker (1)

ezgif.com-gif-maker (1)

"مادر که سعی می کرد از بچه خود در برابر شیر محافظت کند حسابی دچار وحشت شده بود و به طور تصادفی نوزاد تازه متولد شده را به صخره ای زد. گوساله تازه متولد شده اکنون در بستر رودخانه گیر کرده بود، مادر به بیرون از بستر رودخانه رفت و سعی کرد گوساله جوان را بیرون بیاورد، اما برای بالا رفتن از ساحل ضعیف بود.

گوساله که دراز کشیده بود هیچ شانسی در برابر شکارچی نداشت شیر هم از فرصت استفاده کرد و شکار رو به سمت رودخانه برد.

ezgif.com-gif-maker (1)

مادر تمام تلاش خود را کرد تا از گوساله تازه متولد شده خود محافظت کند و چندین بار شیر را تعقیب کرد و در این مرحله، ما فکر کردیم که گوساله 100٪ مرده است.

ezgif.com-gif-maker (1)

در کمال تعجب همه، او ایستاد، اما نه برای مدت طولانی، گوساله چند قدمی هم به سمت رودخانه رفت اما در نهایت از شدت ضعف و ترس بیهوش شد. بچه زرافه، با مبارزه ای برای بقا که هیچ کس تا به حال ندیده بود، غرق شد.

ezgif.com-gif-maker (1)

ezgif.com-gif-maker (1)

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • یوسف ارسالی در

    عالیه باتشکر

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها