|

زیر پله خونم رو چطور کاربردی کنم؟

میخوای زیر پله خونَت ژورنالی و کاربردی باشه بزن تو کار ایده های توپ؛ این جوری ده هیچ جلویی

هر فضایی هر چقدر هم که پرت و بلااستفاده باشه میشه ازش یه مکان کاربردی و درجه یک ساخت که علاوه بر اون به زیبایی خونه شما هم کمک می کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای داشتن خونه های لوکس و ژورنالی راه های زیادی هست مثل این که از لوازم و اسباب و اثاثیه گرون و حسابی خاص استفاده کنیم یا این که بریم تو کار مینیمال و مدرن پسندی تا خیلی ساده و بی دردسر یک سری انتخاب های مطمئن داشته باشیم که خونمون رو زیبا و جذاب کنند اما ما می خوایم یه نکته مهم دیگه در رابطه با خونه های ژورنالی رو با شما به اشتراک بگذاریم که شاید کمتر بهش توجه کرده باشید اون هم استفاده بهینه از فضا های مختلف خونه است، مثل بالکن و تراس یا حتا ستون مزاحمی که وسط خونه قرار گرفته و در وهله اول ممکنه تو ذوق بزنه.

اگر به خاطر داشته باشید ما قبلا در رابطه با راهرو و تراس و موارد این چنینی توضیحاتی دادیم، نکته ای که در تمامی این ها ثابته و نباید از قلم بیوفته اینه که سعی کنید از هر فضایی استفاده بهینه کنید این طوری دیگه هیچ جای خونتون عنوان پرتی نمیگیره حتا اگر یه فرورفتگی بی معنی وسط سالن پذیرایی باشه هم شما می تونید با یه دکور قشنگ اون رو به یکی از جذابیت های سالنتون تبدیل کنید.

دکور کاربردی زیر پله

یکی از فضاهایی که غالب خونه های بزرگ و دوبلکس و یا حتا خونه های کوچیک و دوبلکس ازش برخوردارند اما در عین حال معمولا هم بهش بی توجهی میشه زیر پله است. زیر پله ممکنه فضای پرت و بی خودی به نظر بیاد که کارایی ای نداره اما همون طور که گفتیم واقعیت اینه که اگر شما کمی حوصله و سلیقه به خرج بدید می تونید یه فضای خوب و کاربردی که از لحاظ بصری هم فوق العاده زیبا باشه از زیر پله برای خونتون بسازید.

به گزارش شایانیوز، حالا اگر هیچ ایده ای ندارید که چطور می تونید فضای زیر پله خونتون رو دکور کنید در ادامه با ما همراه باشید تا ما یکسری از کاربردی ترین ایده ها رو با شما به اشتراک بگذاریم.

ایده های درجه یک برای استفاده از زیر پله

محل قرار گیری گل و گیاه

محل قرار گیری گل و گیاه

محل قرار گیری لوازم تزئینی و دکوری با شلف و قفسه

محل قرار گیری لوازم تزئینی و دکوری با شلف و قفسه

کتابخونه و ایجاد فضای دنج

کتابخونه و ایجاد فضای دنج

کمد ظروف و پنتری یا همون سوپر مارکت

کمد ظروف و پنتری یا همون سوپر مارکت

جاکفشی و کمد لباس

جاکفشی و کمد لباس

پت روم

پت روم یا همون فضایی برای اسکان حیوان خانگی

نکته مهم در رابطه با دکور زیر پله

مهم ترین نکته ای که در رابطه با کاربردی کردن زیر پله وجود داره اینه که در نظر داشته باشید هر یک از فضاهای ذکر شده در بالا یا هر طراحی دیگه ای که شما میپسندید باید با توجه به محل قرار گیری پله و زیر پله باشه به این معنا که برای مثال شما در حالتی می تونید از زیر پله خونتون به عنوان جاکفشی یا کمد لباس استفاده کنید که در نزدیکی ورودی خونه یا داخل راه رویی باشه که اتاق خواب ها در اون قرار گرفتند. به عبارت دیگه حفظ تناسب در چیدمان خونه رو فراموش نکنید. فقط برای یک لحظه چشم هاتون رو ببندید و تصور کنید که برای لباس پوشیدن باید از وسط سالن غذاخوری یا اتاق نشیمن لباس هاتون رو بردارید، این طوری راحت تر متوجه میشید که منظور ما از حفظ تناسب در چیدمان خونه چیست.

با این حال غالبا مواردی مثل محلی برای قرار گیری گل و گیاه همه جایی تر هستند اما در این مورد هم باید توجه داشته باشید که زیر پله شما به نور آفتاب مشرف باشه تا گیاهان ظرف مدت کوتاهی پژمرده و آسیب دیده نشوند.

شما کاربران شایانیوز چه ایده های دیگه ای برای دکور کردن زیر پله دارید؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها