|

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

با سیب زمینی و پنیر یه ساید دیشی بپز که خوشمزگیش هوش از سر ببره؛ این طوری دلبری کن

اگه عاشق سیب زمینی هستی و دنبال یه دستور پخت تازه و جذاب برای پختن سیب زمینی ای بهت پیشنهاد می کنیم که این ساید دیش وسوسه کننده رو امتحان کن

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اگر اهل مهمونی دادن و چیدن سفره های بلند و بالا با کلی خوراکی ها و غذاهای خوشمزه باشید که یکی از یکی دیگه جذاب تر و وسوسه کننده تره مطمئنا تا به حال لحظه ای رو تجربه کردید که احساس می کنید یه چیزی روی میز کمه و هر نوع ترشی و بورانی ای هم که میگذارید رو سفره کاستی اون رفع نمیشه. خب حالا ما می خوایم بهتون بگیم که این جور وقتا تنها چیزی که می تونه بشمار سه به کارتون بیاد و به سفرتون جلوه ای تازه بده یه ساید دیش خوشمزه و جذاب است.

ساید دیش ها انواع مختلفی دارند و از مواد اولیه مختلفی هم درست میشند اما یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی ای که می تونه به عنوان یک ساید دیش حسابی دل مهمون های شما رو ببره سیب زمینی است. قبلا طرز تهیه سیب زمینی اوگراتن رو با شما به اشتراک گذاشتیم اما حالا می خوایم یه دستور جذاب دیگه برای پختن سیب زمینی  رو با شما به اشتراک بگذاریم که کافیه یک بار امتحانش کنید تا شیفته اش بشید.

سیب زمینی تنوری

مواد لازم برای یک نفر:

سیب زمینی پخته شده: 1 عدد متوسط

روغن زیتون: 1 قاشق چایخوری

نمک: 1/2 قاشق چایخوری

کره: 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه تازه آسیاب شده: 1 عدد

پنیر چدار رنده شده: 1/4 فنجان

سیب زمینی تنوری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول فر رو روشن کنید و دمای اون رو روی 150 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا قبل از استفاده خوب گرم بشه. سپس برید سراغ سیب زمینی و اون رو خوب بشورید تا هیچ نوع گل و آلودگی ای روی پوستش نباشه و بعد با چاقو یا چنگال روی سیب زمینی چند سوراخ ایجاد کنید. بعد از این کار سیب زمینی رو به روغن زیتون و سپس نمک آغشته کنید تا خوب مزه بگیره.

در قدم دوم سیب زمینی رو که مزه دار شده داخل فرِ از قبل گرم شده قرار بدید و بگذارید تا حدود 90 دقیقه بپزد و کمی نرم بشه و رنگ طلایی پیدا کنه. بعد از این که سیب زمینی رو از فر خارج کردید اون رو نصف کنید و کمی کره، فلفل سیاه و پنیر چدار روی اون بریزید.

یه ترفند جذاب:

اگر دوست دارید که هم طعم سیب زمینی شما بهتر بشه و هم ساید دیشتون ویژه تر باشه بهتون پیشنهاد می کنیم که بعد از پختن سیب زمینی ها، با قاشق داخل اون ها رو خالی کنید و اون محتویات رو با کره و فلفل سیاه مخلوط کنید و نهایتا دوباره برگردونید داخل سیب زمینی و روش کمی پنیر چدار بریزید؛ اگر دوست دارید می تونید بعد از این مرحله یک بار دیگه برای چند دقیقه کوتاه سیب زمینی رو داخل فر بگذارید تا پنیر کاملا آب بشه.

سیب زمینی تنوری

ساید دیش جذاب شما آماده است، امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این سیب زمینی خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها