|

از سینمای کره چی ببینیم؟

با چند تا سینمایی محشر کره ای سور و سات تفریح و برا کن؛ ببین که خفن تر از انگل هم هست

اگر دنبال چند تا سینمایی خوب و متفاوت می گردی که بعد مدت ها حسابی بچسبه بهت، پیشنهاد می کنیم که سری به سینمای کره جنوبی بزنی که حرف نداره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مدت هاست که برای مخاطبان سینما و تلویزیون سر تا سر دنیا مشخص شده که کره جنوبی می تونه یکی از قوی ترین و بهترین ها در صنعت فیلمسازی باشه. شهرت جهانی سینمایی انگل و موفقیت بی نظیرش در جشنواره های مختلف نشون داد که سینمای کره قوی تر و قدر تر از اونیه که ما تا به حال گمان می کردیم، و بعد هم سریال بازی های مرکب نشون داد که سریال های کره ای می تونند تاثیر گذار تر و همه گیر تر از آن باشند که به نظر میرسند؛ فقط موضوع این جاست که ما عادت کردیم خودمون رو به سینمای هالیوود و نهایتا انگلستان محدود کنیم و عادت نداریم که سری هم به آثار سینمایی دیگر کشور ها بزنیم.

بازی مرکب

در گذشته تعدادی از بهترین سریال های کره ای رو به شما معرفی کردیم که اگر اون ها رو تماشا کرده باشید الان یقین پیدا کرده اید که انگل یا بازی مرکب شانسی و بدون زحمت به این چنین شهرتی نرسیدند و احتمالا حالا بیشتر از پیش به صنعت فیلم سازی کره جنوبی علاقه دارید. از این رو ما تصمیم داریم تا در ادامه پنج مورد از بهترین سینمایی های کره جنوبی را به شما معرفی کنیم که به طرز جذابی تماشای آن ها لذت بخش است، و خوب است بدانید که تمامی این سینمایی ها توانسته اند توجه منتقدین را به خود جلب کنند و نقد های مثبتی را از سوی آن ها کسب نمایند.

1.سینمایی داستان دو خواهر – 2003

اگر از تماشای ژانر وحشت لذت می برید باید حتما خودتان را به تماشای داستان دو خواهر مهمان کنید، سینمایی ای که بسیاری از منتقدان اون رو یکی از بهترین های سینمای وحشت و ترسناک می دونند. داستان دو خواهر که به کارگردانی جی وون کیم ساخته شده است داستان دختری است که بعد از مدتی از آسایشگاه روانی به خانه بر می گردد و این تازه آغاز اتفاقات دردناکی است که قرار است برای او رخ دهد.

امتیاز IMDb : 7.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 85/ 100

امتیاز Filimo: 76 / 100

داستان دو خواهر

2.مادر – 2009

بونگ جون هو مدت ها پیش از آن که سینمایی انگل را به روی پرده نقره ای بیاورد هم آثار قابل توجه و تاثیر گذاری را ساخته بود که مادر یکی از آن هاست. این فیلم داستان مادری بیوه است که با پسرش که دچار کم هوشی می باشد در یک روستا زندگی می کنند و هر طور شده زندگی خود را سپری می کنند تا این که فاجه ای رخ می دهد، یک قتل، و ظاهرا وون بین، پسر کم هوش مادر حالا قاتل شده است، پس مادر تمام تلاشش را می کند تا بی گناهی او را ثابت کند.

امتیاز IMDb : 7.8/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 96/ 100

امتیاز Filimo: 89 / 100

مادر

3.قطار بوسان – 2016

طرفدار های ژانر اکشن و وحشت که همیشه دنبال تجربه کردن هیجانات تازه در فیلم و سریال ها هستند بدون فوت وقت به سراغ قطار بوسان برید که یکی از بهترین سینمایی هایی است که می تونید تماشا کنید. جالبه بدونید که این فیلم عنوان شانزدهمین فیلم پر فروش تاریخ کره رو در اختیار داره. داستان از آنجایی آغاز می شود که ویروس مرگبار زامبی به جان کره جنوبی افتاده است و مردم را می بلعد و مسافران قطار بوسان سخت در تلاشند تا جان خود را در امان نگه دارند.

امتیاز IMDb : 7.6/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 94/ 100

امتیاز Filimo: 95 / 100

قطار بوسان

4.دونده های نیمه شب – 2017

وقتی به شما می گویند فیلمی موفق شده است که به امتیاز 100 در سایت روتن دست پیدا کند، چه فکری در رابطه با آن فیلم می کنید؟ بله دقیقا قرار است شاهد یک شاهکار باشید. دونده های نیمه شب که به کارگردانی جیسون کیم ساخته شده است یکی از جذاب ترین سینمایی های اکشن کره جنوبی است. داستان فیلم از جایی آغاز می شود که دو دانشجوی دانشگاه پلیس شاهد وقوع یک آدم ربایی هستند و تصمیم میگیرند که با اطلاعات خود این پرونده را حل کنند.

امتیاز IMDb : 7.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 100/ 100

امتیاز Filimo: 97 / 100

دونده های نیمه شب

5.اولین موکل من – 2019

اولین موکل من در ژانر اکشن، پلیسی و معمایی به کارگردانی کیو سونگ جانگ ساخته شده است و داستان جذابی را از یک وکیل تازه کار روایت می کند. این بار وکیل جوان و مشتاق با پرونده ای عجیب و دور از باور رو به روست؛ دختر بچه ده ساله ای که ادعا می کند برادر کوچک تر خود را کشته است. اما داستان از چه قرار است؟

امتیاز IMDb : 7.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : - / 100

امتیاز Filimo: 97 / 100

اولین موکل من

به نظر شما کاربران شایانیوز چه سینمایی های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    خاطرات یک آدم کش هم خیلی خوبه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها