|

یه موهیتوی خنک و تَگری

طرز تهیه موهیتو؛ ازون آبکی الکیا نیستا یه لیوان ازش بخوری جیگرت حال می یاد

موهیتو

موهیتو یه نوشیدنی خنک و خوشمزس که با لیمو تازه، نعنا تازه، شکر، آب گاز دار یا آب معمولی و مقدار زیادی یخ تهیه میشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تو این روزا که هوا حسابی گرم شده دیگه باید بزنیم تو کارِ نوشیدنی های خنک مثل انواع میلک شیک، موهیتو، اسموتی، دتاکس واتر و .... از بین این نوشیدنی ها تا حالا چند مدل شیک و اسموتی بهتون آموزش دادیم نوبتی هم که باشه نوبتِ یه موهیتوی حال خوب کن و جذااابِ.

در مورد پیدایش موهیتو اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی وجود مزارع نیشکر و نعنا در کوبا عاملی شده که می گویند موهیتو از کوبا کشف شده است. برخی موهیتو را نوشیدنی محبوب «ارنست همینگوی» نویسنده معروف آمریکایی دانسته‌اند و او را یکی از کسانی می‌دانند که قدم موثری در جهت معروف کردن این نوشیدنی برداشته است.

موهیتو طرز تهیه به شدت ساده ای داره فقط باید چنتا نکته رو رعایت کنید تا نوشیدنی تون خیلی آبکی و تلخ نشه. اگه دوست دارید طرز تهیه این جذابُ یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

موهیتو

مواد اولیه لازم برای تهیه 2 لیوان موهیتو

نعنا تازه 2 مشت

لیمو زرد بزرگ 2 عدد

شکر 2 قاشق غذاخوری

چند برگ نعنا تازه برای نزئین

چنتا حلقه لیمو ترش برای تزئین

آب گاز دار 1 پیمانه

یخ 15 کیوب

موهیتو

طرز تهیه موهیتو

1- پوست لیمو ها رو بگیرید فیلَشون کنید تخم هاشونم جدا کنید بعضیا لیمو ها رو برش میزنن و با پوست میریزن که تلخ میشه. پس پوستشو حتما بگیرید. برای تهیه موهیتو میتونید از لیمو شیرازی هم استفاده کنید اما لیمو زردا گوشت بیشتری دارن. برگ های نعنا رو هم از شاخه جدا کنید و تمیز بشورید.

2- حالا همه مواد داخل میکسر بریزید درب مخلوط کن بزارید به مدت 2 دقیقه مواد مخلوط کنید پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط و یکدست شدن، موهیتو آمادَس اون برای سرو داخل لیوان بریزید و با برگ نعناع و لیموی تازه تزئین کنید. (موهیتو رو معمولا در لیوان بزرگ سرو میکنن) به جای آب گاز دار از آب معمولی هم میتونید استفاده کنید.

موهیتو

به گزارش شایانیوز اگه مخلوط کن ندارید برگ های نعنا رو داخل یه لیوان بریزید لیمو های فیله شده رو هم بهش اضافه کنید و با گوشت کوب بکوبید بعد بقیه مواد بریزید و میل کنید. پس با کمترین امکانات هم میتونید این نوشیدنی جذاب درست کنید فقط اگه تو مخلوط کن بریزید چون تکه های یخ خرد میشن موقع خوردن حس بهتری بهتون میده.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

موهیتو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها