|

سالم و خوشمزه

هفت خوراکیِ پر کربوهیدارت اما سالم و مغذی که نباید حذفشون کرد!

7High Carb Foods That Are Incredibly Healthy

این باور که همه کربوهیدرات ها ناسالم اند و بهتر است از رژیم غذایی حذف شوند اشتباه است بلکه برخی از سالم ترین غذاها سرشار از کربوهیدارت اند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در طول سال های گذشته خوشبختانه یا متاسفانه کربوهیدارت ها در بین مردم شهرت بدی پیدا کرده اند و اکثرا آن ها را با با افزایش وزن، دیابت نوع 2 و برخی دیگر از انواع بیماری هیا مرتبط می شناسند و به هیمن دلیل هم بسیاری از افراد مداما به دنبال رژیم های کم کربوهیدات هستند و از خوردن آن ها اجتناب می کنند.

این که غذایهای فرآوری شده برای سلامت بدن خوب نیستند امری کاملا صحیح و بدیهی است اما بسیاری از مواد خوراکی وجود دارند که اگر چه سطح بالایی از کربوهیدرات را ارائه می دهند اما سرشار از مواد مغذی و فیبر نیز هستند که می توانند برای بدن بسیار مفید باشند.

در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات برای بسیاری از افراد مفید هستند اما برای بسیاری دیگر از افراد اصلا لزومی ندارد که از خوردن آن ها اجتناب کنند؛ به همین ترتیب ما تصمیم گرفته ایم تا در ادامه به شما چند نمونه از انواع مواد غذایی با کربوهیدرات بالا را معرفی کنیم که بسیار مفید و مغذی هستند.

هفت غذای پر کربوهیدارت که بسیار سالم هستند:

1.کینوا

کینوا یک دانه فوق العاده سالم می باشد که اگر شما به دنبال رژیم غذایی سالم و مقوی هستید بهتر است که حتما آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کینوا پخته شده حدودا حاوی 70 درصد کربوهیدرات است که به همین دلیل هم آن را در دسته خوراکی های پرکربوهیدرات به حساب می آوریم اما با این حال منبع بسیار خوبی از  پروتئین و فیبر نیز می باشد که به نوبه خود می تواند به کاهش وزن و مدیریت وزن شما کمک کند چراکه باعث می شود شما برای زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

از طرف دیگر کینوا سرشار از مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است که می تواند به طرق مختلف بر سلامتی شما تاثیر بگذارد به علاوه این که این دانه حاوی هیچ گلوتنی نمی باشد پس اگر به دنبال رژیم های غذایی بدون گلوتن هستید کینوا یک جایگزین عالی برای گندم به حساب می آید.

سالم ترین کربوهیدرات ها

2.جو

جو دو سر یکی از سالم ترین غلات می باشد که منبع بسیار خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می باشد. جو همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین می باشد به علاوه مصرف آن می تواند با کاهش سطح کلسترول، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و سطح قند خون را پایین بیاورد. از طرف دیگر باید اشاره کنیم که جو دو سر یک خوراکی بسیار سیر کننده می باشد و به این طریق می تواند به مدیریت و کنترل وزن سالم نیز کمک نماید.

3.موز

موز یکی از محبوب ترین میوه ها در سرتاسر دنیا به حساب می آید که مردم به روش های مختلف آن را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند. اگر جه موز سطح بالایی از کربوهیدرات را ارائه می دهد اما همچنان سرشار از پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B6 و چندین ترکیب گیاهی است که همگی برای سلامت انسان مفید می باشند از کاهش فشار خون گرفته تا بهبود سلامت قلب.

سالم ترین کربوهیدرات ها

4.سیب زمینی شیرین

به گزارش شایانیوز، اگر چه سیب زمینی شیرین سطح بالایی از کربوهیدرات را ارائه می دهد اما همچنین آن ها سرشار از ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم نیز می باشند؛ علاوه بر این مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به خنثی کردن رادیکال های آزد مضر در سلول های شما کمک می کنند و به این ترتیب از شما در برابر بیماری ها مزمن محافظت می کند.

5.پرتقال

پرتقال یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین مرکبات می باشد، آن ها عمدتا از آب و حدودا 15.5 گرم کربوهیدرات تشکیل شده اند، به علاوه منبع خوبی از فیبر نیز می باشند. پرتقال به ویژه سرشار از ویتامین C، پتاسیم و برخی از ویتامین های گروه B است که همگی برای سلامتی مفید و ضروری می باشند. خوردن پرتقال می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و به پیشگری از سنگ کلیه کمک کند، همچنین آن ها می توانند جذب آهن را از سایر غذاهایی که مصرف می کنید افزایش دهند.

سالم ترین کربوهیدرات ها

6.گریپ فروت

یکی دیگر از انواع مرکباتی که در این لیست جای می گیرد گریپ فروت است که حدودا حاوی 8 درصد کربوهیدرات می باشد و سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست. براساس برخی از مطالعاتی که تا کنون صورت گرفته است گریپ فروت می تواند باعث بهبود سلامت قلب و مدیریت قند خون شود، علاوه بر این، تحقیقات دیگر نشان می دهد که برخی از ترکیبات موجود در گریپ فروت می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه، کاهش سطح کلسترول و حتی کاهش بالقوه رشد و گسترش سلول های سرطانی کمک کند.

7.سیب

سیب محبوب ترین میوه در سطح جهان به حساب می رود که در رنگ ها و طعم های مختلفی وجود دارد؛ این میوه ی جذاب و دوست داشتنی معمولا حاوی 14 تا 16 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم می باشد، همچنین حاوی مقدار کمی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیز می باشد، با این حال سطح بالایی از ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهد. برخی از تحقیقات نشان می دهند که افزودن سیب به رژیم غذایی می تواند با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان همراه باشد به علاوه این که تاثیرات مثبت آن بر مدیریت قند خون و سلامت قلب نیز ثابت شده می باشد.

سالم ترین کربوهیدرات ها

خلاصه:

نهایتا باید توجه داشته باشید این باور که همه کربوهیدرات ها ناسالم هستند و بهتر است که از رژیم غذایی شما حذف شوند یک باور اشتباه است در واقع بسیاری از سالم ترین غذاها سرشار از کربوهیدارت هستند که ما تنها به چند مورد از آن ها اشاره کردیم.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها