|

اصول شیک پوشی

بهار با مانتو سبز تیپ بزن؛ خوشگل خانوم اگه مانتوشُ نداری با اکسسوری هاش خااااص شو

مانتو سبز

سبز رنگ طبیعت و از ترکیب آبی و زرد به دست می‌یاد این رنگ طیفی از رنگ های فسفری، لجنی، زمردی، یشمی، سبز ارتشی و سبز پسته ای رو شامل میشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- میدونید فرق خانم های شیک پوش با بقیه چیه؟ احتمالا اولین چیزی که به ذهنتون میرسه اینِ که اونا هزینه زیادی رو صرف خرید لباس و محصولات آرایشی بهداشتی میکنن و همیشه بهترین برندها رو میپوشن. تا حدی درست میگید از تاثیر پول نمیشه غافل شد اگه اوضاع مالیتون رو به راه باشه و دستتون برای خرید باز باشه بخشی از مسیر شیک پوشی رو با موفقیت گذروندید. اما همش تو پول خلاصه نمیشه خیلی وقتا براتون پیش اومده که خودتون با کسایی که از هر نظر شبیه به شما هستن مقایسه کردید و براتون سوال پیش اومده که اینا چجوری انقدر خوشتیپ و خوش لباسَن؟

در پاسخ به این سوال باید بگم که فرق خانم های شیک پوش با بقیه اینِ که اونا رنگ ها رو میشناسن، یعنی میدونن اولا چه رنگ هایی بیشتر بهشون می یاد ثانیا کدوم رنگ ها در کنار هم میتونن هارمونی جذابی رو ایجاد کنن یعنی رنگ های مکمل و متضا رو میشناسن. در واقع یکی از رازهای شیک پوشی اینِ که بتونید آیتم های مختلفُ طوری کنار هم قرار بدید که در نهایت یه هارمونی جذاب بسازید.

وقتی صبحت از ست کردن رنگ‌ها میشه، خیلیا سراغ رنگ‌های خنثی یا مونوکروم میرَن. اما یکی از رازهای شیک پوشی اینِ که جسارت داشته باشید و بتونید از رنگ های مختلف تو استایلتون استفاده کنید. مثلا الان که تو فصل بهار هستیم بهترین زمان برای استفاده از رنگ سبزِ. اما چه رنگی‌هایی با سبز ست میشن؟

مانتو سبز

در نگاه اول ممکنِ فکر کنید که ست کردن لباس سبز خیلی سختِ اما اصلا اینجوری نیست سبز جزء رنگ هایی است که به راحتی با سایر رنگ ها ست میشه بنابراین اگه یه لباس سبز داشته باشید میتونید اون با خیلی از لباس هاتون بپوشید و استایلی شیک و زیبا برای خودتون بسازید. اگه میخواین بدونید که سبز با چه رنگ هایی ست میشه در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ست-کردن-رنگ-سبز-1024x332

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز رنگ طبیعتِ و از ترکیب آبی و زرد به دست می‌یاد. از نظر روانشناسی این رنگ ترکیبی از حس آرامش آبی و خوش بینی زردُ القا میکنه. رنگ سبز احساس امنیت به شما میده و باعث میشه با دیدنش امید به پیشرفت در زندگی، در شما زنده بشه. سبز نماد رشد و نمو، از نو زاده شدن و همچنین نمادی از هارمونی و هماهنگی است. سبز طیفی از رنگ های سبز فسفری، رنگ سبز لجنی، سبز زمردی، سبز یشمی، سبز ارتشی، رنگ سبز پسته ای رو شامل میشه.

سبز و صورتی

اگه دنبال یه استایل خاص و منحصر بفرد هستید ترکیب سبز و صورتی رو امتحان کنید. همه طیف های سبز وقتی کنار صورتی قرار میگیرن هارمونی جذابی رو میسازن. می‌تونید برای ترکیب این رنگ‌ها، یک شلوار صورتی و کیف صورتی را با یک کت سبز زمردی ست کنید و برای زیباتر شدن ظاهرتون یک عینک آفتابی به رنگ صورتی ملایم بزنید؛ یا می‌تونید یک کت شلوار شیک به رنگ سبز تیره بپوشید و کفش و کت بلند صورتی رو باهاش ست کنید. یا اینکه کت صورتی رو با کیف و شال سبز ست کنید. در هر حال با ترکیب این دو رنگ یک استایل شیک خواهید داشت.

سبز و صورتی

سبز و قرمز

رنگ قرمز مکمل سبزِ و مثل صورتی، یک ترکیب فوق‌العاده شیک می‌سازه. اگه برای موقعیت‌های رسمی میخواین این دو رنگُ تو استایلتون داشته باشید بهترِ سراغ طیف‌های تیره‌تر برید و سبز تیره رو با زرشکی ست کنید.  ترکیب سبز تیره با قرمز به شما یک ست کلاسیک و جذاب میده.

سبز و قرمز

سبز و زرد

این ترکیب حس تازگی رو القا میکنه چیزی که توی تابستون بهش نیاز دارید. اگه رنگ پوستتون تیره هست سراغ ست کردن سبز تیره با خردلی برید و اگه پوستتون روشنِ سبز روشنُ با زرد براق ست کنید. اگه مانتو یا هر بخش دیگه از لباستون طرح‌دارِ، سایر آیتم ها رو حتما ساده نگه دارید و یا یک ست کاملا ساده و بدون طرح سبز و زرد بزنید.

سبز و زرد

اکسسوری ها رو دریابید

به گزارش شایانیوز، اکسسوری ها همون لوازم جانبی هستن که شاید به‌ تنهایی کاربرد نداشته باشن اما وقتی در کنار لباس‌های اصلی قرار می‌گیرن، جلوه‌ زیبایی بهشون می‌بخشن. در واقع اکسسوری ها هستن که به استایل شما روح میبخشن. بزارید نقش اکسسوری ها رو با یه مثال خیلی ساده توضیح بدم. تصور کنید یه آقایی کت و شلوار خیلی شیکی بپوشه اما کمربند نبنده، مطمئنا استایل جذابی نخواهد داشت. پس میشه این‌ طور نتیجه گرفت که اکسسوری، برخلاف معناش که «لوازم جانبی» است، در صنعت مد و فشن یه مهره‌ کلیدی به‌ شمار می‌یاد.

اکسسوری سبز

عینک آفتابی با فریم سبز

عینک آفتابی یکی از اکسسوری هاییست که توی تابستون حسابی لازمتون میشه. اگه رنگ سبز دوست دارید میتونید فریم عینکتون این رنگی انتخاب کنید اما قبلش باید بدونید که این رنگ به پوستتون می یاد یا نه؟

پس ابتدا باید رنگ پوستتون بشناسید. بسیار مهمِ که رنگ فریم عینک متناسب با رنگ طبیعی پوست صورت شما انتخاب بشه. رنگ پوست به دو دسته کلی گرم و سرد تقسیم میشه. پوست‌های گرم متمایل به زرد یا سبز هستند. این در حالیست که پوست سرد بیشتر به سمت رنگ صورتی یا آبی متمایل است. جالبِ بدونید برخی از افراد هر دو رنگ پوستُ به طور همزمان دارن، در این حالت این افراد باید رنگ فریم عینک را بر اساس رنگ مو یا رنگ چشم‌های خود انتخاب کنند.

عینک با فریم سبز

برای رنگ پوست با تناژ گرم بهترِ فریم هم از میان رنگ‌های گرم انتخاب بشه؛ مثل رنگ‌های بژ، قهوه‌ای، طلایی، صورتی، نارنجی، قرمز، زرد و البته رنگ سبز. برای رنگ پوست با تناژ سرد بهترِ فریم از میان رنگ‌های سرد همچون مشکی، طوسی، صورتی‌، آبی‌ و بنفش‌ انتخاب بشه.

پس اگه رنگ پوستتون گرمِ عینک با فریم سبز بهتون می یاد. حالا اگه چنین عینکی رو انتخاب کردید ممکن این سوال براتون پیش بیاد که بقیه آیتم ها رو باید از چه رنگ هایی انتخاب کنید تا حسابی خوشتیپ شید. شما میتونید عینکُ با بقیه لباس ها یا اکسسوری ها ست کنید. مثلا اگه فریم عینکتون سبزِ کیف و کفش سبز انتخاب مناسبی است. به طور کلی عینک با فریم سبزُ میتونید با خانواده سفید، مشکی، کرم، پترن پلنگی و سبز ست کنید.

کیف و کفش سبزُ اینجوری ست کنید

اگه یه کیف یا کفش سبز داشته باشید به راحتی میتونید اونُ با لباس های قهوه ای، مشکی، طوسی، کرم، زرد و آبی ست کنید. اگه اصول ست کردن آیتم ها رو بلد باشید و یکم هم ریسک پذیر باشید سبز در کنار صورتی و بنفش هم جذابیت خیره کننده ای رو براتون ایجاد میکنه.

کیف و کفش سبز

شال یا روسری سبز؛ انتخابی مناسب برای هر تناژ پوستی

شال و روسری از اکسسوری های مهم هستند که رنگش باید متناسب با رنگ پوست، مانتو و سایر لباس ها انتخاب بشه. سبز جزء اون دسته از رنگ‌هاست که طیف رنگیش خیلی گستردس بنابراین خیلیا میتونن ازش استفاده کنند. اگر سفید رو هستید بهتره سراغ سبز روشن نرید چون شما رو بی روح میکنه در مقابل سبز زمردی و یشمی خیلی بهتون میاد. اگر هم سبزه هستید بازم میتونید سراغ سبز برید سبز یشمی به سبزه ها هم خیلی میاد.

شال سبز

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها