|

اصول شیک پوشی

عید امسال فرق کن؛ بیا بهت بگم مانتو شلوارتُ چجور ست کنی تا ناز و کیوت شی

اگر دوست دارید برای عید ظاهر شیک و جذابی داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید امروز میخوایم چنتا استایل شیک و جذاب بهتون پیشنهاد بدیم.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از سوالاتی که معمولا از خودمون می پرسیم اینِ که چجوری شیک پوش و جذاب باشیم؟ چه کار کنیم که حسابی خوشتیپ شیم؟ این روزها هم که نزدیک عید نوروز هستیم و همه در تکاپوی خرید لباس بیشتر از همیشه این قبیل سوالاتُ از خودمون می پرسیم. اکثر کسایی که دنبال خوشتیپ بودن و جذابیت هستند فکر می کنند که اگه گرون ترین و خوش رنگ ترین لباس ها رو داشته باشن خوشتیپ بودنشون تضمین شدَس؛ غافل از اینکه خوشتیپ بودن یه فرآیندِ که لباس بخشی از اونِ تازه مهم تر از قیمت و رنگ باید اصول صحیحِ لباس خریدن و لباس پوشیدن بلد باشید که متاسفانه خیلیا بلد نیستند به خاطر همین هم با اینکه وقت و هزینه زیادی رو برای خرید لباس صرف می کنن بازم از تیپشون راضی نیستند.

به گزارش «شایانیوز»، مهم ترین نکته برای خوشتیپ شدن اینِ که اصول ست کردن آیتم ها رو بلد باشید یعنی باید بدونید که با هر مانتویی کیف، کفش، شلوار و شال یا روسری چه رنگی و چه مدلی بپوشید تا حسابی جذاب و تو دل برو شید. ممکنِ شما برید یه دست لباس بخرید و برای تک تک آیتم ها هزینه زیادی کرده باشید و هر کدوم به تنهایی خیلی خوشگل باشن اما چون از لحاظ رنگ و مدل به هم نمی خورن در نهایت خروجی چیز زیبایی نشه.

پس خیلی مهمِ که بدونید که لباس ها رو چجوری با هم ست کنید. اگه مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید می دونید که مفصل راجع به لباسای عید و اینکه امسال چی مده صحبت کردیم امروز میخوایم چنتا استایل شیک و جذاب بهتون پیشنهاد بدیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

IMG_20220312_124303

عکس از صفحه denizya.mezon

وست بلند، شلوار راسته، شومیز و کفش پاشنه بلند

معمولا خانم های ایرانی برای بیرون از منزل پوشش مانتو رو انتخاب می کنن حالا اگه شما میخواین در عین خوشتیپ بودن یه ظاهر جدید و متفاوت از خودتون ارائه بدید به شومیز و وست فکر کنید. یه شومیز مشکی یا سفید حسابی کارتون راه میندازه چون به راحتی میتونه با بقیه رنگ ها ست بشه.

همان طور که میدونید کفش یکی از آیتم های بسیار مهم برای ساختن یه استایل شیکِ اگه کفشتون مناسب با لباسی که می پوشید نباشه نمیتونید توقع خوشتیپ بودن داشته باشید. کفش پاشنه بلند یکی از بهترین انتخاب ها با سارافونِ این کفش ها با شلوار راسته میتونن یه استایل رسمی و شیک براتون بسازن.

IMG_20220312_131220

عکس از صفحه mezon.flamingo1 , hona.mezon

کت و شلوار ست، کفش پاشنه بلند

اگه طرفدار استایل رسمی هستید کت و شلوار ست انتخاب مناسبی است. برای این ست کفش پاشنه بلند استایلتون تکمیل میکنه. کیف و کفشُ به رنگی انتخاب کنید که با رنگ کت و شلوارتون هارمونی داشته باشه. مثلا اگه لباستون مشکیه کیف و کفشُ از رنگ هایی مثل قرمز، سفید، طوسی، کرم، صورتی، پترن پلنگی و ... انتخاب کنید.

اگه میخواین با کت و شلوار تک رنگ یه استایل مونوکروم برای خودتون بسازید باید اکسسوری ها رو تیره تر یا روشن تر از رنگ اصلی انتخاب کنید اینجوری میتونید به استایلتون رنگ و جلوه بدید و از یکنواختی درِش بیارید. مونوکروم به‌ معنی تک‌ رنگِ که باعث میشه بلندتر و لاغرتر دیده شید.

IMG_20220312_133459

عکس از صفحه baloon_shop_

سرهمی، مانتو، کفش پاشنه بلند

خیلی از ماها با شنیدن اُوِرال یاد سرهمی های دوران بچگیمون می افتیم اما چند سالیه که این لباسا پاشون به دنیای بزرگسال ها هم باز شده و طرفداران خیلی زیادی پیدا کردن. اگر شما هم دوست دارید برای عید یه تیپ جدید و جذاب بزنید میتونید از اورال در استایلتون استفاده کنید.

این سرهمی ها تنوع خیلی زیادی دارن بنابراین چه قد بلند باشید چه قد کوتاه چه لاغر باشید چه چاق میتونید اورالِ متناسب با اندامتون پیدا کنید. اگه اندام پری دارید و نسبتا قد کوتاهید از طرح های تک رنگ استفاده کنید. اگه ران های بزرگی دارید سرهمی های آزاد یا دمپا گشاد بپوشید.

IMG_20220312_135959 (1)

عکس از صفحه gallery_parisaa

مانتوی خامه دوزی، شلوار جذب، کفش پاشنه بلند

خامه دوزی نوع خاصی از گلدوزی روی پارچه است که با استفاده از نخ ابریشم نتابیده انجام میشه. مانتوهای خامه دوزی در طرح و مدل های متنوع مانند؛ مدل سنتی، مدل چین دار، آستین پفی، جلو باز، بلند دو تیکه و ... موجود هستند. از اون جایی که پارچه این مانتوها طرح دارن برای انتخاب رنگِ سایر آیتم ها، حتما از طرح خود پارچه کمک بگیرید. مثلا اگه رنگ مانتوتون مشکیه و طرح کرم داره بقیه آیتم ها رو از طیف کرم انتخاب کنید. به طور کلی چون این مانتوها اغلب شلوغَن تا جایی که میشه بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید تا مانتوتون بیشتر به چشم بیاد.

برای اینکه با مانتوی خامه دوزی استایلی شیک داشته باشید از طرح های شلوغ استفاده نکنید به این نکته توجه داشته باشید که ساده پوشی مهم ترین راز شیک پوش بودنِ، پس سعی کنید آیتم ها رو طوری انتخاب کنید که توی استایلتون 2 رنگ یا نهایتا 3 رنگ باشه و رنگ ها هم با هم هارمونی داشته باشن. در مورد مانتوهای سنتی مهم ترین مسئله اینِ که نزارید تیپتون به خاطر رنگ های زیاد به سمت شلختگی بره. 

عکس شاخص از صفحه janani_gallery , mezon.flamingo1

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها