|

چطور لباس‌ با رنگ‌ های مختلف‌ رو سِت کنیم تا حسابی جذاب و زیبا شویم؟

دونستن چرخه رنگ بهتون کمک می‌کنه تا یه استایل زیبا و چشم‌نواز داشته باشید. فقط کافیه بدونی چه لباسی رو با چه رنگی استایل کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما ممکنه که ندونیم که کدوم لباس‌رو با چی بپوشیم و یا چه رنگی‌رو با چه رنگی ست کنیم! مثلا نمی‌دونیم دامن سبزمون‌رو با چه بلوزی بپوشیم برای همین بیشتر سعی می‌کنیم تا از رنگ‌های تیره توی لباس پوشیدن استفاده کنیم. برای این کار یه سری اصول و قوانین وجود داره  که بهمون یاد می‌ده، از کدوم رنگ کنار هم استفاده کنیم و یا چه لباسی‌رو با چه رنگی بپوشیم.

البته یادتون باشه که توی دنیای مد هیچ بایدی وجود نداره! شما مجبور نیستید به همه قواعدی که بهتون دیکته شده عمل کنید. اما برای تغییر و یا شکستن این اصول، نیازه تا قوانین حداکثری‌رو بدونید. قصد داریم تا در این مقاله به ست کردن رنگ لباس اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

شناسایی رنگ‌ها

شناسایی چرخه رنگ به ما کمک می‌کنه تا از رنگ‌ها ترکیب بهتری بسازیم. بعضی از رنگ‌ها گرم و بعضی‌ها سرد هستن. رنگ‌های گرم به قرمز، نارنجی و زرد تمایل دارن و رنگ‌های سرد به رنگ‌های آبی، سبز و بنفش. اگه تو این کار مبتدی هستین، بهتره رنگ‌های گرم‌رو با هم و رنگ‌های سرد رو با هم ترکیب کنین.

تو ست کردن لباس می‌تونین از رنگ‌های خنثی مثل، مشکی، سفید و خاکستری کمک بگیرین. با اضافه کردن رنگ سفید، رنگ‌ها ملایم‌تر می‌شن که اصطلاحا بهش «ته رنگ» می‌گن و با اضافه کردن رنگ سیاه، رنگ‌ها تیره‌تر می‌شن که به این حالت «سایه» می‌گن. برای ست کردن لباس باید ته رنگ و سایه‌رو به خوبی با هم ترکیب کنین.

215dfd1c-71f1-4b41-ab50-05c471767650

 

تکنیک ست کردن لباس‌های رنگی

شاید جالب باشه که بدونین رنگ‌ها روی هورمون‌ها و روحیه ما تاثیر شگفت انگیزی دارن. مثلا تماشای رنگ‌های سرد مثل آبی، باعث ترشح هورمون اکسی توکسین می‌شه و به آدم احساس آرامش می‌ده. دیدن رنگ‌های گرم مثل قهوه‌ای، خردلی باعث ترشح هورمون دوپامین می‌شه و به آدم روحیه و نشاط می‌ده.

لباس قرمز‌رو با چی ست کنیم؟

لباس قرمز با رنگ‌های آبی، مشکی، زرد، سفید و حتی سبز کله غازی ست می‌شه. اما اگه اهل ریسک کردن نیستین، پیشنهاد ما بهتون ترکیب رنگ قرمز و مشکی هستش. این ترکیب رنگ خیلی شیک و باکلاس دیده می‌شه.

اگه اهل ریسک کردن هستین، بهتون توصیه می‌کنیم که رنگ قرمز‌رو با رنگ‌های مثل کرم، سفید، طوسی به راحتی ست کنین. ست کردن رنگ قرمز با آبی و یا سبز کمی جسورانه و خاص هست.

لباس قرمز‌رو با چی ست کنیم؟

با لباس سبز چه رنگی ست می‌شه؟

خوشبختانه رنگ سبز با طیف وسیعی از رنگ‌ها به راحتی ست می‌شه. رنگ‌هایی مثل؛ طوسی، خردلی و مشکی به راحتی با سبز ترکیب می‌شن. اما شاید ترکیب لیمویی و سبز‌رو بشه به عنوان بهترین ترکیب معرفی کرد. ترکیب رنگ سبز و بلوطی زیبا و محشره و برای کسانی که فشار خون بالا و یا گرفتگی دارن، خیلی مناسبه.

سبز پررنگ و یشمی با رنگ‌های نارنجی و قهوه‌ای خیلی خوب ست می‍شه. همچنین سبز یشمی با ارغوانی به بیشتر پوستها همخونی داره و کمک می‌کنه تا پوستتون روشن‌تر دیده بشه. مهمتر از همه این که این ترکیب رنگ باعث آرامش می‌شه.

ترکیب رنگ بنفش

این رنگ که امسال هم ترند شده، با رنگ‌های صورتی، طوسی، طلایی، یاسی و زرد به راحتی ست می‌شه. حتی اگه کمی جسور باشید، می‌تونید اون‌رو به زیبایی با سبز یشمی ترکیب کنید. اگه خسته یا عصبی هستین، لباسی که رنگ‌ش بنفش هست بپوشین، این رنگ باعث آرامش شما می‌شه و شمارو آروم می‌کنه. ترکیب رنگ بنفش و زرد بهتون احساس خوبی می‌ده و روحیه شمارو تقویت می‌کنه.

ترکیب رنگ بنفش

لباس خاکستری با چه ترکیب رنگی بهتره؟

ترکیب رنگ خاکستری با صورتی فوق‌العاده‌ست. این ترکیب رنگ در مقایسه با ترکیب صورتی و سفید بسیار باوقار‌تر هستش. ست کردن رنگ خاکستری و زرد، بسیار شیک و لوکس به نظر میاد و برای پاییز و زمستون خیلی پیشنهاد می‌شه.

ست کردن رنگ خاکستری با بنفش به خانوم‌ها توصیه می‌شه. همینطور رنگ قرمز در کنار رنگ خاکستری فوق‌العاده پر انرژی به نظر می‌رسه.

لباس صورتی با چی ست می‌‍شه؟

اگه تو استایل کردن با رنگ صورتی گیج شدین! بهتون توصیه می‌کنیم این رنگ‌رو با طوسی، آبی فیروزه‌ای، سفید و قرمز امتحان کنین. حتی می‌تونین از سبز کمرنگ نعنایی برای این کار کمک بگیرین.

حالا سرخابی با چه رنگی بهتره؟ این رنگ شاد و جذاب، با رنگ‌های سبز روشن، زرد و حتی طوسی خیلی خوب ترکیب می‌شه. برای اینکه این رنگ‌رو یکم خنثی کنین، می‌تونید اون‌رو با آبی لاجوردی ست کنین.

کلام آخر

همونطور که گفتیم، تو دنیای مد و فشن، «باید» معنی نداره! فقط کافیه تا اصول و قواعد اولیه‌رو بدونیم و کمی خلاقیت و ریسک پذیری‌رو بهش اضافه کنیم. شما می‌تونین با ترکیب کردن رنگ‌های خنثی با همدیگه شروع کنین و بعد از رنگ‌های دیگه کمک بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی