|

اصول شیک پوشی

عید 1401 با مانتو سنتی تیپ بزن؛ خوشگلا "مانتوی خامه دوزی" اینجوری بپوشید

مانتوی سنتی

با ترکیب دیزاین سنتی و استایل های امروزی در مانتوها، ست های جذاب و زیبایی می توانید داشته باشید که مناسب برای مهمانی های نوروزی خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد
4

دو سالی میشه که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا خبری از دید و بازدیدهای نوروزی نبود و اغلب مردم 13 روز عید توی خونه بودن بنابراین خیلی دل و دماغ خرید هم نداشتن. حالا بماند که یه عده محدودیت ها رو جدی نگرفتند و مثل قبل بساط مسافرت و دید و بازدید عید به راه کردن. اما امسال از اون جایی که خیلیا واکسن زدن محدودیت ها کمتر شده و طبق گفته دبیر ستاد مدیریت کرونا در ایام نوروز 1401 کسانی که واکسن زده باشند و بیمار نباشند محدودیتی برای سفر ندارند. با این اوصاف محدودیتی برای مهمانی و دید و بازدیدهای نوروزی هم وجود نداره.

به گزارش «شایانیوز»، از اون جایی که بعد از حدود 2 سال اوضاع یکم بهتر شده از همین حالا توی شهر جنب و جوش زیادی به راه افتاده، البته که مشکلات اقتصادی باعث شده قدرت خرید مردم نسبت به قبل کمتر بشه؛ اما خُب باز هم حس و حال عید نوروزُ میشه در جای جای شهر حس کرد. در واقع این روزا فرصت مناسبیه که از فضای به وجود آمده به خاطر نزدیکی به نوروز استفاده کنیم و یکم حال و هوای خودمونُ عوض کنیم.

در کنار همه کارهایی که همیشه در آستانه نوروز می کنیم خرید لباس جایگاه ویژه ای داره البته سختی هایی هم داره. کسایی که اهل خرید لباس برای عید هستن همیشه گله داشتن که همه مانتوها یه شکل هستن یعنی طراحان مد هر سال سلیقه طیف خاصی رو در نظر می گرفتند و بر همون مبنا طراحی می کردند لذا کسایی که اون مدل خاص نمی پسندیدن برای خرید با مشکل مواجه میشدن. مثلا سالی که مانتوی صورتی مد شده بود 90 درصد مانتوهای توی بازار صورتی بود بدون در نظر گرفتن این موضوع که شاید یه سریا از این رنگ خوششون نیاد.

مانتوی عید

امسال عید این مانتوها مدِ

اما امسال قضیه فرق کرده اگه سری به پاساژ ها زده باشید با طیف گسترده ای از مانتوها در رنگ ها و مدل های مختلف مواجه میشید. بنابراین اگه قصد خرید داشته باشید حتما میتونید رنگ و مدل مورد علاقتون پیدا کنید. اگه هنوز وقت نکردید برای خرید برید بیاین تا بهتون بگیم که امسال چه مانتوهایی مد شده.

مانتوی بنفش

با رنگ سال تیپ بزن

حتی اگه خیلی وقت بیرون نرفتید با اطمینان میتونم بگم که اولین مانتویی که امسال مد شده رو خودتون حدس زدید. بله درستِ مانتوی بنفش؛ همون طور که میدونید هر سال در آستانه سال جدید میلادی رنگی به عنوان رنگ سال انتخاب میشه. امسال هم شرکت پنتون رنگ آبی بنفشُ که رنگ گل پریوش هست رو به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب کرد. از آن جایی که در ایران نهادی برای انتخاب رنگ سال نداریم هر سال با انتخاب رنگ سال میلادی، آن را به عنوان رنگ سال شمسی هم در نظر می‌گیریم. پس رنگ سال 1401 نیز همان رنگ سال 2022 می باشد. اگه این رنگ دوست دارید اما تا حالا مانتوی بنفش نپوشیدید و اصلا نمیدونید که چه رنگ هایی بهش میاد؛ نگران نباشید با مطالعه مقاله رنگ سالُ چجوری بپوشیم جواب سوالاتون پیدا می کنید.

مانتوی کتی

با مانتوی کتی خوشتیپ تر از همیشه

طراحان لباس امسال بعد از سال ها سلیقه ساده پوش ها رو هم برای طراحی لباس های عید در نظر گرفتند و مانتوهای کتی رو براشون طراحی کردن. ست کردن این مانتوها نسبتا آسونِ اما خب اگه میخواین یه تیپ جذاب با مانتوی کتی بزنید مقاله با "مانتوهای کُتی" اینجوری تیپ بزن از دست ندید. توی این مقاله نکات مهمی در مورد نحوه ست کردن مانتوی کتی برای استایل رسمی و اسپرت گفتیم اگه میخوای عید حسابی خوش تیپ و جذاب بشی حتما بخونِش کلی هم عکس برای ایده گرفتن براتون گذاشتیم.

اگه فکردید که تموم شده سخت در اشتباهید طراحان لباس امسال حسابی غافلگیرمون کردن و برای خانم هایی که دنبال استایل سنتی هستند هم مانتوهای زیبایی رو طراحی کردن. همون طور که میدونید این مانتوها مورد پسند خیلی از خانم ها هست و همیشه طرفدارای خاص خودشُ داشته. این مانتو ها بر اساس المان هایی که از لباس محلی گرفته شده دوخته می شوند.

امروزه با ترکیب دیزاین های سنتی و استایل های امروزی، ست های جذاب و زیبایی رو میتونید داشته باشید که مناسب برای مهمانی ها و دورهمی های نوروزی خواهد بود. اگه شما هم جزء افرادی هستید که این مانتوها رو دوست دارید اما نمیدونید بقیه آیتم ها رو بر چه اساسی انتخاب کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهتون کمک کنیم که با مانتوی سنتی یه استایل شیک و امروزی برای خودتون بسازید.

مانتوی سنتی

مانتوهای سنتی در طرح ها و مدل های مختلف در بازار موجود هستند اما چیزی که این روزها حسابی مد شده مانتوهای خامه دوزی شده هست. احتمالا خیلیاتون ندونید که خامه دوزی چیه حتما براتون توضیح میدیم اما قبلش باید بدونید که اگه قدتون بلندِ چه مدل مانتویی بیشتر بهتون میاد اگر هم قدتون کوتاهِ باید دنبال چه مدلی باشید.

مانتوی مناسب برای قد بلندا

این چیزایی که الان میگیم در مورد همه مانتوها صدق میکنه و ربطی به مدل خاصی نداره. اگه قدتون بلنده بهتره مانتویی رو انتخاب کنید که قدِش تا زانو باشه؛ پس مانتوی خیلی بلند یا مانتوی بالای زانو خیلی به درد شما نمیخوره. اگه دنبال ست ها سنتی بوده باشید حتما دیدید که مانتو و شلوار یک رنگ تو این استایل خیلی زیادِ اما اگه قدتون بلنده اصلا سراغ مانتو شلوار یه رنگ نرید به جاش میتونید از جین های راسته استفاده کنید. مانتو با طرح های شلوغ که توی مانتوهای سنتی خیلی زیادِ برای این خانم ها مناسبِ.

مانتوی مناسب برای قد کوتاه ها

اگه قدتون کوتاهِ میتونید از مانتوهای بلند تک رنگ که فیت تنتونِ استفاده کنید، پوشیدن مانتوهای اورسایز و گشاد اکیدا ممنوعِ. اگه میخواین کشیده تر به نظر برسید رنگ شلوار و شالتونُ هم از طیف رنگ مانتو انتخاب کنید. مانتوهای تیره برای قد کوتاه ها مناسب تره. علاوه بر این مانتوهای کوتاه و ظریف هم برای قد کوتاه ها مناسبِ مخصوصا وقتی با شلوارهای بلند راسته، دم پا گشاد و فاق بلند پوشیده شود.

مانتوی خامه دوزی

مانتوی خامه دوزی ترند نوروز 1401

حالا رسیدیم به بحث اصلیمون یعنی مانتوی خامه دوزی؛ اگه بخوایم توضیح مختصری راجع به خامه دوزی بدیم باید بگیم که خامه دوزی به معنای نوع خاصی از گلدوزی روی پارچه است که با استفاده از نخ ابریشم نتابیده انجام میشه. این هنر شباهت‌های زیادی به هنر سوزن‌ دوزی بلوچی دارد. گستره این هنر فقط مختص لباس‌های سنتی نیست. مانتوهای خامه دوزی در طرح و مدل های متنوع مانند؛ مدل سنتی، مدل چین دار، آستین پفی، جلو باز، بلند دو تیکه و ... موجود هستند.

مانتوی خامه دوزی

مانتوهای خامه دوزی رو چجوری بپوشیم تا خوشتیپ تر شیم؟

از اون جایی که این مانتوها طرح دار هستند بهترِ که بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید تا هم استالتون دچار شلختگی و شلوغی نشه هم اینکه طرح مانتوتون بیشتر به چشم بیاد. یکی از راه های ست کردن مانتوی خامه دوزی اینِ که بقیه رنگ ها رو از طیف رنگی مانتو انتخاب کنید. مثلا اگه مانتویی که انتخاب کردید حاشیه قرمز داره میتونید رنگ شال، کیف و کفشُ بر این اساس انتخاب کنید.

رنگ شلوارُ هم میتونید از رنگ اصلی مانتوتون انتخاب کنید مثلا اگه مانتوتون کرمِ و حاشیه های سبز داره انتخاب شلوار و کفش کرم به همراه شال و کیف سبز انتخاب هوشمندانه ای است. این مانتوها با شلوار جین هم ترکیب زیبایی رو براتون میسازن. بهتره مانتوهای بلندُ با شلوار جذب یا راسته بپوشید اما مانتوهای کوتاهُ با هر شلواری میتونید ست کنید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

نویسنده: الهام قدسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها