|

یه غذای ایتالیایی آسون و خوشمزه

طرز تهیه "پاستا پِنه با سس آلفردو" ؛ یه غذای ایتالیایی خوشمزه

پاستا پنه با سس آلفردو

پاستا پنه با سس آلفردو یه غذای خوشمزه ایتالیایی است این غذا اولین بار توسط سرآشپز ایتالیایی به نام آلفردو در اواسط قرن ۲۰ در شهر رم تهیه شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- در کنار غذاهایی مثل زرشک پلو با مرغ، خورشت قیمه، قورمه سبزی، خورشت قیمه بادمجان، چلو گوشت، خورشت کرفس، لوبیا پلو، باقالی پلو، مسمای مرغ و بادمجان، عدس پلو، کشک بادمجان، میرزاقاسمی، کوکوسبزی، کتلت، سیب زمینی کوکو و ... که همیشه درست می کنیم گاهی اوقات دلمون میخواد یه غذای جدید امتحان کنیم.

به گزارش «شایانیوز»، پاستا پنه با سس آلفردو یکی از غذاهایی است که می تونید این جور مواقع درست کنید چون هم خوشمزس هم خیلی سریع آماده میشه. این غذا اولین بار توسط سرآشپز ایتالیایی به نام آلفردو در اواسط قرن ۲۰ در شهر رم تهیه شد. این پاستای خوشمزه رو می تونید هم برای شام هم برای ناهار سرو کنید. اگر دوست دارید طرز تهیه این غذای خوشمزه رو یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه پاستا پنه با سس آلفردو برای 4 نفر

سینه مرغ بدون استخوان 400 گرم

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری

جوز هندی 1/4 قاشق چایخوری

قارچ خرد شده 2 پیمانه (اختیاری)

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

پنیر پارمزان 1 پیمانه

خامه صبحانه 1 پیمانه

پاستا پنه 1 بسته

شیر 1/2 پیمانه

پیاز 1 عدد

سیر 2 حبه

نمک به میزان لازم 

جعفری خرد شده برای تزئین

فلفل سیاه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

پاستا پنه

طرز تهیه پاستا پنه با سس آلفردو

1- سینه مرغ + پیاز خلالی خرد شده + نمک + فلفل سیاه + زعفران + زردچوبه + آبلیمو + سیر را داخل ظرفی بریزید با دست خوب ماساژ دهید به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید. در نهایت مرغ ها را داخل روغن سرخ کنید بعد به صورت مکعبی برش دهید. پیاز سفید بهترین پیاز برای مرینیت کردن گوشت ها است اگر می خواهید با کاربرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید. 

2- مقداری روغن در تابه بریزید قارچ های خرد شده را با حرارت بالا تفت دهید. بعد از اینکه قارچ ها رنگ گرفتند آن ها را از تابه خارج کنید. قارچ آب درون بافتی زیادی دارد حرارت بالا باعث می شود آب نندازد.

3- در یک قابلمه آب را به همراه کمی نمک و روغن جوش بیاورید و سپس پاستای پنه را به آن اضافه کنید و طبق زمان نوشته شده روی بسته‌بندی بپزید. دقت کنید که زمان در این مرحله بسیار مهم است. پس از این که پاستاها نرم شدند آن‌ها را آبکش کنید. موقع آبکش کردن پاستا 1/2 پیمانه از آب آن را کنار بگذارید.

4- خامه را داخل ظرفی بریزید روی حرارت قرار دهید منتظر بمانید تا آب شود بعد پودر پنیر پارمزان + جوز هندی + نمک + فلفل سیاه + 1/2 پیمانه از آب پاستا + شیر هم دما با محیط را به آن اضافه کنید اجازه دهید کمی بجوشد تا غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید.

5- پاستاها رو توی ظرف مناسب بریزید مرغ + سس + قارچ بهش اضافه کنید خوب با هم مخلوط کنید در نهایت با مقداری پنیر پارمزان و جعفری خرد شده تزئین کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

IMG_20211222_134709

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی