|

کف و دیوار حموم دستشویی از جرم زیاد زردی گرفته؟ با این روشای خونگی سفید میشن جیرینگی

تمیز کردن کف و دیوار های سرویس بهداشتی و البته حمام خیلی سختن که در این مطلب با روشای ساده و خونگیشون آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد
24

شایانیوز- تمیز کردن خونه یه جور ممکنه آدمو خسته کنه، تمیز کردن و شستشوی سرویس بهداشتی و حمام به جور دیگه! چرا که این دو فضا نیاز به گردگیری ندارن، اما در عوض جوری میتونن آلوده و کثیف بشن که حتی باعث ایجاد مریضی هم باشن و شرایط رو ورود میکروب ها به خونه رو هم فراهم کنند. سرویس بهداشتی به خصوص به دلیل استفاده ای که داره و البته رطوبتش، میتونه خیلی زود تبدیل به مکانی مستعد برای رشد باکتری ها و میکروب ها باشه که خب تازه جدا از این مسائل اگر به موقع نظافت نشه، با انباشته شدن جرم رو جرم باعث از بین رفتن سفیدی و تغییر رنگش به سمت زرد هم خواهد شد.

اما همیشه همه بر این نظرند که کف سرویس بهداشتی و حمام خیلی اهمیت نداره و بیشتر به سمت و سوی تمیز کردن توالت های ایرانی و فرنگی میرن! این در حالیه که اتفاقا گاهی کاشی های کف این دو فضا میتونن اونقدری جرم بگیرن که دیگه به این راحتیان تمیز نشن. پس تا قبل از اینکه به این مرحله از زشتی و آلودگی برسن بهتره که شستشو و نظافت بشن. 

اما چجوری؟ اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با روشای ساده خونگی حلش کنیم.

Untitled

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی دو تا راه وجود داره که یکیش استفاده از مواد شوینده و سفیدکننده شیمیایی می باشد، و دیگری استفاده از ترکیبات و محلول های دست ساز خانگی هستش.

خب اگر تو خونه بچه کوچیک و یا حیوان خانگی دارید بهتره که از مواد شوینده شیمیایی استفاده نداشته باشید و یا حداقل اینکه پنجره ها رو باز کنید و هواکش سرویس و حمام رو هم بزنید تا خیلی زود بوی ناشی از مواد خارج بشه و نمونه.

اما از سوی دیگر اگر قصد دارید تا با ترکیبات دست ساز از مواد طبیعی انی مشکل رو حل کنید پس باید اطلاعات بیشتری رو کسب کنید که چه چیزی با چه چیز دیگری بهتره.

ترفند جوش شیرین واسه نظافت کف سرویس

جوش شیرین همیشه از حلال اینطور مشکلات بوده و تونسته کمک خوبی به تمیز کردن هر چیز داشته باشه. در این بخش هم با استفاده از خمیر جوش شیرین به راحتی میتونید دوغاب کف سرویس رو تمیز کنید. بهتره که میزان جوش شیرین و آب رو مساوی بریزید و بعد که یه خمیر معقول ساخته شد اون رو بر روی دوغاب بریزید و اجازه بدید تا 1 دقیقه روش بمونه و با استفاده از برس های که دندانه های سفت دارند این قسمت ها رو بکشید تا تمیز و سفید شوند.

4-3

سرکه و نمک واسه نظافت کف سرویس

قطعا سرکه نیز اینچنین است و برای تمیز کردن خیلی موارد استفاده میشه. در این ترکیب بادی یک فنجون نمک رو با یک فنجون سرکه و یک فنجون آب داغ مخلوط کنید. 2 قاشق غذاخوری محلول تمیز کننده شیمیایی به آن اضافه کنید و هم بزنید. از این محلول درست شده برای سرویس بهداشتی و قسمت هایی که نیاز هستند استفاده کنید. 

البته که این راه هم هست که میتونید نمک رو حذف کنید و ترکیب رو در این بطری اسپری بریزید و این مدلی برای هر کجای سرویس که دلتون میخواد استفاده داشته باشید.

آب لیمو واسه نظافت کف سرویس

آب لیموی خالص رو در بطری اسپری بریزید و سپس اونرو بر روی قسمت های مورد نیاز اسپری کنید. از لیمو میشه برای تمیز کردن لکه های زنگ زدگی و رسوب شیرآلات هم استفاده داشت. برای این کار کمی نمک رو بر روی قسمت زنگ زده بریزید و بعد لیمو رو از وسط قاچ کنید و به محل بچکانید. بعد هم با اسکاج بکشید و سپس آبکشی کنید. به جای نمک از جوش شیرین هم میشه استفاده کرد.

batroom-tiles-cleaning-hacks

نحوه تمیز کردن دوغاب حمام و دستشویی

از قدیم ندیما تا همین حالا مرسومه که در حمام و سرویس بهداشتی از کاشی ها استفاده می شود. لال به لای این کاش ها ذوغاب زده میشه که خب به مرور زمان سفیدیشون رو از دست میدن و اگر به درستی تمیز نشن، تبدیل به فضایی زرد خواهند شد. در این قسمت یاد میگیریم چطور مرحله ای این فضا رو تمیز کنیم تا مثل روز اولش سفید بشه.

- سه‌چهارم فنجان محلول سفید کننده کلرین (وایتکس) رو در ۳٫۵ لیتر آب بریزید. 

- دستکش رو حتما دستتون کنید و با برسی که سفت و ضخیمه داخل محلول بزنید و بعد به سراغ دوغاب هایی که تغییر رنگ دادن برید.

- سفت و محکم این قسمت ها رو با برس بکشید و چند دقیقه ای صبر کنید محلول روی دوغاب باشه تا کاملا سفید شود.

- دیوار رو آبکشی کنید تا خشک شوند.

Cleaning-toilets-and-bathrooms-6

تمیز کردن هواکش سرویس و حمام فراموش نشه

هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی هواکش کوچک روی سقف رو اصلا فراموش نکنید. اگر به واکش نرسید خیلی زود کثیف خواهد شد. برای تمیزکردن هواکش، ابتدا باید با جاروبرقی گردوخاک اطراف اون رو بگیرید. دستمالی رو به کمی آب و صابون آغشته کنید و با احتیاط روی هواکش بکشید. مراقب باشید آب به قسمت داخلی هواکش نفوذ نکنه که خراب میشه.

How-To-Clean-A-Bathroom-Exhaust-Fan-Practically-Functional-5-800x533

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    والا من جرم گیر میزنم وفایده نداره

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها