|

ترفند از بین بردن موریانه از تو خونه؛ سفره دلتو پیش کسی باز نکن اینجوری محو افق میشن

اگر شک دارید که موریانه به خونه شما هجوم آورده و یا مطمئن هستید، بهتره با راه حل هایی آسون برای رفع این مشکل اقدام داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه شما سرمایه به شدت مهم و با ارزشی برای شما و از طرفی هم از میون حشرات و آفت ها موریانه ها هستند که شاید بشه گفت از خبیث ترین حشرات شمرده میشن. چرا که موریانه ها میتونن به خونه شما بیان و از داخل خیلی چیز ها رو خراب کنن و حتی ذره ای ب شما هشدار ندن و هیچ آثاری از خود به جای نگذارن تااا چند سال که دیگه ممکنه دیر شده باشه. 

اما اگر شما هم از دست افرادی هستید که اصلا و ابدا هیچ فرضیه و شناختی در مورد موریانه ندارید بهتره که ابتدا با این آفت آشنا بشیم.

اما علائم وجود موریانه در خانه چیست؟

Untitled

آسیب چوب ها نشون میدن موریانه حمله کرده

اگه خونتون از متریال چوبیه و بیشتر این مدلی ساخته شده، پس باید مراقب باشید چرا که معمولا موریانه ها پشت در و یا کف های چوبی رو دوست دارند. به همین علت بهتره که هفته ای یکبار سازه های چوبی خونه رو بررسی کنید و ببینید آسیبی بهشون وارد شده و تغییری کردن یا خیر!

میدونید که موریانه ها میتونن به درختان آسیب برسونن و اونها رو میجوند که در نهایت میشه تیکه وسیله چوبی که توش یه عالمه موریانه هستش در حال خوردن چوب و زندگی.

موریانه ها بال دارند و اینجوری شناسایی میشن

موریانه ها بال دارند و شما میتونید با توجه به اینکه دم پنجره و یا سایر نقاط دسترسی بال هایی از اونها ببینید متوجه باشید که یه خبرایی هست چرا که موریانه ها وقتی به چوب مورد نظرشون میرسن بال هاشون رو باز میکنن چرا که میدونن دیگه نیازی به بال ندارن و مسیرشون رو پیدا کردن. بال موریانه ها شبیه به بال مورچه هاست که در صورت دیدن باید براشون چاره ای اندیشید.

Untitled

تونل های گِلی

گِل میتونه نزدیک درختا یا انبارها و یا جایی که زمین خونه شما را به هم متصل می کنه پیدا بشه.همونطور که میدونید موریانه ها به دمای خاصی نیاز دارن تا زنده بمونند. اون ها در مکان هایی که رطوبت وجود داره رشد میکنن. 

لوله ها و تونل ها براشون مناسب می باشند. می تونید قسمتی از لوله رو بردارید تا ببینید موریانه ها در حال بیرون رفتن هستند یا نه!

و اما ترفند های ارز بین بردن موریانه ها

تخته-سه-لای-و-موریانه

درمان توسط روش تغییر دما

درمان های گرمایی توسط متخصصین کنترل آفت انجام میشه و میتونن برای کل خانه و یا فقط برای مبلمان مورد استفاده قرار بگیرن. برای رفع مشکل خونگیتون، یک متخصص برای بازرسی به خونه میاد تا ببیند موریانه ها در کجا قرار دارند و توصیه میکننه که چه چیزهایی باید از خانه شما بیرون برده شوند. وسیله گرمایشی نصب خواهد شد تا درجه حرارت خانه شما بین 120-140 درجه فارنهایت را حداقل برای 35 دقیقه افزایش بدن. برای حل مشکل مبلمان ها، آیتم های آلوده رو میشه در یک محفظه حرارتی قرار داد و تا 4 ساعت در معرض همان حرارت قرار داد. 

درمان های سرمایشی معمولا برای مبل و اثاثیه مورد استفاده قرار میگیرن! نیتروژن مایع یه قاتل طبیعی برای موریانه ها هستند که میتونن برای آفات به کار برن. این روش معمولا به دست یک متخصص انجام میشه که نیتروژن مایع رو به مناطق آلوده پمپ می کند. اگه جایی زندگی می کنین که در آن زمستون به زیر 20 درجه فارنهایت میرسه، می تونین مبلمان رو در خارج از منزل قرار بدید. این دما برای موریانه ها خیلی پایین محسوب میشه تا زنده بمونه و بیشتر یا همه موریانه ها در این دما بمیرند.

GettyImages-97725512-5a2c3f845b6e240037fae096

سیل میتونه موریانه رو از بین ببره

اگر باغ دارید و می بینید یک لوله گلی ساخته شده پس بهتره که در این فضا حفاری کنید و آب بریزید تا موریانه ها از بین برن.

خورشید میتونه موریانه رو بکشه

موریانه ها از خورشید خوششون نمیاد چرا که نور خورشید به طور طبیعی باعث کشتن موریانه ها میشن. اگر خونه شما اصلا خورشید بهش نمیتابه احتمال اینکه مورد حمله موریانه ها قرار بگیره زیاده.

Untitled

روغن پرتقال راهی موثر برای کشتن موریانه ها

روغن پرتقال، عصاره پوست پرتقال است. در آب حل نمی شود.شما باید با این روغن بسیار مراقب باشید چون برای انسان ها خطرناک است.اگر این روغن را از طریق اشتباه مصرف کنید، ممکن است از مشکلات شکمی رنج ببرید.هم چنین پوست و یا چشمان شما را تحریک می کند.

روغن پرتقال برای درمان انواع حشرات از طریق تخریب غشا سلولی شان مورد استفاده قرار می گیرد ؛ شما باید یک سوراخ کوچک در چوب خراب شده را حفر کنید و روغن را در فضاهای خالی آن بریزید.نتایج در عرض یک یا دو هفته دیده خواهد شد.

از-بین-بردن-موریانه-در-دیوار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها