|

صحنه چند آور بین مار پیتون و مارمولک غول پیکر؛ کله مارمولک تو دهن مار چه کار میکنه؟

در این ویدئو درگیری بین مار پیتون و مارمولک را خواهید دید که در نهایت با پیروزی مار به پایان می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مار پیتون یک مارمولک غول پیکر رو به دام انداخته و اون رو به سمت بوته های مجاور می برد. رودولف استرایدوم که شاهد این صحنه بود آن را با ما به اشتراک گذاشت. او می گوید زمانی که در حال رانندگی بودیم، در یک منطقه شنی باز شاهد غوغایی بودیم. با بررسی دقیق تر، متوجه شدیم که یک پیتون صخره ای آفریقایی قصد کشتن مارمولک را دارد!

پیتون های صخره ای آفریقایی مارهای بزرگ و قدرتمندی هستند. آنها می توانند تا 20 فوت طول و بیش از 150 پوند وزن داشته باشند. آنها در سراسر جنوب صحرای آفریقا یافت می شوند و به دلیل توانایی باورنکردنی خود در محدود کردن طعمه شناخته شده اند.

در این ویدئو خواهید دید که مار توانست سر مارمولک را نیش بزند. سپس شروع به پیچیدن به دور مارمولک کرد. مارمولک با قدرت محض این مار بی حرکت شد. با هر تقلای مارمولک، مار چنگالش را محکم تر می کرد. بر خلاف مارهای سمی، مار های پیتون صخره ای طعمه خود را با پیچاندن بدن قدرتمند خود به دور آن و فشردنش تا خفه شدن می کشند. این تکنیک بسیار موثر است و به پیتون اجازه می دهد تا طعمه های بسیار بزرگتر از خودش را از بین ببرد.

Untitled_1.1.4-4-edited

Untitled_1.1.5-2-edited

Untitled_1.1.6-1-edited

در ادامه مار شروع به کشیدن مارمولک به سمت بوته‌های مجاور کرد. مار با سهولت کامل توانست مارمولک را از شن و ماسه بکشد و به داخل بوته ها دور از چشمش ببرد. علیرغم اینکه مار پیتون های صخره ای نسبتا باریک و انعطاف پذیر هستند، می توانند طعمه هایی را ببلعند که بسیار بزرگتر از سرشان است. آنها این کار را با دررفتگی فک و کشش پوست و ماهیچه های خود برای جا دادن به وعده غذایی انجام می دهند. ممکن است چند روز طول بکشد تا مار پیتون بتواند چنین وعده غذایی بزرگی را هضم کند و در این مدت در برابر شکارچیان پنهان و آسیب پذیر باقی بماند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها