|

جدال مرگبار ایمپالا با کفتار و مار پیتون و مامانش که با عذاب نگاه می کرد؛ چه تراژیک شد

مار پیتون موفق شده بود یک ایمپالا را مهار کند اما در لحظه‌ای که مار برای بلعیدن شکارش آماده می‌شد، ناگهان سر و کله‌ کفتار گرسنه پیدا شد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- در این ویدئو یک بره ایمپالا را خواهید دید که توسط مار پیتون شکار شده و سپس توسط یک کفتار فرصت طلب دزدیده می شود. در حین تماشای یک بره زیبای ایمپالا، وقایعی که در پی آن رخ داد، بازدیدکنندگان سافاری را در شوک فرو برد. این مشاهده غیرمنتظره توسط مایک ساترلند، بنیانگذار 34 ساله شرکت Escape Safari، که در حال رانندگی در کمپ مومبو بود ثبت شد.

مایک در توضیح ماجرا گفت: در یک رانندگی صبحگاهی بودیم که یهو تعداد زیادی بچه ایمپالا را دیدیم. در همین لحظه یک مار پیتون هم از درخت بید بزرگی به پایین سر خورد و یک بره بدشانس درست روی مار قدم گذاشت و در یک لحظه او را گرفتار کرد. صدای ناله بره را که شنیدیم سریع به آن سمت چرخیدیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است، در همین حین یک کفتار هم از راه رسید.

مار پیتون آرواره هایش را در اطراف پای ایمپالا قرار داد و بلافاصله شروع به منقبض کردن بره کرد. این فعل و انفعال ها توجه کفتار را به خود جلب کرد و به سرعت وارد عمل شد. کفتار صبور بود و سعی می‌کرد مار پیتون را گاز بگیرد تا او را وادار به رها کردن کند، اما در نهایت تصمیم گرفت هم پیتون و هم ایمپالا را در آرواره‌هایش بگیرد. در نهایت مار پیتون در برابر فشار کفتار تسلیم شد و به سمت درختان رفت. کفتار در عرض چند دقیقه بره ایمپالا را بلعید در حالی که ایمپالای مادر با عذاب نگاه می کرد.

ESC_6981.00_04_31_31.Still007-1024x576

ESC_6981.00_05_27_11.Still011-1024x576

ESC_6981.00_04_58_58.Still009-1024x576

همه ما از صحنه‌هایی که رخ می‌داد کاملاً مضطرب و شوکه بودیم. کمی توضیح و راهنمایی لازم بود تا مهمانان به طور کامل این واقعیت را درک کنند که طبیعت می تواند بی رحم باشد. مهم است که در طبیعت دخالت نکنیم اگرچه تماشای آن ممکن است سخت باشد، چه ما آنجا بودیم و چه نبودیم، رویدادها به همین شکل پیش می رفتند. این یک منظره بسیار نادر بود و اولین بار در 12 سال هدایت در سراسر آفریقا بود که شاهد چنین چیزی بودم!

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی