|

از جذابیت های حیات وحش؛ مارمولک درختی یهووو ظاهر شد و کرم و سوسک رو زنده زنده بلعید

مارمولک درختی سر آبی یک آگامای بسیار بزرگ است که طول آن به حدود ۳۸ سانتی‌متر می‌رسد و بدنش هم فشرده و خاردار است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مارمولک ها خزندگان ترسناک، موذی و ناشناخته هستند که بیشترشون چهار پا و یک دم دارند اما برخی از آن‌ها مثل مارمولک شیشه‌ای کارولینای شمالی، پا ندارند و شبیه مار هستند. بیشتر مارمولک‌ها برخلاف مار ها پلک‌های متحرک دارند، اگرچه برخی از آن‌ها نمی‌توانند پلک بزنند و مجبورند چشمشان را بلیسند. برخی گوشتخوار و برخی گیاهخوارند. آن‌ها با زبانشان بو می‌کنند، پوست می‌اندازند، و دمشان دوباره رشد می‌کند. برخی مارمولک‌ها ویژگی‌های جالبی مثل خار یا چین دور گردن دارند یا برای ترساندن شکارچیان با چشمشان خون می‌پاشد.

جالب است بدانید که مارمولک ها بیش از ۴،۶۷۵ گونه مختلف دارند که همگی از نوادگان خزندگانی محسوب می شوند که بیشتر از ۲۰۰ میلیون سال قبل روی کره زمین زندگی می کردند. طول بدن این موجودات می تواند به ۳ متر یا تنها یک سانتیمتر برسد.

بیشتر مردم تصور می کنند مارمولک ها سر و صدای چندانی ندارند اما حقیقت آن است که این موجودات نه تنها با یکدیگر صحبت می کنند بلکه در صورت تمایل می توانند پرحرف هم باشند. بسیاری از گونه های مارمولک صدای خرچ خرچ مانندی از خود تولید می کنند که گاهی برای انسان ها قابل شنیدن نیست و گاهی هم بسیار بلند و واضح است.

در این ویدئو مارمولک درختی ای را خواهید که کرم و سوسک را زنده زنده می خورد. مارمولک درختی سر آبی یک آگامای بسیار بزرگ است که طول آن به حدود ۳۸ سانتی‌متر می‌رسد. بدن آن‌ها فشرده و خاردار است و فلس‌های روی بدنش کوچک هستند و فلس‌های پشت آن بزرگ‌تر می باشد. این مارمولک‌های زیبا اغلب در حالی دیده می‌شوند که به تنه درخت می‌چسبند و سرشان را تکان می‌دهند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها