|

از جذابیت های حیات وحش؛ مار پیتون که سفت دورِ ایمپالا پیچیده بود تا شیر رو دید در رفت

مار پیتون موفق شده بود یک ایمپالا را مهار کند اما در لحظه‌ای که مار برای بلعیدن شکارش آماده می‌شد، ناگهان سر و کله‌ شیر گرسنه پیدا شد.

لینک کوتاه کپی شد
17

شایانیوز- مار های پیتون از بزرگ ترین مار های غیر سمی هستند که در مناطق گرمسیری آفریقا و آسیا زندگی می کنند. جالب است بدانید که افراد بسیاری از مار پیتون به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند چون اولا سمی نیستند ثانیا به انسان هم حمله نمی کنند مگر اینکه تحریک شوند یا اینکه دچار استرس شوند. نحوه شکار مار پیتون به این صورت است که دور طعمه می پیچد و آنقدر فشارش می دهد تا خفه شود بعد هم یهو حیوان نگون بخت را می بلعد.

مار پیتون اغلب حیوانی شبگرد است. آنها شناگران ماهری هم هستند؛ به طوریکه می‌توانند تا نیم ساعت زیر آب بمانند. مار پیتون در اوایل بهار تولید مثل می‌کند و در این زمان بین ۱۲ تا ۳۶ تخم می‌گذارد. سپس به دور تخم‌ها چنبره زده و می‌پیچد تا دمای تخم‌ها را در حد مناسبی نگه دارد و از آنها محافظت کند. اما به محض این که بچه‌ها سر از تخم دربیاورند، دیگر خبری از مراقبت‌های والدینی نیست. بچه‌های تازه به دنیا آمده که چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر طول دارند، تا زمانی که برای اولین پوست اندازی آماده شوند، درون تخم باقی می مانند و سپس به اولین شکار خود می‌پردازند.

در این ویدئو شیر ماده گرسنه، از فرصت استفاده می‌کند، تا شکار آماده مار پیتون عظیم الجثه را بدزدد. مار پیتون موفق شده بود یک ایمپالای جوان را مهار و خفه کند اما در لحظه‌ای که این مار غول پیکر برای بلعیدن شکارش آماده می‌شد، ناگهان سر و کله‌ یک شیر ماده گرسنه پیدا شد. شیر ماده با قدم‌های آرام و بدون رفتار تهاجمی به مار پیتون و ایمپالای نزدیک شد سپس قدری ایمپالا را به سمت خودش کشید. در نهایت مار پیتون وارد جدال با شیر نشد و شکار آماده اش را رها کرد و رفت، تا جانش به خطر نیفتد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها