|

شگفتی های حیات وحش؛ جدال مرگبار مار پیتون عظیم و تمساح رو از دست بدی بد باختی! (ویدیو)

در ویدیو امروز جدال عجیبی بین مار پیتون غول پیکر و تمساح رو مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از جذاب ترین گونه های مستند موضوع حیات وحش هست. در مستند های حیات وحش اغلب به سراغ لحظه های شکار می روند. در حیات وحش به پدیده های عجیب و زیبایی بر می خوریم. جدال برای زنده ماندن، تولد و شکار. حیوانات با توانایی های عجیبشون تلاش می کنند تا زنده بمانند، اما این دنیا واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک برنده وجود داره.

مار پیتون حیوان بزرگی است و گاهی اندازه اش به 5 متر هم می رسد. یک مطالعه به بررسی قابلیت منحصر به فرد آرواره‌های مار پیتون پرداخته که به این جانور اجازه می دهد طعمه‌ هایی تا 6 برابر بزرگتر از خودش را شکار کند. مار پیتون دهان بسیار بزرگی دارد، اما برای باز شدن بیش از حد آن یک ویژگی خاص دارد. پوست میان آرواره‌ های پایینی مار پیتون قابلیت کشسانی باایی دارد که به حیوان حتی اجازه بلعیدن طعمه‌ هایی بزرگتر از توان دهانش را می‌ دهد.

پیتون ها هر چند ماه یکبار پوست اندازی می کنند و زمانی که دوره ی پوست اندازی آنها آغاز می شود، حیوان کم تحرک شده، میلش به غذا کم می شود و چشمانش رنگ مات و کدری بخود می گیرد.

مار پیتون حیوانی گوشتخوار است. بیشتر غذای آن ها پرندگان، پستانداران و جوندگان هستند. پیتون با استفاده از دندان‌ه ای تیز و رو به عقب خود شکار را با سرعت زیادی می‌ گیرد و بعد به دور آن می پیچد و ماهیچه‌ های خود را منقبض می کند و طعمه را با فشار بیش از اندازه خفه می‌ کند.

تمساح جانوری خزنده به شمار می رود. تمساح فک و دندان‌ های قوی دارد و در گروه چهاراندامان از تیره تمساحیان قرار می گیرد. این حیوان خزنده آبی و خشکی در سراسر جهان مانند: آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می کند. تمساح ها مانند دیگر حیوانات ساکن در دریاچه‌ ها و رودخانه‌ ها و سرزمین‌ های مرطوب در آب‌ های شیرین و خیلی کم در آب‌ شور زندگی می کنند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها