|

2 نکته در مورد حکم جنجالی دادگاه نیویورک علیه ترامپ

«به تازگی دادگاهی در نیویورک، ترامپ را به دلیل رابطه نامشروع با یک پورن استار آمریکایی و انجام کلاهبرداری مجرم شناحته است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به تازگی دادگاهی در منهتن نیویورک، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را در پرونده پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز، پورن استار آمریکایی در سال 2016، مجرم شناخته است. ترامپ متهم شده بود که در بحبوحه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، به استورمی دنیلز رشوه داده تا رابطه نامشروعش با وی پنهان بماند.

رویدادی که اگر افشا می شد می توانست بر رای مردم آمریکا اثرگذاری داشته باشد و بر طبق نظر مقام های قضایی منهتن نیویورک، این موضوع خود نمودی عینی از یک کلاهبرداری را به ذهن متبادر می‌کند. در دادگاه مذکور، 34 فقره اتهامی علیه ترامپ مطرح شده بود که وی در هر 34 مورد مجرم شناخته شد. دونالد ترامپ ضمن رد حکم مذکور، قاضی دادگاه را ظالم و مغرض توصیف کرده و گفته است که نتیجه نهایی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا بیرون خواهد آمد. وی گفته است که قاضی به وی و وکلایش اجازه نداده تا حرف خود را بزنند و به خوبی از خودشان دفاع کنند. با این همه، رویداد مذکور حامل حداقل 2 نکته مهم است.

ترامپ

اول اینکه مجرم شناخته شدن ترامپ در دادگاه نیویورک می تواند تا حد زیادی بر بخت های وی جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا اثرگذاری منفی داشته باشد. کما اینکه بر اساس برخی از جدیدترین نظرسنجی ها، شماری از رای دهندگان آمریکایی تاکید کرده اند که بعید است پس از مجرم شناخته شدن ترامپ در سیستم قضایی آمریکا، بار دیگر به وی رای دهند.

از این رو، هیچ بعید نیست که ترامپ جار و جنجال های تازه ای را در کشورش راه بیندازد و از این رهگذر سعی داشته باشد تا به کل میدان بازی را تغییر دهد. نباید فراموش کنیم که ترامپ همواره عادت کرده که در واکنش به اتهاماتی که علیه او مطرح است، جار و جنجال راه بیندازد و با ایجاد دوقطبی، زمینه را برای تحقق اهداف و منافع خود هموار کند. رویکردی که وی پیشتر نیز در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از خود نشان داد و توانست با همین حربه پیروز انتخابات مذکور شود.

دوم اینکه حکم اخیر دادگاه منهتن نیویورک علیه رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات سال 2024 این کشور بار دیگر ضربه ای مهلک به پرستیژ بین المللی آمریکا نیز بود. آمریکایی ها سال‌هاست که سعی دارند تا خود را به مثابه مدینه فاصله جهان به ویژه در حوزه سیاسی معرفی کنند.

حال در وضعیت کنونی، اینکه یک چنین حکم معناداری علیه ترامپ و سلامت اخلاقی وی صادر شده، نشان می‌دهد نظام حکمرانی در آمریکا با یک سقوط و افول قابل توجه رو به رو شده که دیگر حتی امکان لاپوشانی آن را هم ندارد. معادله ای که می تواند جلوه ای از افول هژمونی جهانی آمریکا باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها