|

ماجرای عکس جنجالی سیاستمدار آمریکایی چه بود؟

«به تازگی عکسی جنجالی از "نیکی هیلی" سیاستمداز زن آمریکایی منتشر شده که با تحلیل و تفسیرهای مختلفی همراه شده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به تازگی انتشار یک عکس از نیکی هیلی، سیاستمدار زن عضو حزب جمهوریخواه آمریکا که پیشتر نامزد انتخابات درون حزبی حزبِ مذکور برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 این کشور نیز بوده، جنجال های زیادی در محیط بین المللی ایحاد کرده است. ماجرا از این قرار است که نیکی هیلی در عکس مذکور در حالتی نمایش داده می شود که در حال نوشتن متنی روی یکی از گلوله های توپ ارتش اسرائیل است که قرار است به سمت مردم فلسطین شلیک شود.

نیکی هیلی روی گلوله توپ مذکور نوشته است که: "کار آن ها را تمام کنید. آمریکا برای همیشه دوست اسرائیل است". تنها اندکی پس از انتشار عکس مذکور، این عکس بازتاب های بین المللی زیادی پیدا کرد و بسیاری با حمله به نیکی هیلی، این حرکت وی را غیرانسانی توصیف کردند. عکس مذکور از نیکی هیلی در شرایطی منتشر شده که رژیم اشغالگر قدس به تازگی در اقدامی جنایتکارانه چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح را بمباران کرد و موجب به شهادت رسیدن ده ها تن شد.

نیکی هیلی بمب های اسرائیلی

مساله ای که موجی از اعتراضات بین المللی را علیه صهیونیست ها برانگیخته است. با این همه، اقدام غیرانسانی اخیر نیکی هیلی حداقل حامل 2 نکته مهم است.

اول اینکه این اقدام در حقیقت چهره بدون روتوش سیاستمداران و دولتمردان آمریکا و نوع نگاه آن ها به رویدادهای مختلف بین المللی را به عینه به نمایش گذاشت. جهان غرب سال هاست که با انواع و اقسام اهرم های تبلیغاتی و رسانه ای سعی دارد تا تصویری مدرن و انسان دوستانه را از خود نشان دهد.

با این حال، اینکه شاهدیم یک سیاستمدار آمریکایی روی گلوله های توپ ارتش اسرائیل آرزوی مرگ مردم بیگناه فلسطین را می کند، نشان می دهد که تا چه اندازه نظام حکمرانی در آمریکا از نظر اخلاقی سقوط کرده که افرادی شبیه به نیکی هیلی در آن به کنش و فعالیت مشغولند. معادله ای که عملا آمریکا را از موقعیت آرمانشهری که سالهاست برای خود در عرصه بین المللی تعریف کرده خارج می سازد.

دوم اینکه اقدام اخیر نیکی هیلی و انتشار عکس آن بار دیگر نشان داد که چرا باید آمریکا را اصلی ترین همدست جنایات صهیونیست ها علیه مردم فسلطین دانست. آمریکایی ها در مدت اخیر با انواع و اقسام حقه ها و نیرنگ‌ها سعی داشته اند تا خود را از جنایات اسرائیل در نوار غزه فاصله دهند.

در این رابطه آن ها دست به تحرکات تاکتیکی زده اند و سعی داشته اند اینگونه وانمود کنند که یک چک سفید امضا را به تل آویو و کارزار قتل و کشتار آن در نوار غزه نداده اند. با این حال، رویداد اخیر مرتبط با نیکی هیلی نشان داد که اساسا سیاسیون آمریکایی خود یک پای جنایات صهیونیست ها هستند و در این زمینه به نقطه ای رسیده اند که هیچ ابایی از آشکار کردن مواضع خود هم ندارند. مساله ای که می تواند تا حدی به دلبستگی و گرایش آن‌ها جهت جلب توجه لابی های صهیونیستی نیز مرتبط باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها