|

هر چند سال گوشی عوض کنیم؟ / گوشیت که اینطوری شد اگه باهاش خدافظی نکنی تو دستت میترکه!

برای این که بدونیم هر چند سال گوشی عوض کنیم باید یه سری از علائمی رو که گوشی از خودش نشون میده رو زیر نظر بگیریم که براتون توضیح دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی چیزها هستن در این دنیا که تاریخ انقضا دارن و بالاخره باید کنار گذاشته بشن حالا یه سری از این چیزها مثل مواد غذایی در صورتی که با گذشت تاریخ انقضاشون باز هم مصرف بشن ممکن هست مسمومیت به وجود بیارن و یه چیزهایی هم مثل گوشی اگر بعد از گذشت طول عمر مفیدشون باز هم استفاده بشن به علت مشکلاتی که احتمالا داشته باشن اعصاب خوردی های زیادی رو به وجود خواهند آوورد به همین علت خیلی ها به دنبال جواب این سوال هستن که هر چند سال گوشی عوض کنیم؟ مسلما که هر کسی دوست داره که از به روز ترین گوشی ها استفاده کنه ولی خب در برخی از مواقع به دلایلی این موضوع ممکن نیست.

اما خب باید بگیم که متاسفانه حتی با وجود این که شرایط براتون مهیا نیست که گوشیتون رو عوض کنید، هیچ گوشی هوشمندی قرار نیست که تا آخر دنیا براتون کار کنه چرا که این مغایر با سیاست های کمپانی سازنده هست بنابراین در همین ابتدای کار برای جواب به این سوال که هر چند سال گوشی عوض کنیم؟ باید بگیم که شما میتونید از هر گوشی جدید که داردی در شیک ترین حالت دو و در حداکثر ترین حالت چهار سال استفاده کنید و بعد از این اصلا خود گوشی شروع به یه سری ادا درآووردن ها خواهد کرد که جوری عاصیتون کنه که فقط ردش کنید بره! حالا برای این سوال که هر چند سال گوشی عوض کنیم؟ دلایلی رو که نشون میده وقتش شده رو بیان میکنیم.

هر چند سال گوشی عوض کنیم

هر چند سال گوشی عوض کنیم؟ اون موقع که گوشیتون زود باتری خالی کرد

در صورتی که گوشی شما به مدت چندین سال متوالی براتون کار کرده باشه احتمالا الان دیگه هی زود به زود باتری خالی میکنه و شما با پیام این که باید گوشی رو بزنید به شارژ مواجه میشید که میتونه خیلی روی مخ باشه، البته که ترفندهای متفاوتی برای این که طول عمر باتریتون رو افزایش بدید وجود داره ولی خب وقتی که باتریتون قدیمی شده باشه هر کاری هم که کنید دیگه نمیتونه مثل قبل شارژ نگه داره. شاید حالا به دنبال دونستن دلیل این موضوع باشید، که باید بگیم خیلی سادست چون باتری گجت سخته شده از مواد شیمیایی هست که با گذشت زمان این مواد از بین میرن و بنابراین نباید انتظار عملکرد سابق رو داشته باشید.

البته که در صورتی که گوشیتون قدیمی نیست میتونید باتری اون رو عوض کنید ولی در صورت قدیمی بودن کم شدن شارژ باتری تنها مشکل نخواهد بود همچنین بهتون توصیه میکنیم که در طول شب گوشیتون رو به شارژ نزنید تا عمرش به علت تکرار چرخه ی شارژ کمتر نشه.

هر چند سال گوشی عوض کنیم

هر چند سال گوشی عوض کنیم؟ اون موقع که کیفیت دوربینش پایین میاد

این روزا کیفیت دوربین گوشی برای هر کسی اهمیت بسیار بالایی داره چرا که بالاخره در طول روز ممکن هست چندین بار برای ثبت عکس با گوشیشون اقدام کنن و جالبه که هر برند و کمپانی که مدل جدیدی معرفی میکنه و محصول خودش رو به بازار عرضه میکنه توجه بسیار ویژه ای در قسمت دوربین داشته و نهایت تلاشش رو کرده که در این بخش از محصولش بهبود کیفیت حاصل بشه و بنابراین در صورتی که گوشی شما عمر خودش رو کرده باشه مسلما در کیفیت تصویر و دوربین در اون به شدت پایین خواهد اومد.

البته که در صورتی که دوربین شما کیفیت اولیه ی خودش رو از دست داده باشه شاید بتونید که با یه سری از اپ های ویرایش و ادیت عکس، اون دسته از عکس هایی رو که با استفاده از گوشیتون گرفتید جذاب کنید ولی خب این مسئله رو پاک نمیکنه و ضعف دوربین گوشی شما توی محیط های کم نور بیشتر به چشم خواهد اومد، بنابراین در صورتی که افت کیفیت رو در دوربین گوشیتون و در نتیجه عکس های ثبت شده تون میبینید احتمالا باید دست توی جیب مبارکتون کنید و برای خرید یه گوشی جدید پول هاتون رو بشمارید.

هر چند سال گوشی عوض کنیم

هر چند سال گوشی عوض کنیم؟ وقتی دیگه برنامه ها و اپ هاتون مدام هنگ میکنن

خب اون دسته از افرادی که اندروید دارن هنگ کردن اپلیکیشن ها براشون اتفاق نادر و غریبی نیست و در اکثر مواقع هم این موضوع به توسعه ی اپلیکشن مدنظرتون که با مشکل مواجه شده ارتباط داره و به عبارت دیگه اون اپلیکیشن با گوشیتون سازگاری نداره که این اتفاق میفته ولی خب از یه زمانی به بعد که گوشی عمر خودش رو میکنه این هنگ کردن فقط تو یه اپ به خصوص اتفاق نمیفته و شما شاهد هنگ کردن های مکرر در خیلی از اپ های گوشیتون خواهید بود که مشکل در اصل قدیمی بودن گوشی هست. 

چرا که در برخی از موارد اپ های روی گوشیتون برای کار کردن نیاز دارن که قدرت زیادی از پردازنده و یا حافظه ی رم در اختیارشون قرار بگیره و در صورتی که این بخش ها نتونن این نیاز رو رفع کنن بنابراین اپلیکیشن یهو هنگ میکنه. البته که در صورتی که گوشیتون نو هست پر بودن حافظه ی گوشی رو هم چک کنید چرا که این موضوع هم میتونه عاملی برای هنگی های مکرر برنامه های گوشیتون باشه.

هر چند سال گوشی عوض کنیم

هر چند سال گوشی عوض کنیم؟ وقتی سرعتش کند میشه

احتمالا این موضوع کاملا براتون آشکار باشه که گوشی های قدیمی توی سرعت پردازش اونقدرا که باید و شاید حرفی برای گفتن ندارن و در صورتی که بخواهید که یه اپ رو توی اون باز کنید باید صبر ایوب داشته باشید و البته که برای کم شدن سرعت گوشی های اندرویدی دلایل مختلفی وجود داره که یکی از اصلی ترین اون ها عمر گجت هست. گوشی هایی که جدیدتر هستن مسلما از امکانات بالاتری برخوردار هستن و به قولی تازه نفس هستن و با خرید اون ها این امکان برای اپ ها و اندروید گوشی به جود میاد که با سرعت عمل بیشتری کار کنن.

هر چند سال گوشی عوض کنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی