|

طرز تهیه کوفته گوشت و هویج؛ خوشمزه و عالی / اگه اینجوری درست کنی به هیچ وجه وا نمیره

توی این مقاله طرز تهیه کوفته گوشت و هویج رو یاد میگیری که خیلی متفاوت و البته خوشمزست. پیشنهاد میکنم در اولین فرصت درست کنی و لذتش رو ببری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای سنتی ایرونی، طعم و مزه ای دارن که شاید هیچ جای دنیا نشه پیداش کرد! انواع خورش ها مثل قورمه سبزی، انواع آبگوشت ها، انواع آش ها مثل آش رشته، انواع سوپ ها مثل سوپ جو، انواع پلو مخلوط ها مثل لوبیا پلو و... همگی فوق العاده هستن. یکی دیگه از غذاهای سنتی که خیلی خوشمزه ست و محبوبیت زیادی داره، کوفته ست. خیلی ها کوفته رو برای مهمونی های صمیمی و خانوادگی شون می پزن چون از اون غذاهاست که دورهمی خیلی بیشتر می چسبه! توی این مقاله می خوام طرز تهیه یه کوفته متفاوت و البته خوشمزه رو بهتون آموزش بدم که پیشنهاد می کنم در اولین فرصت درست کنید و از خوردنش در کنار عزیزان تون لذت ببرید.

koufte-3

مواد لازم برای تهیه کوفته گوشت و هویج

گوشت چرخ کرده 400 گرم

هویج بزرگ 2 عدد

پیاز یک عدد

تخم مرغ یک عدد

آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری

گردو پودر شده 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

پودر دارچین و پودر زنجبیل از هر کدام دو سوم قاشق چایخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

koufte-5

مواد لازم برای تهیه سس

پیاز یک عدد

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

روغن به مقدار لازم

آب جوش دو لیوان

آب لیمو ترش تازه 2 قاشق غذاخوری

آلو بخارا 10 عدد (اختیاری)

نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه دلخواه

طرز تهیه کوفته گوشت و هویج

مرحله اول

هویج ها رو پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم و آبش رو کاملا می گیریم. پیاز رو هم پوست گرفته و مثل هویج رنده ریز می کنیم و آبش رو کاملا می گیریم.

koufte-6

مرحله دوم

گوشت چرخ کرده، هویج و پیاز رنده شده، آرد نخودچی، پودر گردو، تخم مرغ و ادویه ها رو داخل یک ظرف گود کاملا با هم مخلوط کرده و دو سه دقیقه با دست ورز می دیم و نیم ساعت داخل یخچال می ذاریم.

مرحله سوم

حالا باید سس کوفته گوشت و هویج رو آماده کنیم. داخل قابلمه مناسب، مقداری روغن می ریزیم، پیاز رنده شده رو اضافه کرده و تفت می دیم. سبک که شد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه رو اضافه می کنیم و رب گوجه فرنگی رو هم تفت می دیم. آب جوش رو اضافه کرده و اجازه می دیم بجوشه تا کمی غلیظ بشه.

koufte-7

مرحله چهارم

مایه کوفته رو از یخچال خارج کرده و کوفته هایی اندازه نارنگی درست می کنیم. داخل تابه کمی روغن ریخته و کوفته ها رو کمی سرخ می کنیم در حدی که رنگشون تغییر کنه کافیه.

مرحله پنجم

حالا کوفته ها رو به آرومی داخل سس می ذاریم و اجازه می دیم با حرارت ملایم بجوشه و بپزه.

koufte-1

مرحله ششم

10 دقیقه آخر پخت، آبلیمو و آلو بخارا رو اضافه کرده و در نهایت کوفته ها رو داخل ظرف می کشیم و با زرشک تفت داده شده و گردو تزئین می کنیم. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی