|

طرز تهیه سریع و راحت کیک ساده / اوقات خوشی که با کیک و چای به یاد موندنی میشه!

یکی از کیک هایی که به راحتی میشه توی خونه پخت و از خوردنش لذت برد، کیک ساده یا کیک وانیلیه که توی این مقاله طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- پختن کیک های خونگی از اون جهت جذابه که میتونه اهل خانواده رو دقایقی به خوردن چای و تکه ای کیک دور هم جمع کنه. کیک های خیلی متنوعی رو میشه به سادگی در منزل درست کرد. کیک هویج و گردو از کیک های محبوب بین خانواده هاست که طعم و مزه خیلی خوبی داره. کیک لیمو با عطر بی نظیرش هم خیلی پر طرفداره. کیک یزدی هم طعم ساده ای داره ولی خیلی زیاد توی خونه ها پخته می شه. یکی دیگه از کیک هایی که به راحتی میشه توی خونه پخت و از خوردنش در کنار اعضای خانواده لذت برد، کیک ساده یا کیک وانیلی هست که توی این مقاله طرز تهیه اون رو با هم یاد میگیریم. پس تا پایان همراه ما باشید.

simple-cake1

مواد لازم برای تهیه کیک ساده (کیک وانیلی)

تخم مرغ ۳ عدد

آرد ۲ و نیم لیوان

شکر یک لیوان

شیر یک لیوان

روغن مایع نصف پیمانه

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

وانیل یک قاشق مرباخوری

simple-cake6

طرز تهیه کیک ساده (کیک وانیلی)

مرحله اول

از نیم ساعت قبل، مواد داخل یخچال رو در فضای آشپزخونه قرار میدیم تا هم دمای محیط بشن.

مرحله دوم

آرد رو با بکینگ پودر مخلوط کرده و دو تا سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم. فر رو هم با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه.

simple-cake7

مرحله سوم

تخم مرغ رو با شکر و وانیل داخل یک کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی حدود 7 دقیقه می زنیم تا بافت کشدار و کرم رنگ پیدا کنه.

مرحله چهارم

روغن مایع رو به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا مخلوط بشه. سپس شیر رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. در هر نوبت حدود یک دقیقه هم زدن کافیه.

simple-cake5

مرحله پنجم

آرد رو در سه مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم می زنیم تا مواد کاملا با هم ترکیب بشن.

مرحله ششم

قالب مناسبی رو انتخاب کرده و کف و دیواره های اون رو با روغن مایع چرب می کنیم. مایه کیک ساده (کیک وانیلی) رو داخل قالب می ریزیم و با تکون دادن تمام مایه کیک رو به صورت یکنواخت داخل قالب درمیاریم.

مرحله هفتم

قالب رو در طبقه وسط فر به مدت حدود 45 دقیقه قرار می دیم. بعد از اینکه کیک پخت، قالب رو از فر خارج کرده و اجازه می دیم کاملا خنک بشه. سپس از قالب خارج کرده و داخل ظرف مورد نظرمون برش می زنیم. می تونیم کیک ساده (کیک وانیلی) رو با پودر قند تزئین کنیم. نوش جان.

simple-cake2

در این مقاله طرز تهیه کیک ساده (کیک وانیلی) رو بهتون آموزش دادیم. اگر به شیرینی پزی و کیک پزی علاقه دارید، اینجا می تونید مطلبی با موضوع نکات شیرینی پزی بخونید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی