|

جیش الظلم و یک دستورکار معنادار علیه ایران

«مقابله با توسعه سواحل مکران به یک دستورکار مهم و محوری برای گروهک تروریستی جیش الظلم تبدیل شده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گروه تروریستی جیش العدل(جیش الظلم) در سال های گذشته ایجاد ناامنی و تروریسم در منطقه شرقی کشور را به یک دستورکار مهم و محوری برای خود تبدیل کرده است. در این راستا، به طور خاص در ماه های گذشته شاهد تشدید تنش زایی های این گروهک تروریستی در مرزهای شرقی کشورمان و به طور خاص در استان سیستان و بلوچستان بوده ایم.

اعضای این گروه تروریستی اخیرا حملاتی را به مراکز نظامی در راسک و چابهار انجام دادند و البته که پیشتر نیز در قالب حملات جداگانه موجب شهادت شماری از نیروهای انتظامی و مردم عادی کشورمان شده اند.

با این همه، به طور خاص در ماه های گذشته بیش از هر زمان دیگری پیوندهای خارجی گروهک تروریستی جیش‌الظلم با قدرت های خارجی آشکار و هویدا شده است. در این رابطه از یک سو اسلحه هایی که از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم کشف شده ادعای ارتباط آن ها با قدرت های غربی را تایید می کند و جدای از این مساله، اینکه اخیرا شاهد بودیم اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم در بحبوحه آمادگی ایران برای انجام عملیات وعده صادق علیه اراضی اشغالی دست به اقدام تروریستی در چابهار و راسک زدند نیز خود گواهی روشن بر هماهنگی آن ها با غرب و صهیونیست ها است.

با این حال، این گروهک تروریستی اخیرا در بیانیه های خود به یک نکته معنادار اشاره کرده که تا حد زیادی معانی قالب ملاحظه ای را مخابره می کند. این گروه تروریستی به طور خاص مخالفت خود را با توسعه سواحل مکران اعلام کرده و عزمش برای مقابله با زیرساخت ها مرتبط با این ابتکار را مورد اشاره قرار داده است. باید توجه داشته باشیم که سواحل مکران با توجه به تشدید تنش ها و رقابت های ایدئولوژیک و ژئوپلیتیک در عرصه بین المللی به ویژه میان قدرت های جهانی از شانس زیادی جهت معرفی خود به عنوان یکی از مناطق ارتباطی مهم دریایی در جهان برخوردار است.

این در حالی است که نه قدرت های غربی و بازیگران منطقه و نه به طور خاص صهیونیست ها به هیچ عنوان مایل و راضی به آباد شدن و فعال شدن بیش از پیش سواحل مکران در راستای منافع ایران نیستند. از این رو، ایجاد ناامنی در این حوزه را به یک اولویت تازه برای خود تبدیل کرده اند. معادله ای که بایستی به نحوی جدی از سوی دستگاه های امنیتی کشورمان مورد شناسایی قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی های لازم انجام شود. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی