|

ترفندهای خوشمزه شدن خورش فسنجون / اینجوری خورشتت حسابی روغن میندازه و خوشرنگ میشه

توی این مقاله بهت میگیم چکار کنی تا روغن گردو کاملا بیرون بیاد و یه خورش فسنجون خوشرنگ و خوش طعم داشته باشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خورش های ایرونی برای اینکه خوشمزه و جا افتاده بشن نیاز به انجام ریزه کاری هایی دارن که اگر بدونی یه غذای عالی و خوش طعم رو خواهی پخت. مثلا قورمه سبزی فوت و فن هایی داره تا خوشمزه و خوشرنگ بشه. یا خورش قیمه رو باید بدونی چجوری خوش عطر و خوش طعمش کنی. یا باید بدونی خورش کرفس رو چطوری بپزی که جا بیفته و حسابی لعاب دار بشه. خورش فسنجون هم یکی دیگه از خورش های پر طرفدار ایرونیه که یه غذای اصیل گیلانی هست. اگر رازهای خوشمزه شدن خورش فسنجون رو بدونی یه خورش عالی، خوشرنگ و جا افتاده می پزی. توی این مقاله بهت میگیم چکار کنی تا روغن گردو کاملا بیرون بیاد و یه خورش فسنجون خوشرنگ و خوش طعم داشته باشی. تا پایان همراه ما باش.

fesenjun7

نکته هایی در مورد رب انار در خورش فسنجون

میشه گفت طعم اصلی خورش فسنجون به طعم رب انار ما بستگی داره. رب انار ترش، ملس یا شیرین؟ انتخاب شماست اما بهترین نوع رب انار برای خورش فسنجون، رب انار ملس هست که طعم دلپذیری به این غذا میده.

سعی کنید رب انار با کیفیت و از جای مورد اطمینان تهیه کنید تا غذاهای شما طعم خوبی داشته باشن.

fesenjun4

نکته هایی در مورد گردو در خورش فسنجون

گردو هم در مزه خورش فسنجون نقش مهمی ایفا میکنه. گردوی با کیفیت که چربی زیادی داره میتونه خورشی عالی با ظاهری فوق العاده براتون بسازه!

برای تهیه خورش فسنجون حتما گردو رو دو بار چرخ کنید تا موقع تفت دان و جوشیدن روغنش کاملا خارج بشه. اضافه کردن آب یخ در چند مرحله باعث شوک وارد کردن به گردو و به روغن افتادن اون میشه.

مدت زمان طولانی پخت بین 5 تا 6 ساعت و با حرارت ملایم باعث میشه تا خورش فسنجون حسابی به روغن بیفته و غلیظ و خوشمزه بشه.

fesenjun9

نکته هایی در مورد مرغ در خورش فسنجون

خورش فسنجون رو میشه با گوشت قرمز تکه ای، گوشت قرمز چرخ کرده، گوشت مرغابی، گوشت مرغ و... آماده کرد اما استفاده از مرغ در این خورش مرسوم تره. برای اینکه مرغ در حین پخت خورش فسنجون له نشه حتما اول اون رو کمی نمک، فلفل و زردچوبه بزنید و داخل مقداری روغن سرخ کنید سپس به خورش اضافه کنید. این کار هم طعم بهتری به گوشت مرغ میده و هم از له شدن مرغ در انتهای پخت خورش فسنجون جلوگیری میکنه.

fesenjun8

نکته هایی در مورد شکر در خورش فسنجون

اضافه کردن یک قاشق غذاخوری شکر به خورش فسنجون باعث خوشرنگ شدن غذا میشه. اگر رب انار شما رنگ تیره داره بهتره یک قاشق غذاخوری شکر به خورش اضافه کنید تا رنگ خورش شما کمی روشن تر و براق بشه.

بعضی ها برای خوشرنگ و خوش طعم شدن خورش فسنجون بهش کمی شکلات تخته ای اضافه می کنن که این مورد اختیاری هست و به ذائقه و سلیقه شما بستگی داره.

fesenjun6

اگر به آشپزی علاقمند هستی، اینجا کلی دستورهای آشپزی عالی هست که میتونی ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی