|

طرز تهیه خورشت مرغ و نخود فرنگی / با سبزیجات تر و تازه یه غذای عالی درست کن

توی این مقاله طرز تهیه خورشت مرغ و نخود فرنگی رو یاد میگیری که هم طعم خیلی خوبی داره و هم میتونه تنوع خوبی توی برنامه غذاییت ایجاد کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی با نوبرونه ها، جذابیت خاصی داره! اینکه با مواد تازه پخت و پز کنی هم کیفیت غذا رو بالا می بره و هم دستپخت شما ارزش غذایی بالایی داره. مثلا بهار میشه و کنگر به بازار میاد و میتونی باهاش خورشت کنگر یا کوکوی کنگر بپزی. گوجه سبز میخری و خورشت گوجه سبز روی میز میاری. باقالی تازه توی سبزی فروشی ها میبینی و باقالی پلو با ماهیچه هوس می کنی و... یکی دیگه از نوبرونه های فصل بهار، نخود فرنگیه. یه ماده غذایی جذاب که هم میشه توی خورشت ها ازش استفاده کرد و هم توی انواع سالادها. توی این مقاله می خوام طرز تهیه خورشت مرغ و نخود فرنگی رو بهتون آموزش بدم که هم طعم و مزه خیلی خوبی داره و هم میتونه تنوع خوبی توی برنامه غذایی خانواده تون ایجاد کنه. تا پایان همراه من باشید.

khoresh-nohkodfarangi1

مواد لازم برای تهیه خورشت مرغ و نخود فرنگی

مرغ 4 تکه

نخود فرنگی یک پیمانه

هویج متوسط یک عدد

سیب زمینی متوسط یک عدد

پیاز متوسط یک عدد

سیر 3 حبه

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه دلخواه

روغن به اندازه کافی

این میزان مواد اولیه برای چهار نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفراتی که قصد داری واسشون خورشت مرغ و نخود فرنگی درست کنی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

khoresh-nohkodfarangi2

طرز تهیه خورشت مرغ و نخود فرنگی

مرحله اول

پیاز رو پوست گرفته و نگینی یا خلالی خرد کنید. داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و وقتی داغ شد پیاز رو اضافه کنید و تفت بدید.

مرحله دوم

وقتی پیاز سبک شد، تکه های مرغ رو اضافه کرده و نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هم اضافه کنید و با حرارت کم بذارید تفت بخورن. هر دو طرف مرغ رو تفت بدید و بعد سیرهای له شده رو اضافه کنید.

khoresh-nohkodfarangi3

مرحله سوم

نخود فرنگی و هویج خرد شده رو هم اضافه کرده و یک دقیقه تفت بدید. یک دقیقه بعد، رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و اجازه بدید بوی خامی رب گرفته بشه.

مرحله چهارم

در این مرحله زعفران دم کرده رو بریزید و یک و نیم لیوان آب جوش اضافه کنید و بذارید تا خورشت مرغ و نخود فرنگی با حرارت ملایم بپزه.

khoresh-nohkodfarangi4

مرحله پنجم

سیب زمینی رو پوست بگیرید و خرد کنید سپس نیم ساعت آخر پخت خورشت، اون رو اضافه کنید. (سیب زمینی رو می تونید به شکل سرخ کرده هم کنار خورشت قرار بدید.) ده دقیقه آخر هم آب لیمو ترش تازه رو بریزید. وقتی خورشت مرغ و نخود فرنگی جا افتاد، غذای خوشمزه ما حاضره و می تونید اون رو همراه کته یا پلوی زعفرونی نوش جان کنید.

khoresh-nohkodfarangi5

در این مطلب، طرز تهیه خورشت مرغ و نخود فرنگی رو بهتون آموزش دادیم. اگر به آشپزی علاقه دارید، دستورهای غذایی خیلی متنوعی توی سایت داریم که اینجا می تونید ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی