|

جذابیت های راز بقا؛ کشف کنید حیواناتی که می توانند کروکودیل ها را بکشند

کروکودیل ها حیواناتی بی رحم و پرقدرت هستند که کمتر حیوانی میتونی از پسشون بر بیاد که خب در اینجا با برخی از اونها آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کروکودیل ها از ترسناک ترین شکارچیان هستند، اما خب شکست ناپذیر نیستند. برخی از قوی‌ ترین موجودات قلمرو حیوانات، از جمله اسب آبی، فیل و گربه‌ های بزرگ مانند ببر و شیر، می‌ توانند تحت شرایط خاص بر کروکودیل‌ ها غلبه کنند یا حتی آن ها را بکشند. به علاوه اینکه، شکارچیانی مانند آناکوندا و اژدهای کومودو، گرچه که مستقیماً با کروکودیل‌ های بزرگ‌تر مقابله نمی‌ کنند، اما می‌ توانند از آسیب‌پذیری‌های آن‌ها سوء استفاده کنند.

437715_805

حیواناتی که می توانند بر تمساح ها غلبه کنند

هیپوپوتاموس

یکی از ترسناک ترین دشمنان تمساح ها، هیپوپوتاموس به خاطر طبیعت تهاجمی اش شناخته شده است. اسب های آبی به ویژه در آب بسیار سرزمینی هستند و در صورت احساس تهدید با تمساح مواجه نمی شوند. فک های عظیم آنها که قادر به گاز گرفتن قوی هستند، می توانند یک تمساح را با سهولت خرد کنند. مارمولک های بالغ به طور قابل توجهی بزرگتر و قوی تر از تمساح ها هستند و پوست ضخیم آنها به عنوان یک سپر طبیعی در برابر حملات عمل می کند. وقتی یک اسب آبی احساس می کند که قلمرو یا جوانش در معرض خطر است، به یکی از معدود حیواناتی تبدیل می شود که می تواند یک تمساح را بکشد. عمدتا از طریق نیروی خالص و تجاوز.

57757

فیل ها

فیل ها، بزرگترین حیوانات زمینی هستند که به دلیل اندازه و قدرت بسیار زیاد می توانند به راحتی بر تمساح غلبه کنند. در حالی که آنها معمولا به تمساح ها شکار نمی کنند، فیل ها اگر تهدیدی را درک کنند ممکن است به طور تهاجمی نسبت به آنها عمل کنند، به ویژه برای گوساله هایشان. یک فیل می تواند یک تمساح را زیر پا بگذارد یا با استفاده از پاهای عظیم یا دندان های خود ضربه های مرگبار وارد کند. کروکودیل ها، با وجود قدرتشان شانس کمی در برابر یک فیل مهاجم یا دفاعی دارند.

574584

شیرها و ببر ها

شیرها و ببر ها شکارچیان عالی هستند که به خاطر قدرت، چابکی و توانایی شکارشان شناخته شده اند. در حالی که شکار تمساح برای آنها نادر است، این گربه های بزرگ قادر به کشتن آنها هستند، مخصوصا هنگامی که تمساح ها کوچکتر یا روی زمین هستند. به ویژه، ببر ها گاهی اوقات در هند به کروکودیل ها حمله کرده و شکار می کنند، جایی که زیستگاه آنها همپوشانی دارد. ببر ها می توانند تمساح ها را از آب بیرون بکشند و از فک و پنجه های قدرتمند خود برای کشتن آنها استفاده کنند. شیرها هم ممکن است با یک تمساح مقابله کنند، به خصوص وقتی رقابت برای شکار بوجود می آید یا در مواردی که تمساح ها تهدید کننده هستند.

maxresdefault

آناکوندا

در آب های آمریکای جنوبی به ویژه در آمازون، آناکونداها شکارچی دیگری هستند که می توانند کایمان های شبیه کروکودیل را بکشند. کایمان ها که خویشاوندان کوچکتر خانواده واقعی کروکودیل هستند. آناکونداها مارهای تنگ کننده ای می باشند که خود را در اطراف طعمه خود پیچیده و قبل از مصرف کامل آنها را خفه می کنند و خرد می کنند. در حالی که تمساح ها قدرتمند هستند، آناکونداها گاهی اوقات می توانند با پیچیدن در اطراف بدنشان، محدود کردن حرکت و جلوگیری از استفاده موثر از نیش قدرتمند تمساح، بر آنها غلبه داشته باشند.

screenshot_20190209-023148_chrome

اژدها کومودو

اژدهای کومودو بزرگترین مارمولک روی زمین، یک شکارچی بسیار ترسناک است. این خزندگان غول پیکر در اندونزی یافت می شوند و بزاق سمی پر از باکتری و سم دارند. در حالی که اژدهای کومودو معمولا گوزن ها، خوک ها و سایر حیوانات کوچکتر را شکار می کنند ، آنها کاملا قادر به مقابله با تمساح هستند و می توانند یک تمساح را با گاز گرفتن سمی که طعمه آنها را در طول زمان تضعیف می کند، بکشند. مقاومت اژدها و دندان های تیز آن را در شرایط خاص، به ویژه هنگام هدف قرار دادن تمساح های جوان یا کوچکتر، یک رقیب کشنده می کند.

818425_331

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها