|

بی حاشیه ترین دوره بی حاشیه ترین جشنواره/ ونیز 71 در کلاسیک ترین حالت ممکن

هفتادویکمین دوره این جشنواره کار خود را آغاز کرده است و همچون ادوار پیشین پذیرای هنرمندان، سینماگران و بازیگران کشورهای مختلف جهان است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جشنواره فیلم ونیز یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی جهان است که هر ساله در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود. این فستیوال به عنوان پلتفرمی برای نمایش فیلم‌های هنری و مستقل شناخته می‌شود و به کارگردانان، بازیگران و فیلم‌سازان فرصتی برای معرفی آثار خود می‌دهد. همچنین، جوایز مختلفی از جمله شیر طلایی برای بهترین فیلم به برگزیدگان اهدا می‌شود. جشنواره ونیز ۲۰۲۴ نیز به عنوان هفتاد و یکمین دوره این رویداد، در تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

10

15

بی حاشیه ترین دوره بی حاشیه ترین جشنواره

هفتادویکمین دوره این جشنواره کار خود را آغاز کرده است و همچون ادوار پیشین پذیرای هنرمندان، سینماگران و بازیگران کشورهای مختلف جهان است؛ درواقع بسیاری از ستاره‌های بزرگ سینما در این جشنواره حضور دارند و معمولا یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های جشنواره، پوشش بازیگران و مهمانان است.

12

21

هر ساله شاهد لباس‌های خیره‌کننده و طراحی‌های منحصر به فردی هستیم که توجه رسانه‌ها را جلب می‌کند. در اکثر مواقع بازیگر با لباس هایی روی فرش قرمز قدم میگذارند که همه نگاه ها را به خود جلب میکند چرا که ظاهری دلفریب، هیجان انگیز یا متفاوت را به منصه ظهور می گذارند. اما نکات جالب توجه اینجاست که در این دوره از جشنواره ونیز هیچ لباس خارج از عرفی دیده نمیشود و افتتاحیه و فرش قرمز با آرام ترین حالت ممکن برگزار شد.

20

برش های منحصر به فرد برندهای مختلف به تن بازیگران

بسیاری از طراحان مشهور لباس، مانند ورساچه، دیور، و شنل لباس‌هایی ویژه برای ستاره‌ها طراحی می‌کنند. این لباس‌ها معمولاً شامل جزئیات خاص، رنگ‌های زنده و برش‌های منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال تیلور راسل، با یکی از لباس های برند شنل پا به فرش قرمز نهاد. آنجلیناجولی نیز که به پوشیدن لباس های پر زرق و برق در جشنواره ها معروف است در جشنواره فیلم ونیز با یک ترنچ کت ساده ظاهر شد.

23

11

جشنواره ای سیاسی اما دور از سیاست

بازیگران و هنرمندان گاهی لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که دارای نمادهای خاصی هستند. این نمادها می‌توانند به مسائل اجتماعی یا سیاسی اشاره داشته باشند و به نوعی پیام‌هایی را به تماشاگران منتقل کنند. اما تا این لحظه از جشنواره چنین چیزی به چشم نخورده است.

16

19

سینماگران، در لوکس ترین حالت خود

لباس‌های جشنواره معمولاً بسیار خیره‌کننده و چشم‌نواز هستند. استفاده از پارچه‌های لوکس، جواهرات زیبا و لوازم جانبی خاص باعث می‌شود که هر فردی در کانون توجه قرار گیرد. همچنین برخی از هنرمندان از لباس‌های سنتی یا الهام‌گرفته از فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده احترام به فرهنگ‌های مختلف یا بیان هویت فردی باشد.

17

18

جای خالی فیلم‌های ایرانی

جشنواره ونیز از سال 1337 محلی برای سنجش آثار ایرانی بود؛ در دهه های مختلف نیز آثاری همچون  گاو، باد مارا خواهد برد، ماهی و گربه، بدون تاریخ بدون امضا، شب اخلی دیوار و... از فیلمسازان و کارگردانان ایرانی در این جشنواره حضور داشته و برخی نیز برنده جوایز بخش های مختلف این فستیوال شدند و بعضی نیز شیر طلایی را از آن خود کردند. اما در این دوره از جشنواره فیلم ونیز جای خالی آثار ایرانی به شدت احساس می‌شود.

14

 

24

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها