|

چگونه در تعطیلات نوروز ورزش کنیم و روی فرم بمانیم؟

شاید به گمان برخی ورزش در خانه و در روزهای تعطیل سخت باشد اما با چند حرکت ساده می‌توانید تناسب اندام خود را در روزهای خانه‌نشینی نیز حفظ کن…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تعطیلات نوروز اوقات تعطیلی و آسایش است و روال طبیعی برخی ازفعالیت‌ها در طول زندگی را بر هم می‌زند؛‌ یکی از این کارها، ورزش کردن است که خب روتین خاص خودش را دارد. ورزش کردن از آن رو که جزو عادات سالم زندگی به شمار می‌رود برای سلامت روان و جسم مفید است. اما این عمل مثبت را در ایام نوروز نباید به فراموشی سپرد و چه بسا باید توجه ویژه‌تری به آن نشان داد از آن رو که تحرک کمتری داریم و مصرف شیرینی و آجیل ما نیز افزایش پیدا می‌کند. شاید به گمان برخی ورزش در خانه و همچنین در روزهای تعطیل سخت به نظر بیاید اما با چند حرکت ساده می‌توانید تناسب اندام خود را در روزهای خانه‌نشینی نیز حفظ کنید.

برای ورزش در روزهای تعطیل می‌توانید ابتدا برنامه‌ریزی انجام دهید و سپس اقدام کنید. زمان‌های مرده خود در طول روز بهترین وقت برای ورزش کردن در تعطیلات است. اکنون که ماه مبارک رمضان با نوروز مقارن شده است یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها،‌ دو ساعت بعد از افطار است و می‌توانید با دویدن و گرم کردن آغاز کنید.

44

شنا سوئدی

این حرکت نیازی به وزنه ندارد اگرچه می‌توانید آن را با وزنه هم انجام دهید. برکسی پوشیده نیست که شنا سوئدی یکی از تمرینات چندمنظوره در خانه است و جز اصلی تناسب اندام به‌شمار می‌رود. این حرکت عضلات سینه‌ای بزرگ، پشت بازو و سرشانه را درگیر و تقویت می‌کند. حرکت شنا یک حرکت پایه است که تمام سطوح آمادگی جسمانی افراد را دربرمی گیرد.

1.1

1.2

درازنشست 

شاید حرکت دراز نشست ساده به نظر برسد، ولی به مهارت فنی بیشتری از آنچه تصور می‌کنیم نیاز دارد. حرکت دراز نشست برای لاغری شکم و افزایش قدرت عضلات مرکزی و انعطاف‌پذیری ستون فقرات مفید است.در حرکت دراز نشست از وزن بدن برای تقویت و سفت‌کردن عضلات شکم استفاده می‌شود و نیز، با تقویت عضلات کمر و ماهیچه‌های سرینی، حالت و شکل بدن بهبود می‌یابد. این حرکت نیز نیاز به وسیله‌ای ندارد و به راحتی می‌توان در خانه انجام داد.

2.1

پلانک

درحالی که بدن شما به صورت افقی روز زمین قرار دارد فقط آرنج‌ها، ساعد و نوک انگشتان پای شماست که شما را بالا نگه می‌دارد. حرکت پلانک عضلات عرضی شکم، ماهیچه راست شکمی، فیله کمر، عضلات ذوزنقه‌ای و در کل شانه و دست‌ها، عضله دلتوئیدی میانی و قدامی، عقبی، و عضلات باسن و پا را درگیر می‌کند. این حرکت فواید زیادی دارد که اصلی‌ترین فایده آ« فرم دهی به بدن است. پلانک یکی از حرکات سخت است و در عین آن مفید است که می‌توانید آن را در برنامه ورزشی روزهای تعطیل خود بگنجانید.

3.1

اسکات

برای اجرای صحیح اسکات نیازی به هالتر پر از وزنه ندارید. وزن بدن شما برای این حرکت کافی است. حرکت اسکات یا همان اسکوات یکی از حرکات پایه بدنسازی است و انجام منظم آن به کاهش آسیب‌دیدگی ورزشی کمک کرده و به سبب این‌که قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند، به مرور زمان کاراییِ بدن را بهبود می‌دهد. به‌طور خلاصه از شگفت‌انگیز بودنِ این تمرین بخواهیم بگوییم باید بدانید که بسیاری از متخصصان، اسکوات را تمرینی برای کل بدن به حساب می‌آورند! نکته‌ای که موقع انجام این حرکت باید رعایت کنید، شکل درست هر نوع حرکت اسکات است و نخستین گام هم این است که حین نشستن زانوان شما از نوک انگشتان پا پیشتر نیاید.

3.1

علاوه‌بر مواردی که ذکر آن‌ها رفت لانچ،‌ کوهنوردی، کرانچ و پل باسن از دیگر حرکت‌هایی است که نیازی به وسایل ورزشی ندارد و بدون سر و صدا می‌توانید آن را در خانه انجام دهید. این حرکات در کنار آسانی و راحتی به تناسب اندام شما نیز کمک می‌کند و فرم بدن شما در تعطیلات نوروز حفظ می‌کند و همچنان زیبا نگه می‌دارد و سلامتی شما را نیز تضمین می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی