|

پاکسازی پوست صورت با چند روش موثر خانگی!

پاکسازی پوست صورت باعث میشود لک و آکنه به مرور کم و ناپدید شوند و پوست صورت را نرم و شفاف می کند؛ در هفته حداقل باید 2 بار انجام شود.

لینک کوتاه کپی شد

آیا شما هم از پوست کدر خود خسته شده اید؟ آیا پوستتان کدر شده و شفافیت قبل را ندارد؟ پوست یکی از مهمترین شاخص های زیبایی به شمار می آید و اولین موردی است که در هر فرد شما را جذب می کند. اگر شما هم می خواهید پوستی شفاف و بدون هیچ گونه لک و آکنه داشته باشید باید پوستتان را پاکسازی کنید. اما پاکسازی در مطب ها و کلینیک ها ممکن است گران باشد به همین دلیل ما برای شما راه های پاکسازی پوست را با آسان ترین مواد در خانه آماده کرده ایم. برای آشنایی با این راه ها در ادامه متن با ما همراه باشید.

 

مراحل پاکسازی صورت

بطور کلی شما در 7 مرحله باید پاکسازی صورت را انجام دهید:

تمیز کردن صورت

استفاده از تونیک

لایه برداری

ماساژ صورت

بخور سرد

استفاده از ماسک

استفاده از مرطوب کننده

 

پاکسازی را می‌توانید در سه بازه زمانی انجام دهید:

پاکسازی روزانه

پاکسازی هفتگی

پاکسازی ماهیانه

0r-1

 

روش های خانگی پاکسازی پوست صورت 

پاکسازی صورت با مواد مختلف و راه های مختف انجام می شود اما در ادامه متن آسان ترین آنها و موثرترینشان را برای شما آورده ایم:

بخور صورت

بخوردادن صورت، درمانی ارزان و بسیار مؤثر برای منافذ مسدود‌شده‌ی پوست و در کل پاکسازی پوست صورت است. این روش منافذ مسدود را باز کرده و اجازه می‌دهد تا انواع آلودگی که وارد پوست شده، شسته‌ شود و از بین برود.

یک قوری را پر از آب کنید و درپوش‌اش را بگذارید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا آب داغ شود. زمانی که آب به‌اندازه‌ی کافی داغ شد که بخار تولید کند، قوری را از روی اجاق بردارید. روی سر خود، حوله‌ای بیندازید و صورت خود را رو به بخار آب بگیرید. اجازه بدهید بخار به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به پوست شما نفوذ کند و تقریبا صورت‌تان را خیس کند. سپس به‌آهستگی صورت خود را خشک کرده و از تونر صورت (برای تعادل pH پوست) و مرطوب‌کننده‌ی ملایم (برای محافظت از پوست در برابر خشکی) استفاده کنید. صورت خود را دو بار در هفته بخور بدهید تا منافذ آن پاک شود و پوست‌تان جوان بماند.

نکته: از پاشیدن آب داغ به صورت خودداری کنید، چون می‌تواند پوست شما را بسوزاند.

 

جودوسر

 جو دوسر می‌تواند منافذ پوست شما را تمیز کرده و چربی اضافی آن را جذب کند و تا حدودی عمل لایه بدداری را انجام دهد. برای تهیه آن نصف فنجان جو را پخته سپس با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و این ترکیب را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با دستمال مرطوب پاک کنید و صورت خود را با آب خنک یا کاملا سرد پاک کنید.

0a-7

 

گِل رخت‌شویی

گِل رخت‌شویی نیز به شما کمک می‌کند که از منافذ مسدودشده خلاصی پیدا کنید و موادی که این منافذ را مسدود کرده‌اند، بیرون می‌کشد. به‌علاوه، گل رخت‌شویی برای پوست‌های چرب نیز بسیار مفید است، چون می‌تواند ترشح بیش‌ازاندازه‌ی چربی را کاهش بدهد و باعث پاکی و سلامت پوست شود.

یک قاشق غذاخوری گل رخت‌شویی، آب و بلغور جودوسر را ترکیب کنید. صورت خود را تمیز کنید و این ترکیب را روی آن بمالید و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند. در‌نهایت، صورت خود را با آب بشویید و با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. سپس از یک مرطوب‌کننده‌ی ملایم استفاده کنید. این درمان خانگی را یکبار در هفته انجام دهید.

به‌جای آن می‌توانید مقداری گل رخت‌شویی، گلاب و پودر چوب صندل (از هر کدام به‌اندازه‌ی یکسان) را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به‌دست آید. اگر لازم بود، مقدار آب را کمی بیشتر کنید. این ترکیب را به صورتِ خود که تمیز است، بمالید و بعد از این‌که کاملا خشک شد، بشویید. این روند را یکبار در هفته تکرار کنید.

 

تخم‌مرغ

برای درمان منافذ مسدودشده‌ی پوست، می‌توانید از سفیده‌ی تخم‌‌مرغ استفاده کنید. سفیده‌ی تخم‌مرغ دارای خواصی است که پوست را شفاف و جوان‌تر می‌کند. این ماده اندازه‌ی منافذ را کوچک‌تر کرده و از پوست‌ شما در برابر هرگونه آلودگی محافظت می‌کند.

سفیده‌ی تخم‌مرغ را هم‌بزنید تا کف کند. آن را به مدت ۵ دقیقه در یخچال قرار بدهید و سپس با آبِ نصف لیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

ترکیب دیگری هم با تخم‌مرغ می‌تواند برای پوست مفید باشد: یک قاشق چای‌خوری بادام‌زمینی پودرشده، یک قاشق چای‌خوری عسل و سفیده‌ی یک تخم‌مرغ را با هم ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به‌دست آید. این خمیر را روی صورت خود قرار داده و به‌صورت دورانی ماساژ دهید. بگذارید تا کاملا خشک شود و سپس با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

0a

 

عسل 

روش اول: فقط عسل

باید مقداری از عسل را مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید تا به صورت طبیعی خشک شود و بعد با آب شستشو دهید.

این روش ساده را یک بار در روز تکرار کنید.

روش دوم :عسل، آرد نخود و شیر

شما باید به مقدار یک به دو، عسل و شیر را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس یک قاشق چای خوری آرد نخود را به ترکیب اضافه کنید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک به دست آورید، سپس آن را به سراسر پوست صورت و گردن خود اعمال کنید، اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند و با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. فراموش نکنید که این کار را یکبار در هفته تکرار کنید.

روش سوم: عسل و دارچین

دارچین قادر به مهار رشد باکتری ها در پوست است و عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی عمل می کند.

پس مخلوط عسل و دارچین یک راه حل موثر برای روشن شدن و پاک شدن پوست است.

به نسبت مساوی از عسل و دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید و حدود 12 تا 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

بیشتر بخوانید:خواص و مضرات مصرف دارچین بر سلامتی انسان چیست؟

ویروس مرموز و مرگبار چینی؛ علائم این ویروس چیست؟

acne-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی