|

رضا آدینه بعد از مهری جعفری دومین کوهنوردی که در پوبدا مفقود شد

بعد از اینکه سقوط مهری جعفری و وقوع حادثه برای او تائید شد حالا رضا آدینه کوهنورد اراکی هم در قله پوبدا دچار حادثه شد

لینک کوتاه کپی شد

رئیس هیات کوهنوردی استان مرکزی گفت: وقوع حادثه برای کوهنورد اراکی در قله پوبدا در قرقیزستان، قطعی است.

سیامک رضایی رئیس هیات کوهنوردی استان مرکزی اظهار کرد: حادثه ای که اتفاق افتاده است را یک تیم اوکراینی تایید کرده ولی موضوع فوت احتمالی این کوهنورد هنوز تایید نشده و ما فعلا در انتظار اخبار موثق در این خصوص هستیم و امیدواریم که او زنده باشد.

وی با تاکید بر اینکه وقوع حادثه برای این کوهنورد امری قطعی است که فدراسیون آنرا تایید کرده است، افزود: از آنجاکه هنوز مسئولان نتوانسته اند با نفراتی که بالای کوه همراه این کوهنورد بوده اند تماس حاصل کنند و آنان هنوز بازنگشته اند، منتظر بازگشت این افراد هستند تا بتوان از آنها اطلاعاتی دریافت کرد.

رضایی گفت: یک تیم اوکراینی در کمپ های پایین تایید کرده است که آدینه از یال سمت چین سقوط کرده است ولی از آنجاکه این افراد خارجی هستند و شاید شناختی روی نفرات نداشته باشند، فدراسیون هنوز تاییدیه در خصوص فوت این کوهنورد به ما نداده است، ولی از پنجشنبه شب گذشته خبری از او نیست.

وی افزود: پنجشنبه شب گذشته، تیم ۵ نفره آنها قصد صعود کرده اند که گویا مهری جعفری بین کمپ های  ۲ و ۳ حادثه می بیند و برای آدینه نیز بعد از کمپ ۵ حادثه رخ می دهد. یکی از آنها نیز گمشده بود که گویا خوشبختانه پیدا شده و در مسیر بازگشت است.

سقوط مهری جعفری تائید شد

مهری جعفری دیگر کوهنورد ایرانی ساکن انگلیس نیز در این صعود حضور داشته که متاسفانه سقوط کرده و فدراسیون انگلیس بدنبال بازگرداندن پیکر اوست.

 

الکسیس استون، کوهنورد ایرانی – بریتانیایی و از اعضای گروه کوهنوردی «آرش» که خانم جعفری نیز عضو آن بود در شبکه اینستاگرام نوشت که در عملیات روز دوشنبه کیسه خواب متعلق به او در محلی که گفته می‌شد سقوط کرده، پیدا شده است.

در این عملیات دو کوهنورد مجارستانی نیز حضور داشتند که می‌گویند روز چهارشنبه ۱۳ مرداد شاهد سقوط فردی از یک ارتفاع دو هزار متری به یخچال بوده‌اند که احتمال می‌رفت مهری جعفری باشد.

مهری جعفری، شاعر، حقوق‌دان و فعال حقوق بشر با حدود سه دهه سابقه کوهنوردی حرفه‌ای قصد صعود به قله ۷۴۳۹ متری پوبدا را داشت که از سخت‌ترین و فنی‌ترین قله‌های آن منطقه محسوب می‌شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی